Izabela von Thun-Hohenstein

90 3 0
                                    

Imiona: Izabela Marianna

Nazwisko: von Thun-Hohenstein

Pseudonim/ksywka: Izuś, Ilse, Lisa

Płeć: kobieta

Orientacja: heteroseksualna

Pochodzenie: Polskie od strony matki, austriackie od strony ojca

Obywatelstwo: austriackie, polskie

Miejsca zamieszkania: Trogir [1897 - 1907], Wiedeń [1907 - 1909], Kraków [1909], Budapeszt [1910-1913], Lwów [1914 - 1919]

Data urodzenia: 09.04.1897

Data śmierci: 07.04.1919

Okoliczności śmierci: zmarła na skutek powikłań poporodowych

Rodzina: Jej rodzice pochodzą ze szlachty; ojciec ze szlachty austriackiej, dokłanie z rodu Thun-Hohenstein jak się nie trudno domyśleć, natomiast jej mama była z rodu koniecpolskich. Ojciec - Wilhelm von Thun-Hohenstein był generałem artylerii w CK armii, natomiast matka skończyła ekonomię na uniwersytecie w Zurychu, ale zajmowała się domem. Iza ma starszego o nie z pełna rok brata - Jurgena, będącego w pierw oficerem w CK armii, a następnie w armii polskiej.

W 1917 roku poznała swojego przyszłego narzeczonego - w ów czas ucznia i młodocianego szermierza, Reinharda Heydricha. Młodzi, jak to młodzi byli w sobie zakochani bez pamięci, a owocem tego związku - niespodziewanym, za to jak najbardziej kochanym przez swoich rodziców - była ich córeczka - Katrin, która przyszła na świat w styczniu 1919 roku.

Wygląd zewnętrzny: Iza ma 178 centymetrów wzrostu, co czyni ją dość wysoką. Jest też dość dobrze zbudowaną i umięśnioną kobietą o jasnej, ale ciepłej karnacji, na której, zwłaszcza latem widać piegi. Ramiona ma wąskie, a piersi niezbyt duże. Jednak talia osy, dodatkowo podkreślona pasem od munduru lub gorsetem, szerokie biodra i długie, umięśnione nogi sprawiają, że prezentuje się bardzo dobrze. Zazwyczaj nosi uniform, w którym wygląda zaskakująco kobieco albo sukienki, najczęściej w kwieciste wzory.

Z twarzy ciężko stwierdzić do kogo jest podobna, jednak, jeżeli mielibyśmy już kogoś z jej rodziców wskazywać, to padłoby na ojca. Ma długie, gęste i grube blond włosy, jednak w nie co ciemniejszym i cieplejszym odcieniu. Jej włosy układają się w fale i w sumie to ciężko jest je ułożyć. Dlatego Iza lubi spinać włosy spinką lub wiązać je w koka, bo wtedy nie przeszkadzają jej w codziennych aktywnościach. Czoło dość wysokie, raczej wąskie i jasne brwi, spod, których uważnie i poniekąd ciekawsko spoglądają dwa duże, szeroko rozstawione, szmaragdowe oczy, w kształcie migdałów. Twarz okrągła, o zaskakująco delikatnych rysach. Nos długi, ale nie wielki, kartofelkowaty. Nie odznaczające się wcale kości policzkowe i delikatna linia szczęki sprawiają, że wygląda dziecięco. Usta ma spore, pełne, różowe i bardzo delikatne.

Charakter: niesamowicie pewna siebie, odważna, często brawurowa. Ma jasny system wartości, którego się trzyma; jest uczciwa i szczera do bólu, co niekiedy bywa problematyczne. Dla ludzi stara się być uprzejma, ale nigdy uległa. Szybko odnajduje się w nowych realiach, do których bardzo łatwo jest się jej przyzwyczaić. W relacjach z rodziną i przyjaciółmi zawsze wesoła i rozgadana; ma najwięcej do powiedzenia. Ogromną miłością darzy swojego brata, do którego jest bardzo przywiązana. Kocha nad życie swoją córeczkę i swojego narzeczonego, za którego czuje się poniekąd odpowiedzialna. Na pierwszy miejscu jednak, nie ważne co się stanie, stawia swoją ojczyznę. Wywiera sobą ogromny wpływ na otoczenie, ma zadatki na znakomitego przywódcę lub zbrodniarza. Jest bardzo małostkowa, czepia się drobiazgów i bardzo zwraca na nie uwagę. Jest najgorszym typem podoficera jaki istnieje.

