44

186 8 3
                                    

Afnan pov..

Pagi..

Aku lepas je sarapan aku terus duduk kat ruang tamu dan menunggu seseorang. Tengah-tengah aku layan tv Muzakki menghadap aku.

Muzakki:(tunduk) Tengku maafkan saya sebab mengganggu Tengku tapi encik Hamzah dah sampai. Nak saya bawak dia masuk?

Aku: ha bawak dia masuk

Muzakki: baiklah Tengku

Muzakki terus keluar dan membawanya Hamzah masuk. Aku terus tutup tv dan memperbetulkan posisi duduk aku. Beberapa minit kemudian Muzakki datang semula dengan membawa Hamzah di sebelahnya.

Aku: thanks Muzakki. Kamu dah boleh pergi

Muzakki: baiklah (tunduk & pergi)

Aku terus bangun dan peluk Hamzah. Emmm lama betul aku tak jumpa dia. Rindu pulak hahaha.

Aku: kamu apa khabar Hamzah? Sihat?

Hamzah: sihat alhamdulillah Tengku. Tengku macam mana sihat?

Aku: saya sihat alhamdulillah.

Lepas beberapa saat berpelukan aku menyuruh Hamzah duduk di depan aku.

Hamzah: lama tak jumpa Tengku.

Aku: hahaha kamu ok tak kerja takde saya.

Hamzah: tak Tengku saya rasa stress sangat hahaha. Bosan gile dah Lan lunch pun sorang-sorang.

Aku: ala kesiannya.

Hamzah: dah berapa bulan dah perut tu?

Aku: dah masuk 3 bulan

Hamzah: wahhh cepatnya.

Aku:(angguk) so ada berita apa-apa nak disampaikan?

Hamzah: ada Tengku. Alhamdulillah sejak beberapa bulan lepas saham syarikat kita naik sangat tinggi sampai 50%. Kalau nak dianggarkan dalam sebulan syarikat kita mendapat keuntungan hampir 1 bilion Tengku.

Aku seronok mendengarnya. Tak pernah lagi dalam sejarah saham syarikat aku naik setinggi tu gile betul.

Aku: wahhh hebatnya

Hamzah: banyak pelabur dari luar negara dah mula join dengan syarikat kita. Saya kagum dengan staff kita Tengku sebab merekalah saham syarikat kita naik. Produk kita sejak beberapa hari lepas mendapat order yg sangat drastik. Satu hari lebih 40 juta produk kita dijual.

Aku: saya seronok dengar apa yang kamu sampaikan.

Hamzah: so now syarikat kita menjadi syarikat no 2 paling besar dan maju berbanding syarikat lain.

Aku:(angguk)

Hamzah: ouhh ye sebelum saya lupa Tengku. Haritu ada wakil dari kolej matrikulasi Selangor datang berjumpa saya

Aku: apa dia nak?

Hamzah: dia bagitau saya suruh sampaikan pada Tengku yang diaorang nak Tengku merasmikan majlis

Aku: majlis apa?

Hamzah: majlis menyampaikan sijil pada pelajar-pelajar yang lulus sem.

Aku: ouhh ok. Bila tarikh nya?

Hamzah: emm Rabu

Aku: ok. So macam mana semua meeting saya berjalan lancar?

Hamzah: alhamdulillah Tengku semua meeting Tengku semuanya saya dah settle kan. Cuma ada satu hari saya kena tunda meeting tu sebab saya tak berapa sihat.

Aku: kesian kamu terpaksa buatkan kerja saya. Takpe saya tak lama beberapa bulan je lagi nak bersalin lepastu saya akan masuk kerja balik.

Hamzah: ala takpelah Tenku tak payah kesian kan saya dah itu memang tugas saya sebagai pa lagipun saya berbesar hati sebab dapat wakilkan Tengku dalam beberapa meeting penting.

Ⓕ︎Ⓐ︎Ⓜ︎Ⓘ︎Ⓛ︎Ⓨ︎ Ⓣ︎Ⓔ︎Ⓝ︎Ⓖ︎Ⓚ︎Ⓤ︎Where stories live. Discover now