28- China day 4

196 7 0
                                    

-Pagi-

Afnan POV

Kringgg...kringgg

Bunyi jam loceng phone aku..aku bangun dan matikan aku lupa pulak nak off kan malam semalam ganggu tidur betullah..aku baring semula dan lelapkan mata tapi tak boleh tidur..baru pukul 6 pagi so disebabkan aku tak boleh tidur aku kena buat sesuatu..

Aku bangun dari katil dan berjalan ke beranda..aku tarik kerusi dan duduk menikmati pemandangan awal pagi boleh tahan sejuk je.. tengah aku duduk menung tetiba aku dengar macam ada sesuatu jatuh kuat pulak tu...aku dengan rasa ingin tahu terus capai jaket dalam almari dan pakai..

Aku buka pintu bilik dan keluar..sunyi sepi macam dalam cerita horror pulak..aku jalan ke arah pintu rumah utama..aku tengok kiri kanan mencari bunyi tadi.. tetiba bunyinya ada lagi aku rasa bunyi ni datang dari kolam ikan..so aku jalan laju ke kolam ikan..bila aku sampai je aku nampak 3 orang lelaki berbaju hitam muka ditutup and ditangan ada senjata..aku menyorok disebalik dinding..

Apa aku nak buat ni..kalau nak bagitau atok kena lalu kolam ikan kang tak pasal-pasal diorang tau..kalau nak bagitau bodyguard bilik diorang jauh lah pulak..so nak tak nak aku kena buat sendirilah..

Aku mula fikir strategi macam mana nak umpan diorang..aku mula susun strategi bila idea dah sampai hahaha..so aku kena umpan satu2 dulu..

Ketiga orang misteri tadi berpecah.. sorang berjaga di kawasan kolam 2 orang lagi tak tau..so inilah target aku..

Aku mula jalan pelan-pelan kearah orang tersebut..dia pandang depan so aku kena senyap2 jalan dibelakangnya.. selangkah demi selangkah aku bergerak..bila betul-betul belakang dia dengan pantas aku pegang kepala dia and aku pusing kepala dia ke arah kiri terus lembek tengkuk dia sebab dah patah hahaha..so dua lagi jadi yg ni aku letak sebelah pasu..

Aku mula mencari 2 lagi...aku jalan dengan berhati-hati tengah aku jalan tu tetiba aku nampak pintu rumah tetamu terbuka..aku syak ada sorang masuk..so aku bergerak masuk dalam rumah..aku jalan sambil mata melihat keliling mana tau tetiba dia muncul ke..bila aku jalan tu tetiba aku dengar bunyi orang berjalan dari arah berlawanan aku cepat² sembunyi

Aku tengok sikit and aku nampak lelaki yg kedua..suka hati dia je minum air kat rumah orang sekali aku pijak nanti taulah.. santai dia minum..aku mula bergerak aku jalan betul-betul depan dia..bila dia turun je cawan dia dengan cepat aku rampas cawan yg ditangannya dan terus hentak cawan tu kat muka dia..berdarah hidung dia hahaha baru dia tau..

Dia cepat-cepat nak keluarkan pistol but tak sempat aku lebih pantas dari dia..aku tarik tangan dia dan bengkokkan tangan dia ke belakangnya..dia nak menjerit tapi aku cepat-cepat tutup mulut dia..aku tumbuk belakang leher dia terus pengsan..so 2 dah selesai tinggal sorang..yg ni aku letak kat tempat orang pertama tadi..aku cari tali dan ikat tangan dan kaki dia..so lagi sekor aku tak jumpa...

Penat siot meleleh peluh aku dari dahi..aku mula bergerak ke rumah utama..aku sampai je depan pintu rumah utama aku buka pintu pelan-pelan dan masuk..aku jalan sekitar rumah mencari orang tersebut tapi tak jumpa..so aku naik tingkat 2..masa aku naik je tetiba entah datang dari mana satu tangan tetiba kena muka aku.. terjatuh aku dari tangga aduhh sakit...

Aku tengok orang yg aku cari tadi ada depan aku dengan pisau ditangan..aku berdiri dan buka langkah untuk serang..dia serang dulu aku elak sipi lagi pisau nak kena muka..aku terus pegang tangan dia dan cuba nak patahkan tapi dia dah mengelak..aku tak putus asa..

Perlawanan terjadi dekat 10 minit..and akhirnya aku memang hahaha yeahhh..macam mana aku boleh menang sebab aku dah tumbuk kepala dia sampai dia pening lepastu terus aku hentak kepala dia pakai benda keras nak bagi dia pengsan..and aku ikat tangan dan kaki dia..fuhhh pagi-pagi dah buat exercise..

Ⓕ︎Ⓐ︎Ⓜ︎Ⓘ︎Ⓛ︎Ⓨ︎ Ⓣ︎Ⓔ︎Ⓝ︎Ⓖ︎Ⓚ︎Ⓤ︎Where stories live. Discover now