Part 26

187 11 0
                                    

Aku sibuk meneliti gambar yang aku tangkap ketika majilis pembukaan cafe haritu. Banyak jugalah gambar aku tangkap buat kenangan. Satu persatu aku lihat. Mark, Jungwoo, Taeil dan tiga lagi kawan aku semua ada. Termasuklah Jeno dan yang lain. Aku sendiri tidak tahu bagaimana Jeno dan yang lain boleh datang. Tapi takpa, aku gembira sahaja ketika itu. Tangan aku terhenti menekan apabila gambar Taeyong muncul. Bila pula aku tangkap gambar dia ketika ini ye?

Ya Tuhan kenapa dia terlalu kacak? Aku rasa aku benar-benar sudah jatuh hati padanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ya Tuhan kenapa dia terlalu kacak? Aku rasa aku benar-benar sudah jatuh hati padanya. Aku tersenyum sumbing melihat gambarnya. Comel. Kaki aku diayun-ayun teruja melihat gambarnya.

"Kenapa awak hensem sangat Taeyong?"

Dengan pantas aku menukar gambar lain. Tidak sanggup untuk jatuh cinta lagi padanya. Aik. Sejak bila gambar ini ditangkap. Mungkin ketika kamera aku berada di tangan Jaemin.

Taeyong memandang aku begini?

Pandangan matanya lain sungguh dengan cara dia pandang aku sebelum ini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pandangan matanya lain sungguh dengan cara dia pandang aku sebelum ini. Dari dalam gambar nampak lembut je. Betul ke aku dengan dia hanya sekadar kawan dulu? Tapi kenapa aku rasa lain bila dengan dia kalau betul aku dulu bercinta dengan Yuta?

"Awak siapa Taeyong? Tolonglah ingatkan saya siapa awak" aku menekan-nekan skrin kamera itu.

"Kalau betullah kita ada hubungan, kenapa awak tak jenguk saya masa saya sakit. Mana awak pergi? Awak dah lupakan saya ke ketika itu?"

Entah kenapa sebak rasa di hati bila fikirkannya. Mata aku tiba-tiba terasa berhabuk pula. Aku mendongakkan kepada dan mata dikerdip beberapa kali. Sudahlah fikirkan dia. Dia kenalan aku sahaja kan. Tak lebih tak kurang. Mungkin aku rapat dengannya sebab aku berkawan rapat dengan Yuta. Mungkin?

***

Aku menghirup coffee kegemaran aku sementara menunggu dia. Jam aku dikerling sekejap. Sudah lebih 10 minit aku tunggu dia. Mana pula dia ini? Sibuk ke?

"Cik Sera, tunggu siapa sebenarnya?" soal Kun yang tiba-tiba datang.

"Saya tunggu kawan saya" jawab aku.

"Jeno?"

"Eh bukan. Jeno ada datang sini ke?" soal aku. Takut kalau dia ada, pasti dia marah kalau aku jumpa dengan Yuta.

TY'sWhere stories live. Discover now