Nail pov...
Pagi..
Hari ni aku bercadang nak bawak Afnan ke mall sebab dah lama kitaorang tak ke sana. Buat apa? Emmmm tak taulah aku nak ke sana pun sebab nak jalan-jalan. Lepas aku bagitau kat Afnan yang aku akan bawak dia ke mall terus dia bersemangat.
Aku pagi ni kerja sekejap sebab ada meeting. Lepastu dah free so itu yang aku ajak Afnan pi mall. Now aku dalam kereta dalam perjalanan nak ke rumah ambil Afnan. Sampai di perkarangan rumah aku dapat lihat yang dari jauh lagi aku nampak Afnan berdiri di depan pintu rumah dengan dua beg ditangannya.
Bila kereta dah berhenti depan dia aku keluar dari kereta dan jalan mendekati Afnan.
Aku: sayang..lama tunggu?
Afnan: baru je keluar. Jom pergi sekarang
Aku: amboi excited nampak?
Afnan: mana taknya lama dah tak pi mall ni
Aku: hahaha..ok² jom. Meh abang bawaklah beg sayang tu
Afnan: nah (bagu beg)
Aku ambil dan bawak masuk dalam kereta. Lepas dia dah masuk dalam kereta aku pulak menyusul.
Aku: Muzakki mana? Bodyguard tak ikut?
Afnan: Muzakki dengan team dia kena jumpa dengan ketua bodyguard aka bodyguard papa dengan mami.
Aku: sebab?
Afnan: entah sayang pun tak tanya
Aku: takpelah. So gerak sekarang
Cakap aku pada driver aku aka bodyguard aku. Takpelah Muzakki dengan team takde bodyguard aku masih ada walaupun tak ramai. Kereta terus gerak keluar dari kawasan rumah dan terus ke mall yang aku dah beritahu pada driver.
Skip IOI mall..
Sampai di IOI mall di Putrajaya.. kereta terus masuk ke tempat parking vip dan parking di sana. Memang hari ni kitaorang bernasib baik sebab dapat parking yang betul-betul depan pintu masuk. So lepas je enjin kereta dimatikan aku, Afnan dengan bodyguard keluar dari dalam kereta.
Kitaorang jalan memasuki pintu masuk. Guard yang berjaga di pintu masuk termasuk bila melihat aku dengan Afnan masuk terus dia nak salam. Guard India aku rasa dia kenal kitaorang yelah kalau tak kenal buat apa dia nak bersalam kan.
Kitaorang berhenti di satu tempat duduk.
Aku: nak pergi mana dulu ni?
Afnan: emm sayang nak pergi tempat baby nak cari barang baby sikit
Aku: ok² jom cari barang untuk anak kita.
Kitaorang berjalan sambil berpegangan tangan. Aku tak kesah apa orang nak cakap. Sebab ini life aku suka hati akulah nak buat apa takde kena mengena dengan orang luar pun so abaikan. Sepanjang perjalanan kitaorang nak ke kedai barang baby. Banyak mata-mata yang melihat kearah kitaorang.
Lagi-lagi golongan wanita muda. Tak kira umur dan bangsa semua tengok kitaorang. Tiba-tiba seorang perempuan yang berlari mendekati kitaorang. Dengan cepat bodyguard aku tahan.
Naufal: eh cik jangan dekat.
??: encik.. encik.. adakah encik berdua ni Tengku afnan dan Tengku nail?
Aku dengan Afnan tak jawab. Kitaorang teruskan jalan. Perempuan tadi naufal dah lepaskan. Kitaorang terus jalan sampailah kitaorang tiba di depan kedai baby. Nampak di wajah Afnan excited yang luar biasa.
Tak tunggu lama kitaorang terus masuk.
Afnan: wahhh besarnya tempat ni
YOU ARE READING
Ⓕ︎Ⓐ︎Ⓜ︎Ⓘ︎Ⓛ︎Ⓨ︎ Ⓣ︎Ⓔ︎Ⓝ︎Ⓖ︎Ⓚ︎Ⓤ︎
Romancecerita ini mengesahkan 2 orang lelaki yang berpangkat CEO disebuah syarikat terkemuka.. satu kejadian yang menyebabkan mereka berdua mula rapat dan dari situ cinta mereka mula berputik.. Tengku Afnan seorang lelaki yang baik dan ceria manakala Tengk...