Author POV
Seminggu kemudian...
Nail yang baru keluar dari offices segera ke lif..hari ni sepatutnya dia kena pi cari baju dengan cincin kawin but ada meeting pulak..so dia call Afnan dan bagitau ada meeting..nasib baik Afnan ni bukan jenis yang suka merungut so dia ok kan aje..
Meeting tadi start pukul 8 habis pukul 10..so nail dah bagitau siap2 kat Afnan yang dia akan datang ambil di rumah.. sampai di lobi nail berjalan dengan pantas keluar dari pintu utama.. bodyguard membukakan pintu bila nampak nail datang menghampiri...nail masuk dan duduk di kerusi belakang.. bodyguard segera menutup pintu dan masuk ke pintu depan dan duduk sebelah driver..
Nail: balik rumah
Keenan: baik tuan
Keenan terus tekan minyak dan kereta bergerak balik rumah..
30 minit kemudian..
Sampai di rumah Naufal membukakan pintu untuk nail dan nail keluar..dia segera masuk ke dalam rumah dan terus naik bilik..dia janji nak ambil Afnan pukul 11 tapi sekarang dah pukul 10:40 harap² sempatlah...
Nail terus buka baju dan letak kat tempat baju kotor..nail segera mandi untuk menyegarkan badan..lepas mandi nail masuk tempat pakaian dan ambil baju yang nampak smart dan segak sebab Afnan suka orang yang nampak smart dan segak..bila di cari akhirnya jumpa..
Nail segera pakai baju dan seluar..dia tarik satu laci dan ambil jam, cincin, gelang dan rantai..and tak lupa jugak getah rambut..dia hadapkan dirinya didepan cermin.. setelah puas melihat penampilan diri dia keluar dari bilik pakaian dan capai phone atas meja dan terus keluar..
Turun ke bawah dia terserempak dengan mama papa.. terus mama tegur..
Mama: hai nail kelam kabut nampak nak kemana
Nail: nak pi ambik Afnan hari ni kan kitaorang nak cari baju dengan cincin kawin dah janji nak ambil dia pukul 11
Papa: emmm (tengok jam) dah nak pukul 11 baik kamu pi cepat jangan buat dia menunggu lama
Nail: baik pa
Sebelum dia keluar dia salam mama papa dan keluar..dia pakai kasut dan ambil kunci kereta kat Naufal..dia ke garaj dan tekan kunci kereta.. kunci kereta dibuka dan nail segera masuk dalam kereta..dia hidupkan enjin dan biar sekejap..lepas dah biarkan enjin hidup dalam 7 minit macam tu tak tunggu lama terus dia tekan minyak dan pecut pi rumah Afnan..
30 minit kemudian..
Tiba di depan rumah Afnan nail menekan hon beberapa kali untuk memanggil Afnan..dia melihat pintu pagar terbuka dan nampak Afnan yang baru keluar dari rumah..dia tersenyum lega fuhhh ingatkan Afnan nak tunjuk muka merajuk tadi..masa dia perhatikan Afnan pakai kasut tetiba mami daddy Afnan keluar..
Nail yang hormat pada mami daddy Afnan segera keluar dari kereta dan berjalan masuk..dia bersalam dengan mami daddy Afnan..
Nail: mami daddy
Daddy & mami:(senyum)
Nail: mami daddy ada nak keluar ke bukan main smart lagi baju
Mami: a'ah nak jumpa sedara kejap
Nail: ouhh ok
Afnan yang siap pakai kasut berdiri dan berjalan kearah mami daddy..
Afnan: kitaorang pi dulu mami daddy
Daddy: ok
Afnan salam mami daddy..
Mami: elok² bawak kereta nail
YOU ARE READING
Ⓕ︎Ⓐ︎Ⓜ︎Ⓘ︎Ⓛ︎Ⓨ︎ Ⓣ︎Ⓔ︎Ⓝ︎Ⓖ︎Ⓚ︎Ⓤ︎
Romancecerita ini mengesahkan 2 orang lelaki yang berpangkat CEO disebuah syarikat terkemuka.. satu kejadian yang menyebabkan mereka berdua mula rapat dan dari situ cinta mereka mula berputik.. Tengku Afnan seorang lelaki yang baik dan ceria manakala Tengk...