57- surprise

135 4 0
                                    

Nail pov..

Sampai di airport Malaysia dalam pukul 5 petang macam tu. Lepas je keluar dari pesawat tadi terus kitaorang balik. Aku sebenarnya ada sesuatu nak beri pada Afnan nak buat kejutan. Aku bisik pada Muzakki dan menyuruh beritahu pada semua orangnya lokasi yang akan dituju.

Perkara ni mama daddy, mami papa pun tak tau. So kereta terus ke lokasi yang aku beritahu. Aku tak sabar nak lihat reaksi masing-masing. Hahahaha. Aku keluarkan telefon dan chat seseorang. Lepastu aku simpan telefon dan buat-buat macam takde apa supaya takde sape yg perasaan kejanggalan aku.

Dari airport nak ke destinasi seterusnya ni tak lama dalam 45 minit je. Itupun kalau jalan tak jem. Biasanya kalau hari bekerja ni petang-petang tak jem sebab orang ramai tak balik kerja lagi. Aku lihat Afnan yang duduk disebelah aku. Dia tengah baca novel.

Aku: sayang..awak baca novel apa tu?

Afnan: jangan benci cintaku. Why?

Aku: takdelah sejak bila sayang suka baca novel ni tak pernah abang tengok pun.

Afnan: emmmmm adalah but kali ni entah tetiba datang mood nak baca. Nak layan telefon dah malas. So baca buku lah. Kan lagi elok.

Aku: good wife. Nanti anak kita pun ikut suka baca buku jugak macam ibunya

Afnan:hahaha harap-harap. Abang besok masuk kerja ke?

Aku: emmm tak abang ambil cuti sehari sebab tetiba rasa malas nak masuk kerja.

Afnan: ouhh ok.

45 minit kemudian..

Kereta masuk ke kawasan berbukit. Tak lama kemudian terlihat satu pintu gerbang yang sangat besar.

Mami: kita kat mana ni?

Papa: entah. Nail kamu tau ke kita kat mana sekarang ni?

Aku: tau. Driver terus masuk cakap nama aku.

Driver: baiklah Tengku.

Lepas driver cakap dengan guard terus pintu gerbang di buka. Kereta masuk dalam dan kitaorang tiba di kawasan laman yang sangat besar. Aku menyuruh driver memberhentikan kereta berdekatan dengan pintu gerbang. Aku dengan yang lain turun termasuk semua bodyguard.

Mami: kita kat mana ni?

Daddy: kamu bawak kitaorang ke mana ni nail?

Aku: jom ikut nail kita jalan sikit lagi depan tu. Jom semua.

Terlihat muka masing-masing dah bingung termasuk bodyguard.

Muzakki: kita kat mana ni?

Ketua 1: kau tak tau kita kat mana? Bukan Tengku ke yang bagi arahan kat kau suruh bawa kita ke sini.

Muzakki: betul tuan tapi Tengku takde bagitau saya nama tempat ni apa.

Ketua 1: kita kena berhati-hati kat kawasan ni sebab boleh jadi perkara-perkara yang tak diingini berlaku.

Muzakki & ketua 2: baik tuan

Kitaorang jalan..jalan..jalan. dan tiba di sebuah rumah yang sangat besar. Terlihat beberapa orang datang kearah kitaorang. Dan aku tau sape mereka tu. Mereka datang dekat kearah kitaorang dan berdiri depan kitaorang. Mereka itulah kawan-kawan aku.

All: (tunduk) Tengku semua.

Aku: semua perkenalkan ni kawan baik saya.

Salah sorang dari mereka ber6 memberikan satu fail berwarna coklat pada Afnan.

Khaliq: Tengku Afnan. Ini untuk Tengku

Afnan: apa ni Khaliq?

Khaliq: Tengku kena buka dulu and baru Tengku tau apa isi dalam ni. Saya pun tak tau apa yang ada dalam fail ni tengku.

Ⓕ︎Ⓐ︎Ⓜ︎Ⓘ︎Ⓛ︎Ⓨ︎ Ⓣ︎Ⓔ︎Ⓝ︎Ⓖ︎Ⓚ︎Ⓤ︎Where stories live. Discover now