"Mark, you can go first"
Mark mengangguk.
"Seulgi, please make me coffee"
"Okay, Tuan Lee" jawab Seulgi dengan senyuman manis.
Kejap! Dia menggoda Taeyong aku ke sekarang? Don't you dare!
Sera! Kau cakap apa ini? Taeyong kau? Heol! Kau ini memang berangan teruk dah ini.
"So"
Aku tersentak bila dia bersuara. Baru aku perasan hanya aku dan dia sahaja sekarang ini.
"Mana jadual kelas kau?" tanyanya.
Aku pun mencari jadual kelas aku di dalam beg sandang dan diberikan kepadanya. Dia tidak melihatnya malah dia hanya letakkan di dalam fail perjanjian kami tadi.
"Aku akan tengok jadual kau sekejap lagi"
Dia bersandar dan kaki disilang.
"Well seperti yang aku cakapkan semalam kau adalah personal housekeeper aku. Tapi selain jadi personal housekeeper aku, kau akan bekerja di bawah Cik Taeyeon, floor supervisor untuk paras 60 hingga 65. Jadi aku dah arahkan pada Cik Taeyeon apa yang kau perlu buat. Nanti kau turun bawah kau akan berjumpa dengan dia dan dia akan explain everything to you. You have just follow her instructions. Faham?"
Aku hanya tekun mendengar dan mengangguk.
"And being my personal housekeeper means kau kena ikut segala arahan aku tak kira lah apa, kemana atau sebaliknya yang aku nak. No say no"
Nampaknya aku akan jadi personal assistant dia atau lebih tepat seperti hamba dia sahaja. Dia kenakan aku ke? Kalau aku buat semua kerja, personal assistant dia yang sebenar buat apa? Makan gaji buta?
"Dan memandangkan kau masih belajar bermakna kau hanya kerja separuh masa. Kalau kelas kau pagi, kau boleh masuk kerja petang pukul 2 sehinggalah jam 9 malam. Kalau kelas kau mula petang atau penuh aku akan kecualikan kau"
Aku mengangguk.
"Kalau kelas kau cancel or tiada make sure kau masuk kerja seperti biasa dari jam 8 pagi sehinggalah 9 malam. Kerja penuh. Sebarang perubahan jadual beritahu aku immediately. Understood?"
Aku mengangguk. Dia takut aku ponteng lah tu!
"Hari ahad adalah offday. Dan disebabkan kau berada di hujung sem semestinya final exam amatlah penting. Seminggu sebelum exam aku akan berikan kau cuti. Jadi takdalah nanti aku pula dipersalahkan kalau markah kau teruk kan. So, any discruption in your mark got nothing to do with me"
Jerk. Buat sesuatu memang mengikut kepentingan diri sendiri. Tanpa aku sedar, aku mencebik.
"Kau mencebik?"
Aku tersentak. Mukanya yang garang memandang aku. Aku mencebik ke? Pabo, Sera. Pabo!
"Adakah arahan aku terlalu berat untuk kau?"
Aku menggeleng.
"Cleaning my property. Make sure penthouse aku bersih tak berhabuk or anything else yang menyerabutkan kepala aku"
Aku mengangguk. Akur sungguh aku. Nampaknya lelaki ini cerewet.
"And one more thing, di dalam penthouse aku ada satu bilik larangan"
Aku kena betul-betul ambil tahu tentang ini kalau tak confirm aku akan kena marah.
"It a art room. Dilarang masuk sama sekali. Semua yang bertugas di penthouse aku dan semua yang ada di sini dah tahu. No one. I repeat, no one is allowed to go into that room. Aku tak suka orang yang ingkar arahan aku. Jadi, kalau ada yang ingkar i don't know what happened"
YOU ARE READING
TY's
Fanfiction"She's TY's. You touch her, you die!" Cast: Lee Taeyong Kim Sera as You Start: 24/7/2021 End: 09/03/2022 Most Impresive Ranking #02 in Yuta #03 in Taeyong #08 in Mark Other Ranking #28 in Jeno #91 in NCT