MBTI: ENFJ

Alignment: chaotic-good

Wykształcenie: średnie

Opanowane języki: polski, niemiecki, chorwacki, francuski, angielski, węgierski w stopniu komunikatywnym, trochę rosyjskiego.

Zawód: żołnierz, oficer wojska polskiego

Przynależność do organizacji: CK armia [1914-1918], POW [od 1915 roku] wojsko polskie [1918-1919], PPS [1913 - 1919]

Stopnie i awanse:

CK Armia

09.04.1915 - Gefreiter Starszy szeregowy

24.12.1915 - Korporal [Kapral]

17.05.1916 - Wachtmeister [Sierżant]

13.01.1917 - Stabswachtmeister [Starszy sierżant]

14.08.1917 - Offiziersstellvertreter [brak odpowiednika polskiego]

09.04.1918 - Fähnrich [Chorąży]

Wojsko polskie

23.11.1918 - Podporucznik

Ordery i odznaczenia: medal waleczności [1915], medal wojenny [1916], krzyż wojenny za zasługi cywilne [1918], Virtutti Militari klasy V [1918], , Odznaka pamiątkowa POW [1918], Order orła białego [1919]

Wyznanie: jest katoliczką.

Poglądy polityczne: Etatystka [zdaniem innych], Centrystka, zdaniem samej siebie, na pewno nacjonalistka, radykalna feministka, rewolucjonistka, która nie kryje się ze swoimi przekonaniami, zwolenniczka gospodarki częściowo planowanej i ingerencji państwa w rynek. Lubi silną władzę, ale za monarchią specjalnie nie tęskni.

Hobby: Jeździectwo, strzelectwo, pływanie, jazda na nartach, gra na pianinie, historia wojskowości i historia ogółem

Rzeczy, które lubi: Muzyka Straussa, pieski, towarzystwo swojego brata - Jurgena, powieści szpiegowskie, konie, szczególnie konia jej brata, izabelowatą klacz o imieniu Płotka, kuchnię polską, węgierską, a także tyrolską i bałkańską, białe goździki, absynt

Rzeczy, których nie znosi: homoseksualiści, czarni, komuniści, nachalni faceci, czekolada, zwłaszcza ta ciemna, gruszki, Rosja i wszystko co z nią związane, dziki kapitalizm, jazda na rowerze, czekolada, zwłaszcza ta ciemna, gruszki, Rosji i wszystkiego co z nią związane, warszawy, endecji i Romana Dmowskiego, ziemiaństwa, swoich imion

Cytat/powiedzonko: Jeżeli nagotowało się bigosu, to trzeba go wpieprzyć, nie ważne jak bardzo ciężkostrawny by nie był.

Voice claim: Brigitte von Hammersmark [Bękarty wojny]

Ciekawostki:

W trakcie wielkiej wojny ukrywała się pod fałszywym nazwiskiem, jako Józef Jurgen. Chcąc nie chcąc trafiła potem na pułk swojego brata i ten już poznał kim na prawdę jest ten blondyn w mundurze, tak odkryto kim jest ten dzielny młodziak, który zawsze był tym najodważniejszym z całego plutonu

Na stopień kaprala awansowano ją przez pomyłkę, a raczej fakt, że dowódca jej plutonu (węgier) nie znał niemieckiego. Gdy sprawa wyszła na jaw uznano, że i nie będą już nic zmieniać.

Jeździć na rowerze nauczyła się dopiero w wieku dwudziestu lat

Płotka [koń jej brata] pierwotnie miał być jej

Zawsze, gdy pytano się ją o narodowość, odpowiadała, że jest Polką.

Stale fałszowała swój wiek

Pytania o OC - - - >

🦖𝑳𝒖𝒅𝒛𝒊𝒆 𝒃𝒆𝒛 𝒕𝒘𝒂𝒓𝒛𝒚 - 𝑂𝐶🦖Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz