Author POV
Pagi
Macam biasa Afnan akan pi kerja pukul 8 dia dah gerak dari rumah and pukul 8:30 kalau tak jem kalau jem 8:50 baru sampai..but hari ni dia kena pi syarikat nail sebab ada urusan yang belom settle..
Sampai kat perkarangan syarikat nail kereta terus berhenti depan pintu utama syarikat.. bodyguard keluar dan bukakan pintu untuk dia.. Afnan keluar dan pintu kereta ditutup..
Afnan: thanks Muzakki
Muzakki: welcome Tengku
Muzakki ni adalah salah sorang bodyguard yang paling lama berkhidmat dengan Afnan sebelum Hafis, Fauzan dengan Ilham.. Muzakki dia baik dengan Afnan dengan family kalau dengan orang lain dia lebih kepada tegas.. jarang boleh nampak dia senyum.. dengan badan sado tu sekali dia tumbuk mau sampai Russia..
Tengah Afnan nak betulkan bajunya yang sedikit serabut tetiba ada suara menegurnya..
??: Good morning Tengku
Afnan toleh..lah rupanya Hamzah baru sampai..
Afnan: aikkk lambat sampai
Hamzah: maaf Tengku tadi jalan jem
Afnan: jom masuk
Afnan, Hamzah dengan 4 bodyguard masuk dalam syarikat..baru je masuk tetiba ada seseorang berlari kearah diorang dan berhenti depan Afnan..
Afnan: eh encik Zaid.. kenapa encik berlari ni
Zaid: Tengku.. Tengku nail sekarang tengah marah besar dalam bilik dia
Afnan: ha marah besar..why apa jadi
Zaid: saya tak tau tapi now Tengku kena cepat kalau tak boleh mati orang yang kena marah tu
Afnan: ok² j gerak pi offices nail sekarang
Diorang semua bergegas masuk dalam lif dan naik tingkat bilik nail..
Sementara nail...
Nail: bodoh!!! Benda senang pun kau tak boleh settle kan ke!!
Tengking nail pada beberapa staf yang berdiri depan mejanya.. masing-masing takut nak pandang muka nail yang macam nak bunuh orang..
Nail: korang dengar sini elok²..aku bagi tempoh 2 minggu kalau benda ni tak settle jugak korang semua aku pecat faham!!!
All: faham tuan nail
Tetiba..tok..tok..tok
Nail:sape pulak yang kacau aku tengah marah ni..ha masuk!!
Pintu dibuka.. Afnan dengan beberapa lagi orang dibelakangnya turut masuk sekali..
Afnan: awak.. kenapa ni what happened
Nail: kau tengok pekerja bodoh kau ni..aku bagi diorang kerja yang senang pun tak boleh buat
Afnan: apa yang diorang buat
Nail: aku suruh diorang cari kontraktor yang bagus untuk projek kita bulan depan.. tengok apa diorang buat satu apa pun tak jalan.. dasar bodoh!!!
Afnan: haihhh awak ni.. korang semua keluar
Arah Afnan pada pekerja yang kena marah sekali dengan orang² yang ikut dia tadi..so sekarang dalam bilik ni ada dia dan nail.. Afnan dengan santai ambik gelas dan isi air kosong dalam tu..bila air dah penuh dia ambik gelas tadi dan berjalan mendekati meja nail..
Dia letak cawan tu atas meja nail..
Afnan: nah minum bagi sejuk sikit hati awak yang tengah panas tu
Nail: tak nak
YOU ARE READING
Ⓕ︎Ⓐ︎Ⓜ︎Ⓘ︎Ⓛ︎Ⓨ︎ Ⓣ︎Ⓔ︎Ⓝ︎Ⓖ︎Ⓚ︎Ⓤ︎
Romancecerita ini mengesahkan 2 orang lelaki yang berpangkat CEO disebuah syarikat terkemuka.. satu kejadian yang menyebabkan mereka berdua mula rapat dan dari situ cinta mereka mula berputik.. Tengku Afnan seorang lelaki yang baik dan ceria manakala Tengk...