Seminggu kemudian...
Hari yang ditunggu-tunggu oleh 2 keluarga sudah tiba and of course yang paling excited ialah pengantinnya..kita tengok dulu macam mana situasi Nail..
-Nail situasi-
Di rumah
Nail nampaknya agak bersemangat sebab yelah semua orang tau hari yang dia tunggu-tunggu dah tiba..pagi tadi dia bangun lebih awal dari biasa.. sebelum subuh dah bangun hebat!!..now dia ada dalam bilik tengah gosok baju..now baru pukul 7:30 majlisnya pukul 10 lama lagi tapi disebabkan excited punya pasal gosok awal pun takpe..
Lepas siap gosok baju dia letak baju yang baru digosok nya dalam almari..dia keluar dari bilik dan turun kebawah..mami dengan papa tak bangun lagi biasalah kalau hari cuti memang lambat sikit bangun..nail keluar dari rumah dan duduk di pondok yang berada di laman depan..
Dia duduk bersandar di tiang pondok sambil menghirup udara segar pagi.. tetiba di ditegur oleh seseorang..
??: Tuan
Dia toleh dan melihat bodyguard peribadinya..
Nail: ha nak ape
??: Takde apa tuan saje tengur tuan alang-alang terserempak..awal tuan bangun
Nail: aku tak boleh tidur sangat lah
??: Ouhh
Nail: kau nak kemana ni
??: Saya nak ambil barang kejap kat dalam
Nail: ouhh pi lah
??: Baik tuan selamat pagi (tunduk & pergi)
Nail angguk dan dia kembali merenung ke langit.. tersenyum je macam-macam difikirnya..dia tak sabar nak tengok Afnan yang pakai baju sama dengannya nanti.. lokasi majlisnya mama tak bagitau itu rahsia katanya..
Hampir sejam nail dia luar.. luar pun sejuk malam tadi hujan so dia berdiri dan pakai selipar..dia kembali masuk ke dalam dan duduk di ruang tamu sambil menonton tv..
-Afnan situasi -
Afnan yang baru bangun tidur segera turun ke dapur untuk breakfast.. sekarang jam dah menunjukkan pukul 8:30 beberapa jam lagi majlis akan bermula.. sampai di dapur dia ambik pinggan dan senduk nasi dalam pinggan mami masak nasi goreng air dia buat sendiri..
Lepas makan dia basuh pinggan cawan dan keluar dari dapur..dia berjalan ke ruang tamu dan melihat ada daddy dengan mami kat situ tengah borak dia ambik tempat sebelah mami..mami daddy melihatnya dengan wajah yang ceria dan senyum je..
Mami: kamu dah breakfast
Afnan: dah baru je mami
Daddy: so macam mana dah ready untuk majlis nanti
Afnan: dah but takut lah
Mami: apa yang kamu takut
Daddy: kamu tak perlu takut sayang..mami dengan daddy sentiasa ada dengan kamu..ala mami daddy dulu pun macam kamu jugak
Mami: Yes betul ni daddy kamu tu dulu masa kawin dengan mami.. gementar dia dalam bilik make up..tapi daddy kamu nk lawan rasa takut dia and now kitaorang bersama sampai bila-bila itu penjanjian kitaorang masa majlis perkahwinan dulu
Daddy: betul cakap mami tu
Afnan: mami abang datang ke?
Mami melihat daddy macam tengah buat isyarat sesuatu..
Daddy: kamu dah gosok baju kawin
Afnan: heh!!! Lupa
Mami: dah pi naik atas dan gosok baju kawin kamu ye
YOU ARE READING
Ⓕ︎Ⓐ︎Ⓜ︎Ⓘ︎Ⓛ︎Ⓨ︎ Ⓣ︎Ⓔ︎Ⓝ︎Ⓖ︎Ⓚ︎Ⓤ︎
Romancecerita ini mengesahkan 2 orang lelaki yang berpangkat CEO disebuah syarikat terkemuka.. satu kejadian yang menyebabkan mereka berdua mula rapat dan dari situ cinta mereka mula berputik.. Tengku Afnan seorang lelaki yang baik dan ceria manakala Tengk...