15

401 6 0
                                    

Afnan POV

Aku terjaga dari tidur bila mami ketuk pintu bilik aku beberapa kali..aku dengan mamainya bangun selow² dari sofa dan regangkan badan..perghhhh sedap siot...aku capai phone dan buka password..aku buka whatsapp dan cari nama Hamzah..aku balas beberapa mesej dari Hamzah dan lepastu aku tutup..aku jalan ke pintu dan capai tuala yang tersangkut belakang pintu..

Aku jalan ke bilik air dan mandi..lepas mandi aku ke bilik pakaian dan ambil baju dan seluar..lepas pakai baju seluar aku tarik satu laci dan ambil sikat dan sikat rambut dan pakai perfume.. sebelum keluar bilik aku capai phone atas meja dan keluar..

Turun ke bawah aku terus ke dapur.. sampai di dapur aku terus ambil tempat duduk di meja makan..

Daddy: kamu tidur ke tadi Afnan

Aku: a'ah daddy penat pagi tadi keluar hahaha..mami masak apa

Belom sempat daddy nak cakap mami entah dari mana tetiba muncul dengan bawak mangkuk nasi dan lauk..

Mami: mami masak ayam masak merah, udang goreng dan bayam goreng and untuk air pulak mami ada buat koktel buah

Aku: wahhh sedapnya!!

Letak je nasi dengan lauk atas meja terus berbunyi perut aku..

Mami: ni kamu kata nail nak tidur sini bila dia nak datang

Aku: emmm entah dia tak call pun

Tetiba...ting tong..Ting tong

Bunyi  bell  rumah kedengaran..

Daddy: ha tu mungkin nail pi lah buka pintu

Aku: ok daddy

Aku dengan pantas berlari ke pintu dan tak tunggu lama terus buka..betul cakap daddy.. terus dia peluk aku.. dengan senyuman tak lekang nya.. beberapa saat dia lepaskan pelukan..

Nail: sorry sayang datang tak bagitau phone abang habis bateri hahaha

Aku: takpe dah jom masuk

Aku capai beg yang dipegang nail dan bawak masuk dalam nail mengikuti aku dari belakang..

Aku: abang pi lah dapur dulu ye nanti sayang datang..sayang nak letak beg abang dalam bilik sayang kejap ye

Nail: baiklah (senyum)

Aku naik tangga dan masuk bilik...lepas letak beg nail aku kembali ke dapur.. sampai di dapur aku lihat nail tengok berborak dengan mami daddy..aku menghampiri meja makan dan duduk sebelah nail..

Aku: so jom makan

Nasi di senduk dan diletakkan dalam pinggan masing-masing..lauk di senduk dan dimasukkan dalam pinggan..lepas semua dah dapat nasi dan lauk daddy membacakan doa dan kitaorang makan...sesi makan dipenuhi dengan perbualan dan pujian..puji dari nail of course..

Lepas makan pinggan dan cawan diletakkan dalam singki dan basuh..aku dengan nail meminta izin mami daddy untuk kebilik...lepas mami daddy izinkan kitaorang naik tangga dan masuk dalam bilik..masuk je terus nail duduk kat sofa..aku pulak kemas katil dan beberapa benda lain..lepas kemas apa yang patut aku ambil tempat sebelah nail..

Nail dengan automatik terus rapat ke aku dan peluk aku..aku blushing dia ni kan selalu buat kejutan..

Nail: sayang sape dalam gambar tu

Cakap nail pada gambar yang diletakkan atas meja tv..aku tengok gambar tersebut memperlihatkan 2 orang pasangan suami isteri dan 2 anak lelaki.. sorang didukung sorang lagi tengah berdiri.. aku pandang balik kearah nail..

Aku: tu gambar mami daddy and 2 orang tu anak mami daddy

Nail: maksudnya abang sayanglah

Aku: yes

Ⓕ︎Ⓐ︎Ⓜ︎Ⓘ︎Ⓛ︎Ⓨ︎ Ⓣ︎Ⓔ︎Ⓝ︎Ⓖ︎Ⓚ︎Ⓤ︎Where stories live. Discover now