Pagi..
Nail pov...
Syarikat...
Aku melihat di depan meja aku ada beberapa fail yg perlu di semak. And ada juga beberapa fail yg dah disemak. Sejak dari 12 minit yg lalu aku menyemak fail. Ada beberapa fail yg aku rasa nak campak je ke luar tingkap. Aku tak tau lah diorang ni belajar ke tak dulu. Aku rasa aku ambil pekerja yg bagus-bagus.
Ada kerja yg tak siap pun dihantar kat aku memang nak kena baling lah jawabnya. Tengah aku semak satu fail pintu bilik aku diketuk.
Tok..tok..tok
Aku: masuk!
Zaid masuk dan mengadap aku.
Zaid: tuan (tunduk)
Aku: ada apa Zaid?
Cakap aku sedikit marah.
Zaid: maafkan saya tuan kalau saya mengganggu tuan tapi ayah tuan datang
Terus aku terhenti. Aku pandang Zaid macam terkejut.
Aku: daddy aku datang?
Zaid: ye tuan. Sekarang ayah tuan tunggu kat bawah dia suruh tuan turun untuk sambut dia
Aku tak cakap banyak terus capai baju kot dan bergegas keluar dari offices. Masuk sahaja dalam lif terus tekan lobi dan pintu lif tertutup. Kenapa daddy tak call aku dulu aduhhh.
Rungut aku dalam hati.
Ting!
Sampai sahaja di lobi pintu lif terbuka dan aku bersama Zaid dan bodyguard keluar dari lif. Kitaorang terus ke sofa berdekatan dengan kaunter terlihat beberapa bodyguard yg berdiri di sekeliling daddy aku dengan ditemani oleh beberapa ahli jawatankuasa.
Aku: daddy
Cakap aku bila sampai di tempat daddy duduk. Semua orang ketepikan memberikan aku ruang untuk duduk berdekatan dengan daddy aku.
Daddy: ha nail. Dah 10 minit daddy tunggu kat sini
Aku: maafkan nail daddy. Nail tak sengaja. Nail tak tau pun yg daddy datang. Kenapa daddy tak call nail dulu kata nak datang?
Daddy: saja nak buat kejutan.
Aku: ini memang betul-betul kejutan daddy
Aku terus salam daddy dan peluk dia. Lama juga aku tak jumpa daddy aku. Yelah dia pun outstation ke Johor kan dengan mama. Mana nak jumpanya 2 minggu outstation.
Aku: daddy jom naik ke offices nail. Kita borak kat sana
Daddy: yelah
Daddy berdiri. Aku iringi daddy masuk ke dalam lif bersama pa aku dan beberapa bodyguard. Aku terus tekan nombor tingkat offices aku dan pintu lif tertutup.
Daddy: Afnan tak masuk kerja lagi?
Aku: entah lah daddy. Dia cakap dalam masa terdekat ni dia akan masuk offices untuk tengok-tengok apa yg berlaku.
Daddy:(angguk)
Sampai sahaja di tingkat offices aku. Pintu lif terbuka dan kitaorang semua keluar. sebelum masuk dalam offices aku scan dulu card pada pintu dan serta merta pintu pejabat aku terbuka.
Masuk sahaja dalam offices aku terus bawa daddy ke ruang rehat aku. Aku menyuruh daddy duduk sementara aku pi buat air.
Lepas buat air aku bawa cawan aku dengan cawan daddy ke ruang rehat. Aku letak dua cawan atas meja dan aku duduk.
Daddy: semalam daddy dengan mama datang rumah Afnan tapi kamu takde.
Aku: tau Afnan dah bagitau masa nail balik kerja semalam. Banyak betul daddy belikan dia buah
YOU ARE READING
Ⓕ︎Ⓐ︎Ⓜ︎Ⓘ︎Ⓛ︎Ⓨ︎ Ⓣ︎Ⓔ︎Ⓝ︎Ⓖ︎Ⓚ︎Ⓤ︎
Romancecerita ini mengesahkan 2 orang lelaki yang berpangkat CEO disebuah syarikat terkemuka.. satu kejadian yang menyebabkan mereka berdua mula rapat dan dari situ cinta mereka mula berputik.. Tengku Afnan seorang lelaki yang baik dan ceria manakala Tengk...