Part 22

176 14 0
                                    

Tangannya yang memegang bahu aku ditarik seseorang. Bila aku menoleh, dia adalah Jeno. Muka Jeno yang sebelum ini ceria berubah bengis memandang lelaki yang bernama Yuta itu.

"Kau siapa? Berani pegang dia" tangan Yuta terus ditolakny ganas.

Wow, suara Jeno berubah garau. Tak pernah-pernah wajahnya jadi garang begitu.

"I am sorry. Saya Yuta, kawan lama Sera. Tapi saya pelik dia tak kenal saya"

"Mungkin kau salah orang" tangan aku ditarik oleh Jeno untuk pergi.

Tetapi, Yuta tiba-tiba menarik tangan aku sebelah lagi. Menyebabkan aku berada di tengah-tengah. Kami berdua menoleh ke dia.

"Apa kau nak?" marah Jeno.

Dia mengeluarkan sekeping kad dan memberikan kepada aku. Aku mengambilnya tanpa rasa was-was.

"Ini nombor telefon saya. Kalau ada apa-apa atau awak dah ingat tentang saya awak boleh telefon saya, Sera" ujarnya.

Mata aku memandang kad business itu. Lawyer? Wow. Dia seorang peguam.

"Thank you" ucap aku.

"Saya minta diri dulu" dia tersenyum pada aku dan menjeling ke arah Jeno.

Kemudian, dia pun pergi meninggalkan kami.

"Kau buang kad itu. Tak perlu berkenalan dengan dia" marah Jeno.

"Kenapa? Dia cakap dia kenal aku. Bukankah ini peluang untuk aku supaya aku dapat ingat semula kisah lama aku?"

Jeno merengus geram.

"Ikut kaulah" dia pun pergi meninggalkan aku.

"Jeno!" aku mengejarnya.

"Yah, Lee Jeno. Kenapa kau marah-marah ini?"

Dia masih melajukan pergerakannya dan tidak langsung menoleh ke arah aku dibelakang. Tiba dikaunter, dia mengambil dua buku di tangan aku dan membayarnya.

"Thank you" dia mengambil beg plastik itu dan sekali lagi meninggalkan aku.

"Lee Jeno!" aku sekali lagi mengejarnya.

"Kalau kau tak bagi aku berkawan dengan dia, fine aku ikut cakap kau" kata aku.

Dia tiba-tiba berhenti. Aku pun semerta terlanggar belakang badannya.

"Sure?"

"Yes. Aku tak tahu pula kau akan marah begini" jawab aku.

Dia hanya diam.

"Kau cemburu eh??" aku sengaja menyakatnya

"Yes. I am" dia terus meninggalkan aku sendirian.

Sengihan aku mati serta merta. What? Dia jealous? Kenapa dia perlu cemburu?

***

Hari ini aku ada misi yang perlu aku settlekan. Selagi aku tak jumpa apa-apa aku takkan keluar dari penthouse dia. Takkan.

Jam sudah menunjukkan pukul 12 tengahari jadi semestinya Taeyong tiada di penthousenya. Aku pun ambil peluang ini. Dinding yang tersembunyi aku cuba cari dengan tangan.

Jumpa.

Dinding itu aku buka dan aku langgar arahan dia lagi. Art room. Pasti ada sesuatu di sini kan? Aku masuk ke dalam dan mata aku tidak lekang memandang lukisannya. Paling aku suka adalah 'Rose'. Wajah seorang perempuan dan seorang lelaki sedang bercumbuan tetapi wajah mereka tidak pula terlalu kelihatan. Mungkin lukisan ini tidak siap sepenuhnya.

Aku turun ke bawah. Laci meja aku buka dan mula geledah. Tiada apa-apa kecuali kertas kerjanya dan kertas lukisannya. Semua laci dan almari aku geledah. Tapi tiada apa-apa yang aku jumpa pun. Kosong. Rak bukunya pun tak nampak mencurigakan. Aku pun keluar semula dari Art Room tetapi sempat aku snap beberapa gambar lukisannya di telefon aku. Aku kan suka mengambil gambar.

TY'sWhere stories live. Discover now