60

118 3 0
                                    

Beberapa hari sebelum ke Jepun..

Nail pov..

Hari ni aku masuk kerja macam biasa. Aku hidupkan komputer dan mula buat kerja. Terlihat di sebelah komputer gambar Afnan dan gambar ultrasound anak aku. Bila aku tengok gambar tu aku tersenyum. Tinggal beberapa hari Afnan akan bersalin tak sabar nak tunggu hari tu.

Tok..tok..tok..

Aku: masuk!

Zaid masuk dan menghadap aku.

Zaid:(tunduk) tuan

Aku: ha Zaid ada masalah ke?

Zaid: takde tuan cuma ada orang di luar sana mahu berjumpa dengan tuan. Nak saya bawak masuk?

Aku: sape?

Zaid: tak tau tuan. Nampak macam Dato sebab rupa gaya dia lain macam.

Aku: bawak masuk

Zaid: baik tuan

Zaid keluar dan beberapa minit kemudian dia masuk semula dengan membawa dua orang dibelakangnya. Aku berdiri bila orang tersebut masuk.

Zaid: tuan. Inilah orangnya

Aku: ouhh ok kau boleh keluar sekarang

Zaid: baik tuan

Zaid pun keluar dari bilik aku. Orang tersebut aku membawanya duduk di ruang rehat aku. Lihat dari penampilan dia macam orang berada tau. Dah berusia dalam kira-kira 50 ke atas.

??: maafkan saya kerana mengganggu Tengku nail bekerja

Aku: takde apa. So kenapa nak jumpa saya?

??: saya datang sini membawa hajat Tengku

Aku: apa tu?

??: saya ada mendengar yang moyang Tengku ada menyimpan sebuah kalung dan ada batu zamrud di kalung tersebut. Benar?

Aku: betul. So?

??: saya mahu membeli nya dari Tengku. Kalau Tengku izinkan saya mahu membelinya dengan harga 1 bilion.

Aku: apa yang encik nak buat dengan batu tu?

??: cuma mahu menjadikannya perhiasan yang cantik di rumah.

Aku: maafkan saya. Tapi saya tak boleh menjualnya atas sebab tertentu. Maaf

??: 3 bilion

Aku: maaf saya tak jual.

??: 10 bilion

Aku: encik saya kata saya tak jual. Jadi sila keluar sekarang. Saya senang bertemu dengan encik.

Aku berdiri dan baru nak melangkah ke meja kerja aku dia bersuara.

??: saya akan dapatkan juga walau apa pun caranya.

Aku: adakah encik mengugut saya?

??: maybe.

Aku berpaling kearah dan pandang tepat kearah matanya.

Aku: kalau kau ada niat jahat baik padamkan sebelum niat tu makan kau semula. Kau tak tau kau berurusan dengan siapa.

??: baiklah kalau macam tu.

Lelaki tersebut keluar bersama seorang pembantunya. Aku duduk di tempat aku dan aku memanggil ketua bodyguard aku. Selang beberapa minit dia datang dan menghadap aku.

Naufal: (tunduk) tuan!

Aku: aku nak kau cari maklumat tentang orang yang baru keluar tadi. Aku nak tau mana dia tinggal dan apa bisnes dia. Faham

Ⓕ︎Ⓐ︎Ⓜ︎Ⓘ︎Ⓛ︎Ⓨ︎ Ⓣ︎Ⓔ︎Ⓝ︎Ⓖ︎Ⓚ︎Ⓤ︎Where stories live. Discover now