Aku hanya diam mendengar kata kata yang keluar dari mulutnya itu. Sakit sangat.
"Where you find this?" soalnya dan menunjukkan kertas yang diberikan aku semalam.
"Appa" itu sahaja jawapan aku mampu berikan.
"Sayang selongkar barang appa?" soalnya lagi.
"Sayang?"
Pelik juga aku. Sebelum ini beraku kau sangat dan sekarang boleh pula dia bersayang dengan aku. Dia ingat aku tengah suka ke?
"Yes. I always called you sayang"
"Tapi itu dulu" cantas aku.
Dia diam dan perlahan-lahan mengangguk. Air mata aku serta merta terasa mahu menitis dan pantas aku mendongak, mengerdipkan mata berkali-kali.
"I'm sorry, rose. Saya terpaksa buat semua ini. Saya taknak dia cederakan awak"
"Saya taknak dengar" aku menekup kedua-dua telinga aku dan menggelengkan kepala. Kepala mula terasa sakit sangat.
"I'm really sorry" ucapnya sekali lagi dan tangan aku cuba dipegangnya. Tapi dengan pantas aku menarik tangan aku semula.
"I hate you" luah aku.
Dia hanya tersenyum. Akhirnya air mata aku pun mengalir di pipi. Aku menolak tangannya daripada menyentuh aku.
"I hate you so much, Taeyong" ucap aku sekali lagi.
"Yeah, I know"
"How dare you! Kenapa awak tipu saya?" aku menumbuk perlahan dadanya.
Dia malah hanya tersenyum dan mata tetap tidak beralih memandang aku. Aku makin menumbuknya kuat bila lihat dia masih tersenyum.
"Saya benci awak!"
"But I love you, sayang"
Aku terkedu seketika. Memandangnya. Matanya kelihatan jelas merindui aku. Entah kenapa hati aku terasa lapang bila tahu akan perkara ini.
"I love you so much, Sera" ucapnya lagi.
Dia mencium dahi, kedua belah pipi aku. Ciumannya berhenti dan dia memandang bibir mulus aku.
"Tapi saya benci awak. Awak ... awak tinggalkan saya tiga tahun. Sepatutnya awak ada dengan saya masa saya sakit kan? Awak kemana?"
Tangan aku dipegangnya dan dikucup dengan lembut. Mata menatap aku semula.
"I have to go that time"
"Tapi tiga tahun, Taeyong" makin deras air mata aku mengalir di pipi.
"Shhh" dia menarik aku ke dalam dakapannya. Aku cuba menolak tapi dia peluk aku dengan erat. Dahi aiu dicium.
"It's not my choice but i have to leave you, sayang"
"Saya kena jauhkan diri dari awak supaya perkara yang sama tidak berlaku lagi. Saya taknak apa-apa jadi pada awak. That's why I have to do that" jelasnya.
"What do you mean perkara yang sama?" kepala aku mendongak.
"Our accident" jawabnya.
Kepala aku mula terasa sakit ya amat. Kejadian malam itu mula bermain di kotak fikiran.
"Awak. Saya takut"
Tangannya memegang tangan aku kemas dan sebelah lagi elok memegang stereng kereta. Kereta dipandu laju untuk larikan diri.
"Sayang. Trust me. Nothing to be scared okay. I'm here" dia cuba menenangkan aku.
Aku diamkan diri dan mata memandang ke hadapan. Banyak kereta tetapi dia bawa kereta seolah-olah jalan sedang lapang. Dia masuk celah-celah kereta lain dan banyak juga kereta yang menekan hon kepada kami. Mata mengerling ke belakang dan ada sebuah kereta yang tidak kurang lajunya masih mengejar kami.
YOU ARE READING
TY's
Fanfiction"She's TY's. You touch her, you die!" Cast: Lee Taeyong Kim Sera as You Start: 24/7/2021 End: 09/03/2022 Most Impresive Ranking #02 in Yuta #03 in Taeyong #08 in Mark Other Ranking #28 in Jeno #91 in NCT