Imiona: Xawer Wilhelm
Nazwisko: Schwarz
płeć: mężczyznaw
orientacja: heteroseksualny, ale bez powodzenia u kobiet
Data urodzenia: 13.11.1894
pochodzenie: austriackie
Rodzina: Pochodzi ze średnio zamożnej rodziny chłopskiej. Jego ojciec miał małą winnicę, która robiła nadzwyczaj dobre jakościowo jak i smakowo wino.
Xawer miał czterech młodszych braci: Yannick [1897], bliźniacy; Uwe i Udo [1898] oraz Rudolf [1900] i siostrzyczkę Felicitas [1905]
W 1924 poznał dziewczynę o imieniu Emese. Pochodziła ona z pewnej węgiersko-austriackiej rodziny szlacheckiej, której to nazwa nie ma żadnego znaczenia. Ważne jest natomiast to, że poznał ją przez swojego dowódcę; Wilhelma von Thun-Hohenstein. Szczerze pokochał Eemse, która to była jego jedyną dziewczyną. Gdy jego generał wraz z żoną zginęli w wypadku, wrócił do Austrii, konkretnie do Wiednia, gdzie zamieszkał wraz z Emese i planowali razem ślub. Ku radości Xawera już w 1927 okazało się, że Emese jest w ciąży. Radość pary, nie trwała jednak długo. Wiedeń nie należał do miast bezpiecznych, a bojówki komunistyczne nienawidziły wręcz Schwarza, który z zaciętością zwalczał komunizm i wszystkie bojówki panoszące się po ulicach Wiednia. Raz, wtargnęli do jego mieszkania, Xawera jednak nie było, bo pojechał w delegację. Jednak czerwoni nie zostawili sprawy i nie poszli sobie. W ramach zemsty, za pozamykanych w więzieniach towarzyszy, zasztyletowali ciężarną narzeczoną Xawera.
Wygląd zewnętrzny:
Średniego wzrostu, o śniadej, choć chłodnej karnacji, mocnych rumieńcach i dość krępej, ale proporcjonalnej sylwetce. Był bardzo chudy jak na oficera, jedyne co to miał mocno umięśnione to dość długie nogi - tak to właśnie ten element nie pasował mi do jego ogólnej aparycji. Z cech charakterystycznych, należy wspomnieć o tym, że Xawer nie miał dłoni. Stracił ją w pierwszej wojnie światowej, jednak w dość wyjątkowych okolicznościach, bowiem została ona odcięta, a bardziej urwana przez kamień, który przygniótł mu rękę podczas walk gdzieś na Bałkanach.
Twarz miał kwadratową, o ostrych rysach i bardzo miłym, ciepłym, nie co ojcowskim wyrazie. Ciemne, czekoladowe włosy miał zaczesane na bok, i widać było, że jak tylko mógł starał się ukrywać swoje zakola, co świetnie mu wychodziło. Pod grubymi, czarnymi brwiami i wyraźnie zaznaczonym łukiem brwiowym iskrzyły się dwa, głęboko osadzone, szare ślepia, które uważnie lustrowały wszystkich i wszystko. Na długim i nie co haczykowatym nosie miał okulary w brązowej, rogowej oprawie. Usta raczej małe, blade, spierzchnięte, prawdopodobnie od wiatru i mrozu. Te czynniki pewnie spowodowały też to, że na twarzy Xawera widać było sporo popękanych naczynek oraz przebarwień. Dolną szczękę miał lekko wysuniętą do przodu, ale nie było to bardzo widoczne i nie niszczyło jego ogólnej aparycji.
