So disebabkan cerita pun tengah best jadi author akan sambung lah part yang inspektor ke airport tu ye...so enjoy your reading.
Inspektor pov..
Aku bila dapat tau dato dah larikan diri terus aku macam hampir putus asa. Tapi bila aku fikir balik..tak ini bukan pengakhiran misi yang aku dah rancang. So lepas je aku keluar dari ibu pejabat PDRM tadi aku terus arahkan polis tempatan untuk ke airport.
Aku sempat telefon Seok dan bagitau apa yang berlaku. Seok cakap "nanti saya sampai sana". Aku rasa lepas je dia hantar ketua gengster kat balai terus dia ke airport kot. Nasib baik tak jauh airport tu. Tiba je di airport aku dengan team keluar dari van dan terus masuk dalam airport. Beberapa orang polis dan juga guard turut bantu dalam misi ni. Lepas aku bagitau sape orang yang nak kena cari masing-masing berpecah.
Aku jalan solo. Aku cari di merata tempat. Tapi disebabkan terlalu banyak orang kat sini jadi menyukarkan aku untuk menjumpai dengan lebih cepat. Lagipun aku tak tau sama ada dato tu pakai mask ataupun tidak sebab dia boleh je menyamar dengan pelbagai pakaian.
Aku pun masuklah ke kedai-kedai yang ada aku lalui kekadang aku tahan entah sesiapa dan cek muka dia. Bila salah sorang aku akan minta maaf dan sambung buat kerja.
1 jam kemudian..
Aku dah buntu tak tau nak buat apa sekarang. Kalau dato kali ni terlepas confirm dia takkan balik sini lagi. Aku duduk di bangku berdekatan. Aku mengusap muka kasar.
Arghhh! Sekiya!
Tetiba aku dapat call dari Seok. Aku pun jawab tapi dengan nada yang dah putus asa lah.
Aku: hello awak
Seok: hello awak kat mana?
Aku: saya kat kedai² dalam ni kenapa?
Seok: saya dah jumpa dato
Terus berdiri aku.
Aku: ha! Kat mana?
Seok: dato tengah beratur nak masuk flight
Aku: awak tahan dia sekarang. Saya akan sampai di sana
Seok: baiklah.
Aku terus matikan call dan berlari ke tempat Seok berada.
Seok situasi..
Seok mengarahkan orang-orangnya untuk menahan beberapa orang yg tengah menunggu untuk masuk ke dalam flight salah satunya adalah dato. Seok mendekati dato dan dengan tak banyak bicara Seok terus menumbuk muka dato sampai terbaring di lantai. Orang-orang di sana terkejut sebab yelah "pukul orang tua" sape je tak terkejut.
Seok: dato Hamid kau ditahan tak tuduhan mencuri dan menganiaya Tengku nail!
Seok mengangkat Dato Hamid dengan satu tangan nya. Dia keluarkan tali dan ikat tangan dan kaki Dato Hamid. Baru dia nak gerak Zarif dah sampai.
Aku: awak!
Seok: saya dah tangkap dia.
Terus aku memeluk Seok. Peluk dengan sekuat hati. Dia pun membalas pelukan aku. Dian mengambil kesempatan dengan mencium dahi aku.
Seok: i love you
Selalunya aku tak balas tapi kali ni..
Aku: love you more
Terkejut Seok. Dia terus tersenyum dan aku pun ikut tersenyum sama. Dato dimasukkan ke dalam kereta polis dan terus di bawa ke ibu pejabat. Semua pasukan kembali ke markas. Inspektor Zulkifli menghadap Zarif.
Zulkifli: aku nak minta maaf sebab hampir nak gagalkan misi kau.
Aku: ala tak payah nak ungkit lahh dia pun dah kena tangkap so misi dah selesai.
YOU ARE READING
Ⓕ︎Ⓐ︎Ⓜ︎Ⓘ︎Ⓛ︎Ⓨ︎ Ⓣ︎Ⓔ︎Ⓝ︎Ⓖ︎Ⓚ︎Ⓤ︎
Romancecerita ini mengesahkan 2 orang lelaki yang berpangkat CEO disebuah syarikat terkemuka.. satu kejadian yang menyebabkan mereka berdua mula rapat dan dari situ cinta mereka mula berputik.. Tengku Afnan seorang lelaki yang baik dan ceria manakala Tengk...