Seminggu kemudian..
Afnan pov..
Aku hari ni bercadang nak ke syarikat atas urusan untuk melihat kondisi syarikat serta staf² aku. Aku bersiap untuk ke sana. Nail dah pi kerja. Atok dengan yang lain pun dah balik malam tadi. Setelah aku bersiap dan melihat diri sendiri di cermin aku rasa macam emmmm dah hensem aku pun capai beg dan keluar dari bilik.
Aku masuk dalam lif dan turun ke bawah. Tiba di bawah Muzakki dan team dan tunggu di pintu lif. Aku diiringi mereka keluar dari rumah dan masuk dalam kereta. Dan tak lupa Muizz yang ditugaskan untuk jaga aku pun ikut sekali.
Selepas Muzakki dan team masuk dalam kereta masing-masing kereta pun tak lama kemudian mula bergerak. Diiringi dengan beberapa kereta bodyguard yang lain. Tak sabar aku nak jumpa kawan aku aka hazim aku.
Perjalanan tak makan masa yang lama sebab yelah hari ni hari orang bekerja so jalan lekang. Takde jem takde nak kena tunggu traffic light lama². So aku dilekakan dengan tab di tangan sementara Muizz memandang ke luar tingkap aku tak tau apa yang ada dalam isi kepala dia. So disebabkan aku nak hilangkan rasa bosan dia aku pun mula berborak.
Aku: Muizz kamu ok?
Muizz: (sedar) saya ok je Tengku. Kenapa?
Afnan: takdelah kamu nampak macam sedang memikirkan sesuatu je? Ke ada masalah?
Muizz: takdelah Tengku saya ok.
Afnan: ok lah kalau kamu kata macam tu. Saya bukan apa kalau kamu ada masalah cerita kat saya ataupun sesiapa orang yang kamu percaya. Bukan main cerita je dekat orang sebab bukan semua orang boleh simpan rahsia kita. Faham
Muizz: faham Tengku.
Afnan: kalau kamu ada masalah kewangan pun bagitau saya. Saya akan tolong ok jangan malu-malu nak datang jumpa saya. Saya orangnya tak garang.
Muizz:(senyum) baiklah Tengku.
Skip syarikat..
Setelah beberapa minit dalam kereta akhirnya kitaorang sampai juga di syarikat. Lama aku tak datang sini. Guard yang jaga pintu pagar bila nampak je kereta aku terus berdiri dan tabik. Aku pun buka tingkap dan ucap "selamat pagi" mereka menjawab sambil tersenyum.
Kereta memasuki kawasan syarikat dan terus ke pintu utama. Aku diturunkan di sana bersama Muizz, Muzakki dan team. Kereta ada bodyguard lain yang bawak dan memarkir kan di tempat parking berdekatan.
Aku berjalan masuk ke dalam syarikat. Staf² aku yang melihat aku semua membongkok kan badan mereka dan tersenyum sambil mengucapkan"selamat pagi " ada yang terlalu peramah pun ada.
Aku penyapa mereka satu persatu ada yang aku kenal ada yang aku tak kenal. Selepas aku dah bersembang dengan diorang sekejap aku pun masuk dalam lif dan naik tingkat bilik Hazim.
Ting!
Pintu lif terbuka dan kitaorang pun keluar. Aku terus ke bilik pentadbiran dahulu. Bila aku sampai masing-masing tengah fokus buat kerja. Tak perasan langsung aku masuk. So aku pun mula bersuara.
Aku: aiii kusyuk nampak masing-masing lek lu.
Semua pandang. Serta merta mereka semua berdiri dan mendekati aku.
??: Tengku lama tak jumpa. Sihat ke?
Aku: saya sihat alhamdulillah
??: wahhh nampak makin muda lah
Aku: of course hahaha. So macam mana keadaan syarikat setakat ni ok?
??: ok lah Tengku walaupun haritu ada masalah tapi tak kritikal pun.
YOU ARE READING
Ⓕ︎Ⓐ︎Ⓜ︎Ⓘ︎Ⓛ︎Ⓨ︎ Ⓣ︎Ⓔ︎Ⓝ︎Ⓖ︎Ⓚ︎Ⓤ︎
Romancecerita ini mengesahkan 2 orang lelaki yang berpangkat CEO disebuah syarikat terkemuka.. satu kejadian yang menyebabkan mereka berdua mula rapat dan dari situ cinta mereka mula berputik.. Tengku Afnan seorang lelaki yang baik dan ceria manakala Tengk...