Mirosława Dąbska

8 0 0
                                    

Imiona: Mirosława Rachela Janina

Nazwisko: Dąbska - po mężu; Olszewska - panieńskie

Pseudonim/ksywka: Mira

Płeć: kobieta

Orientacja: aseksualna, heteroromantyczna

Data urodzenia: 13.04.1910

Choroby/wady wrodzone/alergie: ma alergię na ugryzienia komarów

Pochodzenie: polskie

Obywatelstwo: polskie, szwajcarskie

Miejsca zamieszkania: Poznań [1910 - 1929], Grudziądz [1929 - 1934], Warszawa [1934 - 1935], Zurych [od 1935]

Rodzina: jest najstarszą i jedyną córką, a zarazem dzieckiem  przedsiębiorcy, posiadacza browarów i gorzelni - Jana Olszewskiego i szlachcianki Delfiny Zamoyskiej, ma cztery młodsze siostry. Mira urodziła się w Poznaniu, tam też się uczyła. Od małego rodzice pchali ją do nauki i inwestowali w nią, bo była jedynakiem. Duży wpływ na jej wychowanie miał jej wuj - Olgierd, brat jej ojca, który był jej ojcem chrzestnym i lekarzem wojskowym i zainspirował Mirę do uczenia się w tym kierunku. 

W 1929 roku wzięła ślub z podoficerem artylerii - Bonawenturą Dąbskim, w którym w 1936 roku wyjechała do szwajcarii jako żona attache sił lądowych. W 1930 parze urodziła się córka, którą nazwali Delfina.

Pupile: ma labradora o imieniu Linek i szczura-albinosa o imieniu Aleksiej

Wygląd zewnętrzny: jest dość niska, liczy sobie 165 centymetrów wzrostu, umięśniona, dzięki regularnym treningom jazdy konnej i pływania, ale jednocześnie przy kości, jednak dobrej, proporcjonalnej budowy. o szerokich, rozbudowanych ramionach, wyraźnym wcięciu w talii, wyraźnych dołkach w biodrach i szerokich udach. Ma też długie nogi, które optycznie jeszcze wydłuża spodniami z wysokim stanem, spódnicami i butami na obcasie. 

Twarz ma okrągłą, miłą w wyrazie, o delikatnych, kobiecych, ale jednocześnie bardzo szlachetnych rysach, które wiele mówią o jej pochodzeniu. Włosy kasztanowe, długie, lekko falowane i bardzo zadbane, zazwyczaj spięte w luźnego koka, tak, żeby nie przeszkadzały jej w pracy. Brwi cienkie, podkreślone lekko kredką, oczy duże, zielono-niebieskie otoczone grubymi, ciemnymi rzęsami. Miękkie, różowe policzki usiane piegami i kilkoma pieprzykami. Nos prosty, mały, lekko zadarty też pokryty piegami, usta dość duże z wargami tej samej wielkości, pełnymi, delikatnie podkreślonymi szminką. 

Charakter: jest kobietą dążącą do prawdy za wszelką cenę. Kocha ludzi, uwielbia i potrzebuje przebywać wśród nich, traktuje to jako formę terapii. Jest bardzo wrażliwa na krzywdę tak ludzi jak i zwierząt, empatyczna, wyrozumiała i troskliwa. W tym wszystkim zachowuje jednak umiar i gdy przychodzi co do czego umie twardo stąpać po ziemi i zaciekle bronić swoich racji, od których nigdy nie odstępuje, nawet na prośbę najbliższych. Jest bardzo lojalna i praworządna, prawo stawia na pierwszym miejscu, nie ważne przez kogo jest stanowione i czy jest dobre czy nie. Nie wierzy w sprawiedliwość dziejową i społeczną o obydwie te kategorie postrzega jako wymysły idiotów i głupich idealistów. Sama jednak ma niesamowicie rozbudowaną wyobraźnię i myślenie abstrakcyjne, które - choć wiele osób w to nie wierzy - bardzo pomagają jej w zawodzie lekarza medycyny sądowej. Ogrom ciepła odczuwa do swojej rodziny, zwłaszcza swojej córeczki, którą postrzega jako dar od Boga, na który ani ona ani jej mąż nie zasłużyli. 

MBTI: ENFJ

Języki, którymi się posługuje: polski, niemiecki, rosyjski, francuski, angielski, włoski, retoromański, litewski

Wykształcenie: ukończyła medycynę oraz prawo na UW, habilitację robiła w Zurychu

Zawód: lekarz medycyny sądowej, potem pediatra

Przynależność do organizacji: PCK, komisja katyńska polskiego czerwonego krzyża

Ordery i odznaczenia: Krzyż zasługi, Polonia Restituta

Poglądy polityczne: jest liberałem

Wyznanie: jest katoliczką

Zainteresowania: medycyna sądowa, historia wojskowości, hippologia, jazda konna, archeologia, literatura romantyczna,

Rzeczy, które lubi: żółty ser, słodką kawę, lemoniadę, spędzać czas w towarzystwie, karmel, kotki, chłodnik po litewsku, deszczyk, desery, polne kwiaty, długie sukienki, pszczoły, miód, ryby i owoce morza, sałatki, kuchnię polską, powstanie styczniowe

Rzeczy, których nie znosi: alkoholu i papierosów, upałów, samotności, mięsa, wykorzystywania innych, komunizmu, kłamstw, rosjan, caratu, Dmowskiego i endecji, zdrajców

Cytat/powiedzonko: Zdaniem niektórych jestem inteligentna. 

Ciekawostki/informacje dodatkowe:

Panicznie boi się ponownie zajść w ciążę, chociaż chciałaby mieć jeszcze co najmniej jedno dziecko

Nie umie przywiązywać się do ludzi jako jednostek, przez co nikogo nie traktuje personalnie

Bardzo chciałaby posiadać jaszczurkę

Pytania o OC --->

🦖𝑳𝒖𝒅𝒛𝒊𝒆 𝒃𝒆𝒛 𝒕𝒘𝒂𝒓𝒛𝒚 - 𝑂𝐶🦖Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz