Nail pov..
Pagi..
Aku: sayang awak dah siap!!
Afnan: kejap
Hari ni hari di mana Afnan kena buat checkup untuk pregnant nya ke satu bulan. Now tengah tunggu dia bersiap. Kereta aku dah suruh bodyguard panas enjin siap-siap senang nanti masuk terus gerak je.
Beberapa minit kemudian.. Afnan keluar dari bilik dengan membawa beg. Aku ambil beg yg dia pegang dan kitaorang turun ke bawah. Kitaorang lalu ruang tamu untuk ke pintu keluar tetiba mami tegur.
Mami: nak dah pi ke?
Aku: a'ah mami
Mami: (angguk) pastikan takde apa tinggal
Afnan: baik mami
Mami: ic ada bawak?
Afnan: ada
Mami: ok
Aku: kitaorang pergi dulu ye mami
Kitaorang berdua salam mami dan terus ke luar dari rumah. Aku terus membukakan pintu bila melihat Afnan mendekati pintu penumpang. Lepas dia masuk aku pulak masuk dalam kereta.
Aku: so dah ready?
Afnan: dahh
Jawab Afnan dengan gembira. Aku terus picit pipi dia comel sangat hahahah isteri sape lah nii. Aku terus tekan minyak dan destinasi kitaorang ke klinik dimulakan.
Dalam perjalanan... Afnan cuma makan makanan yg dia bawa dan dia simpan dalam beg. Aku tak tau bila dia simpan makanan tu tapi bila nampak muka dia happy bila makan aku pun ikut happy jugak.
Perjalanan nak ke klinik takdelah jauh dalam 1 jam macam tu. Cuaca hari ni ok tak panas sangat mendung je. Traffic pun tak jem tak sesak sangat so ok lah. Nasib baik dalam kereta ni ada tv so bolehlah tengok cerita.
Bukan cerita aku yg pilih tapi Afnan. Dia suka tengok cerita BL tak tau kenapa. Dia cakap best cerita nya. Ni cerita baru yg beberapa hari lepas dia tonton. And semalam ceritanya update ep baru. Nama ceritanya kalau aku tak silap "step by step" cerita Thai. Kalau readers tau ceritanya boleh komen.
Ni sekarang tengah tengok ep seterusnya yg dia tak sempat nak tonton malam semalam. Sebab aku yg suruh dia tidur awal kalau tak susah nak bangun pagi. Lagi-lagi masa dia pregnant ni lagilah lambat bangun. Haihh sabor jelah..
Skip klinik..
Tiba sahaja di klinik aku terus cari parking dan alhamdulillah dapat. Betul-betul depan klinik. Aku matikan enjin dan keluar dari kereta. Aku ke pintu sebelah dan bukakan pintu untuk Afnan.
Afnan keluar sahaja terus aku tutup pintu dan kunci kereta. Aku pimpin tangan Afnan untuk masuk ke dalam klinik. Masuk-masuk je kosong takde orang langsung kecuali pekerja je.
Aku menyuruh Afnan duduk sementara aku ke kaunter untuk beritahu yg Afnan ada check up hari ni. Lepas aku beritahu aku kembali pada Afnan dan duduk sebelah dia.
Afnan macam biasalah dia akan selfie dulu and lepastu hantar kat Ig story. Beberapa minit menunggu akhirnya nama Afnan di panggil. Kitaorang berdua berdiri dan masuk bilik yg tertulis nombor "5" .
Kitaorang masuk dan di sapa ramah oleh doctor.
??: Selamat datang Tengku berdua
Kitaorang berdua cuma senyum dan kitaorang di pelawa oleh doctor untuk duduk.
??: So sebelum kita mulakan check up Tengku afnan. Saya nak tanya adakah hari ni Tengku sihat?
Afnan: saya sihat alhamdulillah
YOU ARE READING
Ⓕ︎Ⓐ︎Ⓜ︎Ⓘ︎Ⓛ︎Ⓨ︎ Ⓣ︎Ⓔ︎Ⓝ︎Ⓖ︎Ⓚ︎Ⓤ︎
Romancecerita ini mengesahkan 2 orang lelaki yang berpangkat CEO disebuah syarikat terkemuka.. satu kejadian yang menyebabkan mereka berdua mula rapat dan dari situ cinta mereka mula berputik.. Tengku Afnan seorang lelaki yang baik dan ceria manakala Tengk...