Aku hanya memerhatikan Taeyong yang sibuk dengan kerjanya. Mukanya agak ketat sahaja tidak tersenyum pun malah keningnya asyik berkerut kerut. Aku berdehem dan matanya terus naik memandang aku. Aku malah hanya tersenyum macam kerang busuk.
"Why, rose?" soalnya.
"Saya tak menganggu awak kan?"
"Nope" jawabnya.
"Kalau macam tu, saya nak tahu sesuatu boleh?"
Dia mengangkat wajahnya. Kerja depannya ditolak dan jarinya memanggil aku kesana. Aku pun teragak-agak mendekatinya.
"Ye?"
Dia menepuk pahanya seakan menyuruh aku duduk di atasnya. Aku pun melabuhkan punggung di atas pahanya. Tangannya merangkul pinggang aku.
"Apa dia?" soalnya.
"Sebenarnya..."
Dia menantikan kata-kata aku. Matanya merenung tajam ke arah aku. Aku pula tak tahu nak mulakan macam mana takut moodnya hilang bila aku mulakan bicara tentang lelaki itu.
"Apa dia, sayang?"
"Apa hubungan awak dengan ... Yuta?"
Sinaran di matanya hilang. Pudar, kosong dan dingin pandangan pada aku. Aku pula terkaku.
"I am sorry. Saya nampak hubungan awak berdua macam tak berapa elok. I want to know why. But if you don't want to tell me, its okay. Saya faham" jelas aku.
Dia hanya diam. Aku pula rasa macam aku tengah menggelegakkan air yang dah panas dan semakin panas. Dia langsung kaku tidak membalas apa-apa.
"Awak?"
"Hmm" balasnya.
"Sorry, okay. Saya tak tanya dah tentang Yuta lepas ini" balas aku.
"Janganlah marah" pujuk aku.
"Senyumlah sikit" ujar aku dan senyum manis sehinggalah dia tersenyum jua.
"Kan handsome" aku mengusap rambutnya seperti kanak-kanak 4 tahun.
"Yuta is my bestfriend" ujarnya tiba-tiba.
Senyuman aku pun mati dan mula fokus pada ceritanya.
"Kami berkawan baik. But something happen. Bila dua orang lelaki gilakan perempuan yang sama, dan perempuan itu pula memilih saya berbanding dia. Itu menyebabkan hubungan kami jadi teruk" sambungnya.
"It's ... me?" soal aku.
"Yes, rose" jawabnya.
"Jadi sebab saya awak dengan Yuta..."
"No. It not your fault at all. Please don't blame yourself. It my fault. Saya yang mengurat awak dahulu sedangkan dia dah lama taruh hati pada awak. It's my fault, Sera" sampuknya.
"Tapi kenapa sampai sekarang dia masih bermusuh? Sedangkan dia pasti tahu yang kita dah berkahwin kan?"
Dia hanya diam. Tidak menjawab soalan aku.
"That also because of me" jawabnya.
Aku diam. Cuba menghadam kata-katanya.
"Okay. Sesi Q&A berakhir disini. Sesi seterusnya pula" sampuknya dengan senyuman gatal.
"Apa? Nak menggatallah tu" balas aku.
"Tak boleh? You're my wife. Remember that" aku ketawa mendengar amaran halusnya itu.
"Baik, Tuan Lee" balas aku.
"Don't call me that!" makin galak aku ketawa.
"Baiklah my bubu ku sayang" aku mencubit kedua-dua pipinya. Geram.
YOU ARE READING
TY's
Fanfiction"She's TY's. You touch her, you die!" Cast: Lee Taeyong Kim Sera as You Start: 24/7/2021 End: 09/03/2022 Most Impresive Ranking #02 in Yuta #03 in Taeyong #08 in Mark Other Ranking #28 in Jeno #91 in NCT