Author POV
Malam..
Terlihat Afnan sedang menyiapkan dirinya didepan cermin. Dengan baju yg agak smart sama seperti suaminya. Mereka berdua pakai baju yang sama.
Nail: sayang buah nak bawak ke?
Afnan: ha bawak2.
Nail: ok. Abang ambil kat dapur jap
Afnan: ok
Nail keluar dari bilik dan ke dapur. Setelah Afnan siap dia keluar dari bilik pakaian dan ambil begnya dalam almari beg. Lepastu dia ambil telefon dan botol airnya dan dia letak dalam beg. Nasib baiklah begnya besar.
Lepas dia dah rasa takde apa yang tinggal dia pun tutuplah segala lampu dan aircond. Dia keluar dari bilik dan turun ke bawah. Terlihat di ruang tamu mami dengan papa tengah duduk di sana. Afnan pun ambil tempat depan mami.
Afnan: kita tunggu abang ke?
Mami:(angguk) katanya kejap lagi sampailah.
Afnan: kita naik kereta sekali dengan abang ke?
Mami:(angguk)
Afnan: ouhh
Setelah nail ambil buah yg Afnan mintak tadi dia pun ke ruang tamu dan letak bekas buah dalam beg Afnan. Dia pun ambil tempat sebelah Afnan. Mereka berborak dulu sementara abangnya sampai.
Beberapa minit kemudian.. ketua bodyguard papa masuk ke rumah dan mengadap papa di ruang tamu.
??: (Tunduk) tuan semua. Tuan Affan dah sampai dan menunggu di luar.
Papa: baiklah. Jom semua.
Mereka semua berjalan keluar dari rumah. Terlihat di luar beberapa buah kereta dan orang yg ramai. Affan, Aziz dengan isteri mereka mendekati papa dan yg lain. Mereka bersalam dan Affan membawa mereka semua ke kereta.
Mereka di bawa ke kereta Alphard. Salah satu kereta tersebut dibukakan pintu oleh affan.
Affan: papa mami dengan yg lain naik kereta ni ye. Kereta Affan depan ni je
Mami: ok
Mereka semua masuk kereta masing-masing. Bodyguard Afnan dengan bodyguard nail naik kereta salah sorang bodyguard Affan sebab kereta yg di bawa tu besar. Lepas semua dah masuk kereta masing-masing. Kereta yg depan sekali gerak dahulu dan diikuti kereta yg lain.
Di dalam kereta Afnan..
Afnan: wahh rasa macam menteri hahaha banyak betul tukang eskot nya
Mami: of course kamu macamlah tak kenal sape abang kamu tu. Dia kan mafia terbesar di Jepun so sebagai keselamatan dia..dia bawaklah orang-orang yang banyak.
Nail: tapi polis takde kacau ke?
Papa: tak..polis tak boleh sesuatu hati kacau pelancongan macam tu. Ini negara ada undang-undang. Kalau polis nak tangkap pastikan ada waran dulu baru boleh tangkap.
Nail: ouhh
30 minit kemudian...
Setibanya mereka di sebuah restoran.. kereta parking di tempat parking khas. Kereta tak banyak dalam 30 buah je. Pintu kereta utama di buka dan keluarkan mereka satu keluarga. Affan, Aziz dan isteri mereka menghampiri mami dan papa.
Afnan: wahh besarnya restoran ni
Affan: kan. Jom masuk
Mereka satu keluarga bersama lebih 40 orang bodyguard masuk ke dalam restoran. Mereka di hampir oleh pelayan-pelayan restoran.
YOU ARE READING
Ⓕ︎Ⓐ︎Ⓜ︎Ⓘ︎Ⓛ︎Ⓨ︎ Ⓣ︎Ⓔ︎Ⓝ︎Ⓖ︎Ⓚ︎Ⓤ︎
Romancecerita ini mengesahkan 2 orang lelaki yang berpangkat CEO disebuah syarikat terkemuka.. satu kejadian yang menyebabkan mereka berdua mula rapat dan dari situ cinta mereka mula berputik.. Tengku Afnan seorang lelaki yang baik dan ceria manakala Tengk...