Seminggu kemudian....
Author POV
Pagi...
Mami: nail Afnan kamu berdua dah bangun
Kata mami sambil mengetuk-ngetuk pintu bilik Afnan..
Nail: dah mami tengah siap ni
Mami: ok mami tunggu kat dapur ye
Nail: ok
Mami pergi dari bilik Afnan dan turun ke bawah...
-Dalam bilik -
Nail: sayang mana beg baju meh abang angkat nak bawak turun awal2
Afnan: ada dalam bilik pakaian
Nail ke bilik pakaian dan ambil beg pakaian yang dimaksudkan dan letak depan pintu...
Afnan: abang dah check dalam beg betul2 takde ape yang tinggalkan?
Nail: ye sayang don't worry dear, I checked it properly yesterday ok
Afnan: ok eh dah jom turun kang mami daddy tunggu lama pulak
Nail: ha ye jom2
Afnan ambil beg tangannya dan keluar dari bilik bersama nail.. mereka turun kebawah dan terus ke dapur beg nail letak kat ruang tamu.. sampai di dapur mereka ambil tempat dan duduk..
Mami: nah pinggan
Mami bagi pinggan dengan gelas pada nail dan Afnan..nasi yang memang dah disenduk awal dan air yang dah dituang awal oleh mami senang..nail dengan Afnan mula menjamah makanan..lauk pada pagi ini ialah nasi goreng kampung dengan air teh o panas dan ada sikit kuih² yang sempat dibeli oleh mami tadi..
Mami: abang kawan abang tu mana tak nampak pun
Daddy: dia dan tunggu siap2 kat airport dengan team dia..ni anak awak yang 2 orang lagi tu dah siap ke
Mami: tadi saya ada call si Affan diorang cakap dah siap mungkin sekarang tengah breakfast kot
Daddy:(angguk)
Afnan: mami kita naik kapal terbang peribadi daddy kan?
Mami: nampaknya macam tulah
Nail: why kita tak naik kapal terbang biasa
Mami: sebab daddy kamu yang nak sangat naik kapal terbang peribadi dia katanya dah lama tak naik kapal terbang tu
Nail: oooo
-Di Luar-
Muzakki dan beberapa bodyguard lain sebuk mengemas barang-barang mereka masuk dalam bonet kereta untuk dibawa ke China nanti... Bodyguard yang ikut ke China tak ramai dalam 50 orang macam tu termasuk bodyguard tambahan.. tengah Muzakki dan team masukkan beg dalam bonet tetiba ketua bodyguard datang menghampiri diorang...
??: Semua dah ready ke?
Muzakki: dah ketua tinggal tunggu tuan, cik puan, Tengku Afnan dengan Tengku nail je sekarang
??: (Angguk) pastikan takde ape tinggal
Muzakki: baik ketua
Ketua pergi..selang beberapa minit terlihat mami daddy keluar dari rumah dengan membawa beg ditangan.. 2 ketua yang melihat tuan mereka dah keluar terus mereka berdua berjalan ke tuan mereka dan angkatkan beg dan bawak masuk bonet..
Afnan cuma keluar bawak beg tangan dia je beg baju nail yang angkat dan bawak masuk bonet kereta..lepas mami dan pastikan takde ape tinggal dan sempat pesan sesuatu ke bodyguard yang berjaga di rumah diorang masuk ke dalam kereta... semua bodyguard serentak masuk dalam kereta bila daddy, mami, Afnan dan nail masuk dalam kereta..
YOU ARE READING
Ⓕ︎Ⓐ︎Ⓜ︎Ⓘ︎Ⓛ︎Ⓨ︎ Ⓣ︎Ⓔ︎Ⓝ︎Ⓖ︎Ⓚ︎Ⓤ︎
Romancecerita ini mengesahkan 2 orang lelaki yang berpangkat CEO disebuah syarikat terkemuka.. satu kejadian yang menyebabkan mereka berdua mula rapat dan dari situ cinta mereka mula berputik.. Tengku Afnan seorang lelaki yang baik dan ceria manakala Tengk...