66

113 5 0
                                    

Nail pov.

Di rumah..

Aku: macam mana korang boleh tak perasan yang batu tu boleh hilang!!

Marah aku pada bodyguard dan juga guard yang sekarang tengah berbaris menghadap aku.

??: maafkan kami tuan..kami cuai

Aku: kau tau tak berapa nilai batu tu? Dan batu tu juga pemberian moyang aku tau tak!!

Semua menundukkan tak berani tak memandang aku. Afnan yang disebelah aku  cuba untuk menenangkan aku. Atok dengan yang lain dalam rumah.

Afnan: dah lah tu bang. Benda dah jadi nak buat macam mana. Kita biar polis buat kerja.

Aku: tapi sayang. Batu tu penting tau tak. Itu jelah satu-satunya peninggalan arwah moyang abang.

Afnan: macam nilah jom kita masuk rumah and cuba tenangkan hati abang tu lepastu baru kita fikir nak buat apa ok

Aku: baiklah sayang

Aku mengalah dengan Afnan. Kalau nak diikutkan hati aku nak je pancung kepala sorang-sorang nasib baik ada Afnan.

Aku: semua boleh beredar. Ingat lain kali jangan cuai faham!

All: faham tuan

Aku dengan Afnan masuk dalam rumah. Sementara Muzakki dan 2 ketua bodyguard sedang membincangkan sesuatu. Aku duduk di ruang tamu bersama dengan Afnan. Dia memberikan aku air dan aku minum sambil-sambil tu dia belai tangan aku.

Afnan: abang takde musuh ke?

Aku: kenapa sayang tanya?

Afnan: abang tak terfikir ke kalau ini semua kerja dari musuh abang. Yelah cuba bayangkan ye orang sekarang mampu buat apa je asalkan barang yang dia nak tu dia dapat. Dan mengikut firasat sayang orang ni bukan calang-calang orang. Mesti orang yang berpengaruh jugak.

Aku: emmm masuk akal jugak ye. Takpe sayang jangan risau biar abang settle kan hal ni. Now sayang kena fokus pada anak kita yang dalam kandungan tu ok. Bila-bila masa je boleh keluar. Jangan fikirkan pasal masalah ni ye sayang.

Afnan: baiklah abang.

Aku dengan Afnan berpelukan. Kau memang cari pasal dengan aku. Walau sape pun kau akan mesti akan dapatkan kau jugak. Tunggu masanya akan tiba. Aku akan heret kau masuk lokap.

Malam..

Masa kitaorang tengah makan ramai-ramai tetiba ketua bodyguard aku menghampiri aku dan dia berbisik sesuatu. Lepas je dia berbisik aku berdiri dan meminta izin untuk keluar sekejap. Aku ikut ketua bodyguard aku keluar dan apabila sampai di pondok aku melihat ada Muzakki dan dua ketua bodyguard mama dan papa.

Aku duduk atas pondok manakala mereka yang lain berdiri depan aku.

Aku: so ada apa-apa maklumat yang nak diberitahu?

Muzakki: Tengku saya dah memeriksa CCTV di dalam rumah dan apa yang dapat saya simpulkan cara gerak geri pencuri tersebut agak mahir dan saya rasa dia bukan calang-calang orang. Bahkan dia sangat mahir mengakses password pintu bilik kebal.

Aku: so kau nak cakap yang misi pencurian ni telah dirancang awal?

Muzakki: tepat sekali.

Ketua 1: saya rasa baik Tengku minta bantuan mana-mana orang yang mahir bab² ni untuk mencari pencuri tersebut sebab kalau polis yang cari mungkin akan ambil masa yang lama.

Ketua 2: cadangan saya Tengku minta bantuan abang ipar Tengku..dia kan mafia.

Aku: tapi..

??: baik Tengku ikut je plan kami. Bukan apa cuma saya mahu dia mendapat hukuman yang setimpal.

Ⓕ︎Ⓐ︎Ⓜ︎Ⓘ︎Ⓛ︎Ⓨ︎ Ⓣ︎Ⓔ︎Ⓝ︎Ⓖ︎Ⓚ︎Ⓤ︎Where stories live. Discover now