Author pov
Beberapa hari kemudian..
Perbincangan ketua-ketua bodyguard..
Ketua 2: persiapan kawalan tuan besar dah sampai?
Muzakki: dah tuan saya baru dapat maklumat yang pusat keselamatan pengawal peribadi (bodyguard hq) telah menghantar sekurang-kurangnya 40 orang yang akan mengiringi sepanjang perjalanan kita ke Jepun
Ketua 1; bagus. Bilangan kita pula?
Muzakki: seramai 50 orang termasuk pasukan tuan berdua dan pasukan saya.
Ketua 1: aku harap ini dah cukup untuk melindungi keluarga ketua besar dari apa-apa bentuk serangan di sana. Kita pun tau kan Jepun tu tempat para Yakuza.
Ketua 2: saya pasti dengan kawalan kita yang ketat ni takda sebarang serangan hendap akan berlaku kerana pasukan keselamatan di sana atau lebih senangnya polis akan melindungi kita sepanjang kita ke sana
Ketua1: bagus. Baiklah so pastikan semua peralatan pasukan korang cukup. Pistol, baju kalis peluru dan juga alat komunikasi semuanya ada dan lengkap.
Muzakki: sudah tuan. Saya dah suruh beberapa orang kita ambil bekalan senjata dan juga peralatan di bodyguard hq dua hari lepas untuk digunakan sepanjang kita di Jepun
Ketua 1: bagus so kita gerak sekarang sebab tuan besar dan keluarganya dah tunggu kita so gerak sekarang
Muzakki & ketua 2: baik tuan!
Situasi di laman rumah..
Terlihat beberapa bodyguard yang sedang menyusukan barang-barang mereka dalam kereta tak terlupa juga papa, daddy dan nail yang menyusun beg-beg mereka dan isteri mereka dalam van. Naik van lagi senang besar tak payah naik sampai dua kereta.
Selepas memasukkan semua beg dalam van. Mereka semua masuk dalam van dan duduk di tempat masing-masing. Sebanyak total 50 buah kereta yang dibawa oleh bodyguard dan 1 van. Memang ramai macam rombongan menteri dah hahaha.
Selang beberapa minit kereta di hadapan sekali gerak diikuti yang lain di belakang.
Situasi dalam van..
Afnan: tak sabarnya nak sampai Jepun
Nail: hahaha sabor sayang
Mami: mami tau kamu excited
Ouhh ye driver nya adalah papa. Dan disebelah papa ada daddy. Afnan dengan nail duduk di kerusi belakang dekat-dekat dengan bonet sebab luas sikit.
Mami: semua barang-barang kamu ada bawak kan takde yang tinggal
Afnan: dah tadi Afnan dah buat double cek.
Mama: ni kita nanti dah sampai sana. Abang kamu yang jemput kita ke Afnan?
Afnan: a'ah mama. Mula-mula dia cakap nak hantar orang dia je. Tapi tak lama tu dia cakap dia nak jemput kita di airport.
Mama: ouhh
Nail: mama bawak berapa beg?
Mama: dua jelah satu beg mama satu beg daddy. Kenapa?
Nail: takdelah nanti barang-barang shopping nak letak mana?
Mama: ala beli je beg kat sana
Tergelak semua bila dengar jawapan mama. Memang tak dinafikan mama nail ni kaki shopping. Mana-mana tempat dia pergi mesti nak pi mall walaupun takde apa beli tapi bak kata orang "cuci mata" hahaha.
Mami: eh betullah tu hahaha
Mama: tapi tak boleh beli banyak-banyak lah sebab nanti kat airport macam mana masa kena cek nanti. So ingatkan mana untuk berhati-hati dalam membeli kang tak pasal-pasal tak boleh balik Malaysia nanti.
YOU ARE READING
Ⓕ︎Ⓐ︎Ⓜ︎Ⓘ︎Ⓛ︎Ⓨ︎ Ⓣ︎Ⓔ︎Ⓝ︎Ⓖ︎Ⓚ︎Ⓤ︎
Romancecerita ini mengesahkan 2 orang lelaki yang berpangkat CEO disebuah syarikat terkemuka.. satu kejadian yang menyebabkan mereka berdua mula rapat dan dari situ cinta mereka mula berputik.. Tengku Afnan seorang lelaki yang baik dan ceria manakala Tengk...