18- mate for yibo

392 8 0
                                    

Author POV

Nail dengan Afnan lepak rumah mama papa agak lama..sebab banyak benda yang diborakkan..lagi² ada atok pulak tu memang sedaplah berborak orang lama katakan lagipun dia banyak pengalaman.. banyak pengalaman banyaklah cerita.. khusyuk diorang mendengar atok bercerita takde sorang pun yang menyampuk..atok walaupun cakap tak berapa nak laju tapi boleh tahan lancar dia punya perkataan nasib baik masih ingat lagi nak guna suku kata, tatabahasa, penjodoh bilangan hahaha tetiba masuk subjek BM pulak..

Diorang siap makan petang lagi..ala bukan makan berat² pun mama masak goreng pisang lepastu ada buah pulak tu fulamak memang lagi lama lah.. kusyuk punya kusyuk mendengar cerita sampai tak perasan yang jam dah pukul 5:30..lepas habiskan air teh o diorang bangun dan minta izin nak beransur.. diorang salam mama papa dan atok..

Afnan: mama papa nanti kalau ada masa datanglah rumah tau rasanya mami daddy tu pun dah lama tak jumpa mama papa kalau boleh bawak atok sekali

Mama: ha yelah nanti kitaorang datang

Afnan: bye mama papa

Mama&papa: bye

Diorang berjalan ke pintu rumah dan keluar...pakai kasut dan terus berjalan ke kereta pintu dibuka dan diorang masuk.. enjin dihidupkan dan dibiarkan sementara.. bodyguard ada yang dah masuk kereta ada yang belom..bila kereta dah dipanaskan dalam 7 minit macam tu nail mengarahkan semua bodyguard masuk dan kereta bergerak keluar dari perkarangan rumah dan pecut balik rumah..

Dalam perjalanan nak kerumah..

-dalam kereta -

Nail: jadi ke malam ni

Afnan: pi mana?

Nail: pi beli kucing jadi ke?

Afnan: sayang tak kesah kalau nak pi malam ni pun boleh ikut abang lah

Nail: ok

Perjalanan balik mengambil masa dekat 1 jam tapi tak terasa lama sebab ada eskot.. sampai sahaja di rumah kereta masuk tempat parking bawah tanah dan parking di tempat asal kereta ni semula.. keluar sahaja dari kereta kunci kereta diberikan pada tukang kunci dan diorang masuk ke dalam lif dan tekan tingkat nombor 1..

Keluar sahaja dari lif mereka terus naik tangga dan masuk dalam bilik..

Nail: sayang mandilah dulu abang nak kemas beg kejap

Afnan: ok

Afnan ambil tuala yang tersangkut kat belakang pintu dan masuk bilik air..dia buka segala pakaian di tubuh dan buka pili air pancut.. sementara tu dia buka sekali paip untuk tub mandi siap letak sabun senang nanti terus masuk je..lepas dah berus gigi, sabun badan,shampoo rambut, dah pakai pencuci muka baru dia masuk dalam tub mandi..

Masuk dengan perlahan dan duduk depan selesa sambil tutup mata dan bersandar pada hujung tub..masa tengah tutup mata tu tetiba Afnan merasakan macam ada seseorang masuk dalam tub dan duduk didepan nya..dia buka mata pelan² dan melihat nail yang takde sehelai benang pun di badan sekarang didepan nya..nail dengan selow berganjak kearah Afnan dan angkat Afnan letak betul² didepan nya..dia memeluk Afnan dari belakang..

Afnan bersandar di badan nail.. diorang menikmati sesi mandian berdua dengan suasana yang sunyi dan hanya mendengar percikkan air yang dibuat mereka..

Nail: sayang awak happy now

Afnan: Yes of course i'm happy

Nail: tak lama lagi kita nak bina keluarga sendiri macam sekejap sangat kita kenal kan

Afnan: Yes hahaha..dari start kita jumpa di syarikat abang and lepastu keluarga abang datang rumah sayang makan tengahari tup² tak sampai beberapa minggu kita dah dijodohkan wow time goes by so fast

Ⓕ︎Ⓐ︎Ⓜ︎Ⓘ︎Ⓛ︎Ⓨ︎ Ⓣ︎Ⓔ︎Ⓝ︎Ⓖ︎Ⓚ︎Ⓤ︎Where stories live. Discover now