33- AFNAN PR_GNANT!!

586 12 1
                                    

Author POV

Malam...

Lepas je selesai makan malam afnan dengan nail naik ke bilik untuk bersiap ke klinik. Lepas diorang bersiap diorang turun ke bawah dan nail keluar untuk ambil kereta di garaj. Beberapa minit kemudian nail berhenti depan afnan dan afnan masuk dalam kereta.

Kereta terus gerak keluar dari kawasan rumah. Dalam perjalanan ke klinik suasana dalam kereta sangat sunyi takde sorang pun bercakap si afnan berdebar-debar hati dia tak tau kenapa. Si nail pulak pelik dengan afnan selalunya dia kalau dalam kereta membebel je tapi kali ni diam pulak. Nail pun apa lagi mulalah bersuara.

Nail: sayang awak ok?

....

Nail: sayang abang tanya ni ok tak

Afnan: emmm

Nail: kenapa ni? Abang ada buat salah ke?

Afnan: (geleng)

Tangan nail sebelah kiri mula bergerak ke afnan dan capai tangan dia. Nail genggam erat² tangan afnan dan mengusap menggunakan jari-jemari nya.

Nail: sayang takut?

Afnan:(geleng)

Nail: sayang tak perlu takut ok abang ada kat sisi sayang walau apa pun jadi kita akan hadapinya bersama ok

Afnan:(angguk)

Nail: good wife. Cuba sayang senyum sikit abang nak tengok

Afnan cuba mengukir senyuman yg lebar kepada nail. Dan nail menyuruh Afnan untuk meletakkan kepalanya di bahu dia. Afnan ikut apa yg disuruh. Genggaman tangan mereka masih tak dilepaskan masing-masing menggenggam erat tangan masing-masing.

30 minit kemudian

Sesampai di sebuah klinik kereta di parking dan diorang berdua turun dari kereta. Mereka berdua jalan masuk ke dalam klinik dan afnan disuruh duduk di kerusi yg disediakan. Nail ke kaunter dan bagitau sesuatu pada orang yg jaga kaunter.

Lepastu nail ke arah afnan dan duduk sebelahnya.

Nail: bertenang ok abang kat sini

Afnan:(angguk)

Beberapa minit kemudian nama nail di panggil. Nail dan afnan berdiri dan disuruh ke bilik nombor 6. Mereka berjalan kearah bilik nombor 6 dan masuk bila sampai di depan bilik tersebut. Mereka di suruh duduk oleh seorang doctor lelaki.

Doctor: selamat malam Tengku nail dan Tengku Afnan ada apa masalah?

Nail: isteri saya Tengku Afnan beberapa hari lepas asyik tak sedap badan and selalu badmood

Doctor: ouhh ok emmm kalau boleh saya tau Tengku Afnan sebelum Tengku sakit Tengku ada makan apa²?

Afnan: emmm malam tu makan masakan my mom Tom yam

Doctor: ok Tengku ada makan apa-apa ubat beli dari online

Afnan: tak

Doctor: ok macam ni saya akan check dulu kesihatan Tengku and nanti baru saya bagitau apa sakit Tengku Afnan

Nail: ok

Doctor mula membuat pemeriksaan kesihatan keatas afnan dalam 10 minit macam tu and hasilnya ialah..

Doctor: emm Tengku Afnan takde apa-apa sakit yg serius cuma Tengku demam dan tekanan darah Tengku Afnan sangat tinggi tapi jangan risau takde ape yg serius sangat

Nail: alhamdulillah

Doctor: tapi saya ada benda nak cakap?

Nail: apa dia?

Ⓕ︎Ⓐ︎Ⓜ︎Ⓘ︎Ⓛ︎Ⓨ︎ Ⓣ︎Ⓔ︎Ⓝ︎Ⓖ︎Ⓚ︎Ⓤ︎Where stories live. Discover now