9

636 18 0
                                    

Author POV

Afnan bersiap-siap dengan pakaian yang boleh dikatakan smart jugak..sebab baju ni dia beli masa di London dulu and nasib baik boleh dipakai lagi.. Afnan buka satu laci dan ambil beberapa barang perhiasan..macam cincin, gelang, jam dan tak lupa juga rantai.. setelah dia dah siap pakai apa yang patut..dia capai beg atas meja dan letak phone dan beberapa barang lagi dalam tu..

Setelah itu dia berjalan ke muka pintu dan keluar.. Afnan turun ke bawah dan terus ke ruang tamu..

Afnan: mami daddy

Mami:(toleh) wahhh cantiknya baju kamu

Daddy: kamu sure nak pi ni..kan kamu tak sihat lagi

Afnan: takpe lagipun Afnan dan janji dengan nail so Afnan kena tepati janji Afnan..

Mami: (angguk) kamu dah makan ubat

Afnan: dah tadi

Pin...pin..

Terdengar bunyi hon dari luar..

Daddy: ha tu dia dah sampai

Afnan: Afnan pi dulu ye mami daddy

Afnan salam dengan mami daddy nya dan dia terus keluar.. Afnan ke almari kasut dan ambil salah satu kasut kegemarannya..

 Afnan ke almari kasut dan ambil salah satu kasut kegemarannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dia pakai stokin dan baru pakai kasut..dia berjalan ke pintu pagar dan serta merta pintu tersebut terbuka dengan sendiri sebab ada sensor.. Afnan berjalan ke kereta yang dah tunggu dia dari tadi..

Tingkap diturunkan.. terlihat wajah nail yang segak di dalam kereta..

Nail: wahh boleh tahan ye kau ni kalau bab nak keluar

Afnan: of course saya kan kena jaga imej saya

Nail:(menjeling) dah masuk

Nail membukakan pintu dari dalam dan Afnan masuk.. pintu ditutup dan kereta terus gerak...nail nampak berbeza sangat kali ni.. nampak dia lagi macho dan hensem.. kereta berhenti di traffic light..

Nail: kau cantik

Afnan: ha?

Afnan macam jem kejap kepala dia..

Afnan: apa awak cakap tadi

Nail: aku cakap kau cantik

Afnan:(blush) thanks awak pun nampak segak

Tak tau kenapa but kali ni nail nampak berani dari sebelumnya..and kali ni hati dia rasa berdegup sangat laju bila berdua-duaan dengan Afnan dalam satu kereta tanpa ada orang lain.. lampu dah hijau kereta bergerak semula...

Setelah memandu lebih kurang dekat 1 jam akhirnya mereka sampai di sebuah restoran yang nampak gah dan mewah.. terbeliak mata Afnan menengoknya..

Afnan: sini ke tempat kawan awak nak jumpa

Ⓕ︎Ⓐ︎Ⓜ︎Ⓘ︎Ⓛ︎Ⓨ︎ Ⓣ︎Ⓔ︎Ⓝ︎Ⓖ︎Ⓚ︎Ⓤ︎Where stories live. Discover now