Charakter: Xawer to człowiek niesamowicie wrażliwy i spokojny, umie doskonale panować nad sobą, nad swoimi uczuciami itp. Jest empatyczny, zawsze pomocny, wszystkie zobowiązania, których się podejmuje traktuje bardzo poważnie i wymaga od innych takiego podejścia. Przy tym jest człowiekiem niezwykle uprzejmym, kordialnym i miłym, szanuje innych ludzi i ich poglądy, ale jest jednocześnie szczery, umie mówić tak, że ludzie go słuchają, a jego słowa biorą do siebie. Przy tym wszystkim jest człowiekiem o niesamowicie twardych zasadach moralnych, jest pracowity, obowiązkowy, niesamowicie inteligentny i łatwo się uczy. Jedyną jego wadą, zdawałoby się, że jest nieśmiałość i brak pewności siebie w niektórych kontaktach międzyludzkich, ma jednak na tyle dużo sympatycznych cech, że mało jest ludzi, których do siebie zraził, jest więc bardzo lubiany i ceniony.
Przynależność do organizacji:
CK Armia, Wehrmacht, Abwehra
Stopnie i awanse:
CK Armia:
09.04.1915 - Leutnant [podporucznik]
06.08.1916 - Oberleutnant [porucznik]
17.10.1918 - Hauptmann [kapitan]
Od 1918 do 1938 roku nie awansował
Wehrmacht:
12.03.1938 - Major
20.09.1939 Oberstleutnant [Podpułkownik]
Ordery i odznaczenia: order Marii Teresy [1916], medal za waleczność [1916], krzyż żelazny I klasy [1917] z okuciem [1939], medal za trzy rany [1917], Order Franciszka Józefa w randze komandora [1918], brązowy krzyż zasługi z mieczami [1923], medal pamiątkowy zawojnę 1918-1921 [1928], medal pamiątkowy za 1938 z okuciem zamek Praga [1938], krzyż żelazny II klasy [1939] I klasy [1939],
Poglądy polityczne: konserwatysta, monarchista, zwolennik kapitalizmu, ale regulowanego, antykomunista, demokrata.
Wyznanie: jest katolikiem
Hobby: politologia, jeździectwo i sport, podróże, gra na fortepianie, kulinaria, gra w szachy i w karty, filozofia, teologia, polityka.
Rzeczy, które lubi: konie, swojego generała i jego rodzinę, święty spokój, dobre wino, angielskie papierosy, rozmowy o filozofii i religii, muzykę klasyczną, pierogi i rosół z makaronem, szybkie samochody, długie podróże, czytać książki i gazety.
Rzeczy, których nie lubi: kotów, pijaństwa, komunistów, Wiednia, Lwowa i Warszawy, SA i ogólnie bojówek, sprzeciwu wobec władzy, nowego porządku na świecie, używek, upałów i słońca, koperku.
Powiedzonko: Nie ważne jak wielkie świństwo zrobisz, wybaczę Ci, bo Bóg każe wybaczać. Ale nie licz, że zapomnę.
Ciekawostki:
Jego marzeniem było założenie rodziny. Nigdy jednak mu się to nie udało.
Jest osobą głęboko religijną
Katrin traktował jak swoją siostrzenicę, a spędzanie czasu z tą "małą rozrabiaką", jak to zwykł ją nazywać, sprawiało mu wiele Radości.
Swojego rodzeństwa nienawidził i nawet tego nie ukrywał.
Miał próbę samobójczą, po tym, gdy dowiedział się co bojówkarze zrobili jego ukochanej.
Gdy Katrin nazywa go wujkiem, robi mu się ciepło na sercu.
Pytania o OC - - - >
CZYTASZ
🦖𝑳𝒖𝒅𝒛𝒊𝒆 𝒃𝒆𝒛 𝒕𝒘𝒂𝒓𝒛𝒚 - 𝑂𝐶🦖
RandomWreszcie zebrałam się w sobie i zebrałam wszystkie moje postaci, wykorzystane w Sercu z Żelaza, jak i te, które pojawią się dopiero w następnych częściach i uznałam, że je wszystkie wam jakoś przedstawię i przybliżę. I tak poznacie barmana, który z...