59- Tetamu special

125 5 0
                                    

Author pov..

Pagi..

Afnan menggosok matanya bila matahari dari tingkap tembak masuk dalam matanya. Dia menggosok matanya beberapa kali dan cuba membuka matanya. Lepas rasa dah ok dia buka matanya pelan-pelan dan mengubah posisi kepada duduk. Dia bersandar di kepala katil. Nail disebelah nya masih belom bangun.

Afnan masih tak boleh lupa waktu pertama kali dia berjumpa dengan nail. Masih segar diingatannya. Dia menyentuh pelan-pelan rambut lelaki tersebut dan mengusap lembut. Jangan risau nail takkan terjaga sebab nail kalau tidur takkan sedar kecuali bom meletup itu pun tak pasti lagi hahaha..

Selepas Afnan dah buang air kecil dan membasuh mukanya. Afnan keluar dari bilik dan turun ke bawah menggunakan lif. Mami papa dengan mama daddy dah balik malam semalam. So tinggallah nail dengan Afnan. Afnan berjalan ke ruang tamu dan duduk di sofa. Dia masih lagi tak percaya rumah yang dia idam-idamkan akhirnya menjadi kenyataan.

Tetiba ada seorang menegurnya..

??: good morning Tengku (tunduk)

Afnan: morning muizz

Muizz: ada apa-apa yang saya boleh bantu Tengku?

Afnan: arr boleh tak kamu buatkan saya teh herba

Muizz: boleh Tengku. Tunggu sekejap.

Afnan: ok

Perkenalkan yang tadi tu Muizz pelayan peribadi Tengku Afnan dia baru masuk kerja semalam. Dan bukan dia saja. Nail ada ambil beberapa orang untuk kerja di rumah ni antaranya ada 3 pembantu kebun, 10 mate, 4 orang chef dan 4 orang guard. Bodyguard takde yang tambah. Nanti author perkenalkan mereka. Cuma kali ni kita berkenalan dengan Muizz dulu.

Afnan mencapai remote tv dan buka tv. Dia suka tengok cerita Korea so dia terus ke channel Korea nya. Ngam pulak cerita yang dia suka iaitu Train to Busan. Pagi-pagi tengok cerita Zombie hahaha. Tengah-tengah dia kusyuk tengok tv Muizz datang dengan membawa teh yang afnan minta tadi. Dia letak atas meja.

Afnan: thanks Muizz

Muizz: welcome Tengku

Afnan: semalam tak sempat kita nak berkenalan so berapa umur kamu?

Muizz: 19 Tengku

Terus tersedak Afnan mendengarnya.

Afnan: 19 MUDANYA!! Kamu tak sambung belajar ke ?

Muizz: saya memang nak tapi saya kena sara keluarga. Ayah saya dah meninggal 3 tahun lepas. Sekarang tinggal emak saya sorang

Afnan: ouhh takziah. Berapa umur emak kamu tu?

Muizz: 65 ada penyakit tiga serangkai

Afnan: ouhh. So macam mana kamu tau ada kerja kosong kat sini?

Muizz: saya ada baca iklan kat ig. Akaun Tengku nail. Saya baca lepastu saya cubalah mohon tak tau pulak dapat. Gaji pun lumayan.

Afnan: ouhh ada ek dia hantar kat ig saya tak perasan so berapa gaji yang dia tulis kat situ?

Muizz: 6 ribu

Afnan: ouhh ok lah tu. So semoga kamu kerja dengan terbaik.

Muizz: terima kasih Tengku.

Afnan: so kamu dah boleh sambung kerja kamu. Nanti kalau saya nak apa-apa saya panggil kamu

Muizz: baiklah Tengku

Muizz pun pergi buat kerja nya. Afnan ambil kerepek yang ada atas meja dan memakannya. Syok oo sambil layan movie sambil makan kerepek. Tengah-tengah dia kusyuk tiba entah dari mana ada sepasang tangan melingkar pinggangnya. Dah lah masa part tu Zombie tengah kejar orang masa perhentian mereka di emmm mana tah. Automatik Afnan dengan laju menyiku badan orang tersebut.

Ⓕ︎Ⓐ︎Ⓜ︎Ⓘ︎Ⓛ︎Ⓨ︎ Ⓣ︎Ⓔ︎Ⓝ︎Ⓖ︎Ⓚ︎Ⓤ︎Where stories live. Discover now