Author POV..
Afnan situasi..
Di rumah..
Afnan duduk berehat di laman rumah sambil memberi ikan makan. Dia seronok bila lihat ikan banyak-banyak berkumpul di suatu sudut untuk makan. Itu membuatkan dia tenang dan happy.
Tetiba mami nya menghampiri dari belakang.
Mami: Afnan
Afnan menoleh kebelakang dan tersenyum melihat mami nya.
Afnan: mami.. duduk lah sini
Afnan menepuk tempat di sebelahnya. Mami pun tanggal selipar dan duduk sebelah Afnan.
Mami: kamu buat apa ni?
Afnan: bagi ikan makan mami. Mami tak keluar dengan kawan-kawan mami ke?
Mami: tak diorang semua kerja. Mami je takde kerja maklumlah bisnes man.
Afnan: hahaha.
Mami: kamu takde ke nak pergi melawat syarikat kamu. Yelah lagipun kamu dah lama tak masuk kerja kan
Afnan: emmm petang nanti lah Afnan pergi
Mami:(angguk) kamu happy tak dengan kehidupan kamu sekarang?
Afnan:(pelik) kenapa mami?
Mami: saje..so happy tak dengan kehidupan kamu sekarang?
Afnan: mestilah happy mami. Dapat kawin dengan orang yg tepat. Afnan dikira bernasib baik lah dapat suami yg baik. Bukanlah seperti ada sesetengah pasangan kekadang dapat isteri yg garang atau suka pada duit. Tapi ada juga sesetengah pasangan yg suaminya yg kasar dan suka mendera isteri. So Afnan dah boleh dikatakan bernasib baik lah kawin dengan nail.
Mami: mami suka lihat kehidupan kamu sekarang. Tengoklah macam abang-abang kamu diorang dah berkeluarga dan duduk jauh dari mami papa. Walaupun kekadang je jumpa tapi mami percaya diorang sekarang tengah bahagia bersama keluarga masing-masing.
Afnan: Afnan kalau dah ada rumah sendiri Afnan harap rumah tu tak jauh dari rumah mami ni
Mami: kenapa pulak?
Afnan: Afnan mana boleh berjauhan dengan papa dan mami
Mami: hahaha aiii masih nak berkepit dengan mami lagi?
Afnan: mestilah Afnan kan anak mami
Mami: (geleng kepala) kamu masih tak berubah.
Afnan: hahaha. Mami Afnan fikir tengahari nii nak hantar bekal kat nail di syarikat dia
Mami: woahhh baguslah tu. Sekali sekala bukan selalu kamu buat macam tu kan?
Afnan:(angguk) emmm apa nak masak ye untuk dia
Mami: eh biar mami jelah yg masak
Afnan: takpe mami kali ni biar Afnan yg masak untuk dia. Lagipun Afnan yg nak hantarkan dia bekal. Soooo Afnan rasa Afnan akan masak ayam masak merah makanan kegemaran dia
Mami: bagus juga idea kamu tu..tapi satu je masalah
Afnan: apa?
Mami: ayam takde
Afnan: emmm jom pi beli nak
Mami: jom..jap mami bersiap
Afnan: eh tak payahlah mami pakai macam ni je
Mami: ate gile kamu nak pakai macam ni je. Ala mami bukan bersiap macam kamu lama. Mami sekejap je tunggu kat sini ye. Mami ambil kunci kereta sekali.
Mami berlari masuk ke rumah. Afnan geleng je tengok telatah mami dia tu. Kekadang mami dia tu lawak juga orangnya. Afnan beredar dari kolam ikan dan masuk ke dalam rumah untuk ambil beg dia.
YOU ARE READING
Ⓕ︎Ⓐ︎Ⓜ︎Ⓘ︎Ⓛ︎Ⓨ︎ Ⓣ︎Ⓔ︎Ⓝ︎Ⓖ︎Ⓚ︎Ⓤ︎
Romancecerita ini mengesahkan 2 orang lelaki yang berpangkat CEO disebuah syarikat terkemuka.. satu kejadian yang menyebabkan mereka berdua mula rapat dan dari situ cinta mereka mula berputik.. Tengku Afnan seorang lelaki yang baik dan ceria manakala Tengk...