Dia ketawa melihat muka pucat aku.
"Art room?"
Dia mengangguk.
"Dan awak ajak saya masuk bilik ini? Awak tahu ini kawasan terlarang untuk saya"
"Yes. I know it. Saya cuma uji awak dan nampaknya awak terlalu curious, Sera" dia ketawa kecil.
Kali ini aku betul-betul rasa takut. Macam mana kalau Taeyong tahu aku telah melanggar arahannya sekali lagi. Oh Shit! Aku taknak mati lagi.
"Don't worry, little girl. Saya akan tutup mulut saya dan i'll not let him know about this" katanya yakin.
"Boleh ke saya percayakan kata-kata awak?"
"Nak taknak awak kena percaya. Believe me, Sera" dia mengangkat tangannya tanda bersumpah.
Aku mengeluh dan menarik lengan bajunya.
"Mari kita keluar dari sini" dia hanya mengekor aku.
"Awak jangan risau. Saya akan zip mulut saya" dia berkata lagi.
Aku melepaskan lengan bajunya bila kami berada di ruang tamu. Mark menutup pintu itu dan pintu itu kembali menjadi dinding. Tak sangka aku dah masuk ke dalam Art Room. Dan aku dapat tahu apa yang Taeyong minat. He likes art.
"Awak janji jangan beritahu Tuan Lee?"
Dia mengangguk laju.
"Good"
"Kalau dia tahu pun dia takkan marah" bisiknya perlahan tapi cukup didengari aku.
"Apa? Kenapa pula dia takkan marah?" tanya aku.
Dia cepat-cepat menggeleng.
"Jom! Awak kena jalankan tugas. Takut nanti Tuan Lee kata awak curi tulang pula. Remember. Cleaning is his property" dia mengiring aku keluar dari penthouse itu.
***
Aku mendekati seorang lelaki yang membelakangi aku. Perlahan-lahan aku menjalan mendekatinya takut dia sedar akan kehadiran aku.
"I hear you, Sera"
Aku pun mencebik dan memeluknya dari belakang.
"Awak ini pura-pura jelah tak tahu saya ada di belakang. Tak sporting langsung"
Dia ketawa kecil. Aku suka mendengar ketawanya yang kelakar itu. Pelik tapi cute.
"Stop hugging me. I'm busy right now" suaranya kembali tegas.
Tapi aku masih tidak melepaskan pelukannya.
"Sera"
"Apa? I'll not let you go my bubu"
Dia mengerling sedikit ke kiri untuk melihat aku di belakang.
"Stop calling me bubu. I hate it"
"Bubu" aku memanggilnya sekali lagi.
Dia mengeluh kasar.
"Bubu" aku ketawa kecil lagi dan melepaskan pelukannya.
"Stop calling me that, rose" dia memandang aku.
Tidak sempat aku melihat wajah lelaki itu aku terus tersedar dari tidur. Mata aku terbuka. Aku terus bangun dari tidur. Ini bukan kali pertama aku bermimpi seseorang memanggil aku rose. Aku meraup wajah aku. Aku duduk di atas katil dan bersandar pada katil.
"Siapa lelaki itu?"
Aku termenung memandang dinding di hadapan aku.
"Bubu?"
YOU ARE READING
TY's
Fanfiction"She's TY's. You touch her, you die!" Cast: Lee Taeyong Kim Sera as You Start: 24/7/2021 End: 09/03/2022 Most Impresive Ranking #02 in Yuta #03 in Taeyong #08 in Mark Other Ranking #28 in Jeno #91 in NCT