Imiona: Dwight Józef
Nazwisko: Henrykowski
Pseudonim, ksywka: Jankes
płeć: mężczyzna
Orientacja: heteroseksualny
Data urodzenia: 07.04.1906
pochodzenie: polsko-amerykańskie
Rodzina: jest jedynym synem Józefa Tomisława Henrykowskiego - emigranta spod Lublina i właściciela średniego zakładu przemysłowego, produkującego AGD i jego żony, pół polki-pół Szkotki - Heleny Thomson. Ma młodszą siostrę - Sophie, z którą kontakt ma o tyle o ile. Jego rodzina wróciła do Polski w 1918, gdy Dwight miał 12 lat, bo ojciec wyczuł w kraju lepszy rynek zbytu no i chciał się nachapać władzy i splendoru, co mu się udało. Dwight obserwując ojca, sam wszedł na salony i został najpierw największym kobieciarzem Warszawy, a potem Berlina.
Pupile: ma dwa jasno-kasztanowe konie Gordona i Gereona, a także papugę (arę modrą) o imieniu Sally.
Wygląd zewnętrzny: Jest mężczyzną wysokim, liczącym sobie prawie dwa metry wzrostu, kanciastym, barczystym, o sylwetce lekkoatlety, długich nogach. Najlepiej czuję się w ubraniach w jakiś sposób podkreślających jego budowę sportowca. Głównie są to eleganckie, ciemne garnitury, w brązowym lub grafitowym kolorze lub mundur.
Rysy ma bardzo charakterystyczne. Ma śniadą skórę, delikatną, gładką, bardzo zadbaną. Rysy twarzy ostre, wystające kości policzkowe, ładnie sklepione czoło, wystający łuk brwiowy. Włosy ma w kolorze dojrzałego zboża, gęste, grube i krótko przystrzyżone. Brwi i rzęsy bardzo ciemne, jak na blondyna. Sarnie, ciekawskie oczy, czarne i roziskrzone jak żarzące się węgielki, nos długi, nerwowo drżące płatki. Usta wąskie, zawsze wykrzywione w pogardliwym uśmiechu.
Charakter: chłodny, lakoniczny, Jowialny, dyplomatyczny do bólu, niesamowicie pewny siebie, umie się łatwo przystosować do realiów, inteligentny, jak mało kto, idealnie umie wyczuć i wykorzystać okazję, zna się na rzeczy, co każdy docenia i wykorzystuje. Jest niesamowicie odważny, nie boi się niczego i nikogo, ma niesamowicie wysokie mniemanie o sobie i jest to uzasadnione. Sumienie ma mocne, system wartości jasny i przejżysty, bardzo egoistyczny zdaniem ludzi, ale Dwight się tym nie przejmuje. Liczy się dla niego tylko efekt, a nie starania. Ma niesamowite zdolności retoryczne i manipulacyjne, przez co mówiono, że udało mu się owinąć wokół palca pułkownika Szymańskiego. Nigdy nie zaprzeczył tym podejrzeniom.
Opanowane języki: angielski, polski, francuski i niemiecki
Wykształcenie: średnie.
Zawód: oficer wojska Polskiego, Attaché w Berlinie, a potem w Waszyngtonie.
Przynależność do organizacji: Wojsko Polskie, I pułk szwoleżerów, nieoficjalnie grupa pułkowników
Stopnie i awanse:
18.03.1932 - podporucznik
28.02.1936 - porucznik
30.09.1938 - kapitan
05.05.1939 - major
Poglądy polityczne: jest anarchokapitalistą
Religia: agnostyk
Hobby: polowanie, gra w tenisa, żegluga śródlądowa i morska, hazard, podryw, spożywanie trunków wysokoprocentowych
Rzeczy, które lubi: polowania, hazard, dobra kuchnia, wino czerwone, cytrusy, swoje zwierzątka, wychodzić na miasto, Polską wódkę, absynt, papierosy angielskie, sanację, środowisko pułkowników, kino, musicale, gry planszowe, triumwirat polski
Rzeczy, których nie lubi: endecji, konserw, kiepskiego jedzenia, mocno wysmażonych steków, słoneczników, mleka krowiego, muzyki klasycznej, oper, teatru, grać w karty.
Powiedzonko: wóda motywuje mnie do służby. Bez wódy umrę szybciej niż bez jedzenia.
Ciekawostki:
Wieniawa - Długoszowski jest jego idolem i autorytetem
Pytania o OC - - - >
CZYTASZ
🦖𝑳𝒖𝒅𝒛𝒊𝒆 𝒃𝒆𝒛 𝒕𝒘𝒂𝒓𝒛𝒚 - 𝑂𝐶🦖
RandomWreszcie zebrałam się w sobie i zebrałam wszystkie moje postaci, wykorzystane w Sercu z Żelaza, jak i te, które pojawią się dopiero w następnych częściach i uznałam, że je wszystkie wam jakoś przedstawię i przybliżę. I tak poznacie barmana, który z...