Seminggu kemudian..
Afnan pov..
Pagi..
Aku terjaga dari tidur kerana aku mendengar bunyi riuh rendah di bawah. Aku raba-raba sebelah tempat tidur aku and aku dapati yg nail takdeee. Aku pelan-pelan tukar posisi kepada duduk dan bersandar di kepala katil.
Bagi aku beberapa saat untuk aku kembali ke dunia nyata. Aku buat sedikit regangan untuk menghilangkan rasa lenguh di bahagian tangan, badan dan kaki aku. Maklumlah orang pregnant kan banyak benda yg sakit sekarang.
Aku turun dari katil dan pakai selipar. Aku masuk bilik air untuk cuci muka. Lepastu aku keluar dari bilik air dan keluar dari bilik. Aku jalan pelan-pelan turun ke bawah sambil memegang penghadang di sisi tangga.
Sampai di bawah aku terus ke ruang tamu. Aku tertanya-tanya dari tadi sape yg ada kat bawah macam ramai. Bila aku tiba je di ruang tamu terus aku terkilan melihat siapa yg datang. Mami yg perasan kehadiran aku mula memanggil aku.
Mami: ha Afnan meh lah sini tengok sape datang.
Aku: abang!!
Berlari aku kearah abang aku. Abang-abang aku berdiri dan salah sorang dari abang aku memeluk aku.
Affan: adik..lama tak jumpa..adik apa khabar sihat?
Aku: adik sihat. Abang?
Affan: abang sihat
Aku beralih pula memeluk abang Aziz. Lepas aku peluk abang-abang aku. Aku salam abang ipar aku.
Aufa: wahh tengoklah ibu mengandung nii sihat semacam
Firas:(angguk)
Aku: hahaha mau tak sihat hari-hari makan je kerjanya.
Aufa: ala biasalah tu orang pregnant kan.
Aku mengambil tempat sebelah nail.
Aku: bila abang sampai?
Affan: malam semalam pukul 11.
Aku: ouhh..abang tidur kat mana?
Affan: kitaorang tidur kat hotel
Aku: ouhh
Aziz: wahh so macam mana sekarang ok? Nampak makin besar perut tu
Aku: macam nilah abang. Makan tidur je lah
Aziz: hahaha
Affan: nampak dah berisi kamu Afnan berbanding Afnan yg dulu. Nampak macam kamu membesar 2 kali ganda dari dulu.
Afnan: itu puji ke atau sindiran?
Affan: emmm puji.
Mami: eh korang boraklah kejap mami nak ke dapur
Mami berdiri dan berjalan ke dapur.
Nail: abang long ada buka cawangan baru ke?
Affan: mana kamu tau? Setahu abang long..abang takde bagitau sesiapa
Nail: ouhh so betullah bang long ada buka cawangan baru. Saya tau sebab saya terlibat menjadi salah sorang projek cawangan tu
Affan: ouhh..
Afnan: abang buka cawangan apa?
Affan: abang buka kedai penjualan senjata api. Jangan risau abang ada lesen buka secara haram
Afnan: hahaha tau
Aziz: so adik takdelah masuk kerja ye?
Afnan: tak..cuma kena buat kerja dari rumah lah.
YOU ARE READING
Ⓕ︎Ⓐ︎Ⓜ︎Ⓘ︎Ⓛ︎Ⓨ︎ Ⓣ︎Ⓔ︎Ⓝ︎Ⓖ︎Ⓚ︎Ⓤ︎
Romancecerita ini mengesahkan 2 orang lelaki yang berpangkat CEO disebuah syarikat terkemuka.. satu kejadian yang menyebabkan mereka berdua mula rapat dan dari situ cinta mereka mula berputik.. Tengku Afnan seorang lelaki yang baik dan ceria manakala Tengk...