36

225 9 1
                                    

Nail pov

Beberapa hari kemudian..

Pagi..

Aku terjaga dari tidur apabila jam loceng berbunyi dengan sangat kencang. Perghhhh macam nak pecah telinga aku. Aku terjaga je terus capai jam yg berbunyi tadi dan tutup. Emmm patutlah kuat lain macam rupanya sebelah telinga aku je sapelah yg letak jam ni.

Beberapa hari yg lalu aku ada cakap dengan Afnan yg aku nak bawak dia pi beli baju. So aku tunaikan kata-kata aku. Aku macam biasalah memang bangun awal. Aku akan bangun dulu sebelum Afnan bangun.

Aku tegakkan badan dan bersandar di kepala katil. Tangan aku menyentuh rambut Afnan. Tangan aku bergerak ke muka Afnan yg indah dan sangat bersih. Aku tak sangka aku akan jatuh cinta dengan orang macam dia ni. Hahahah bila nak diimbau balik kisah lama macam aku dengan Afnan bertemu perghhhh boleh dikatakan tragis jugaklah.

Now aku dah kawin dan tak lama aku akan ada anak. Rasa macam aku ni muda lagi. Dah nak jadi ayah tak lama lagi. Tetiba aku merasakan pergerakan dari Afnan.

Tangan dia bergerak-gerak menyentuh tentang aku tidur. Tak lama kemudian mata dia mula terbuka dan berkelip-kelip. Dia dongak je ke atas terus aku..

Aku: good morning sayang

Afnan cuba memproses apa yg aku cakap tadi. Lama sikit baru dia balas.

Afnan: morning

Serak suara dia. Aku mengangkat tubuhnya sedikit dan letak atas badan aku. Kepala dia bawah dagu aku. Aku cium rambut dan dahi dia.

Afnan: bila abang bangun lama dah?

Aku: emmm 10 minit yg lepas

Afnan:(angguk) Bila nak gerak ni?

Aku: gerak pi mana?

Afnan: kata nak pi beli baju

Aku: ouhh ye lupa pulak abang

Aku mengerling jam yg tergantung di dinding. Dan jam menunjukkan pukul 9.15.

Aku: pukul 10 kita gerak

Afnan: ok

Aku: jom turun bawah kita breakfast

Afnan: jom

Aku turun dari katil dan berjalan masuk dalam bilik air. Aku cuci muka dan gosok gigi. Lepas aku keluar bilik air Afnan pulak masuk. Dia pun cuci muka anda berus gigi. Keluar je dari dalam bilik air aku terus pakai baju dan keluar dari bilik bersama Afnan.

Sampai sahaja kitaorang di dapur mami papa menyambut kitaorang dengan senyuman.

Papa: morning ibu mengandung

Afnan: morning papa

Aku: morning papa

Aku tarikkan Afnan kerusi dan dia duduk. Aku tarik kerusi sebelahnya dan duduk. Mami menghidangkan nasi goreng dan beberapa kuih.

Mami: awal bangun

Kata mama sambil terik kerusi sebelah papa.

Afnan: kejap lagi kitaorang nak keluar

Papa: pi mana?

Aku: ni ha anak papa nak beli baju..baju dia sekarang kan dah tak muat maklumlah orang pregnant

Papa: ouhh ye

Mami: baju kamu semua dah tak muat Afnan?

Afnan: tak mami. Haritu kitaorang keluar pun Afnan pakai baju nail

Mami: (angguk) si macam mana feeling masa pregnant ni ok?

Afnan: emmmm setakat ni ok je mami takde alahan teruk pun

Ⓕ︎Ⓐ︎Ⓜ︎Ⓘ︎Ⓛ︎Ⓨ︎ Ⓣ︎Ⓔ︎Ⓝ︎Ⓖ︎Ⓚ︎Ⓤ︎Where stories live. Discover now