Imiona: Heinrich Johannes
Nazwisko: Dreschner
Pseudonim/ksywka: wicedoktorek
Płeć: mężczyzna
Orientacja: heteroseksualny
Data urodzenia: 12.02.1909
Choroby/wady wrodzone/alergie: ma uczulenie na czekoladę
Pochodzenie: jest niemcem z lotaryngii
Rodzina: jego rodzice byli lekarzami. Ojciec - Maxymilian Dreschner był ordynatorem chirurgii w szpitalu w Metzu, a jego matka - Luiza Dreschner z domu Thal, była pediatrą. Ma młodszego o dwa lata brata - Karla, który został kardiologiem.
Ogromny wpływ na dzieciństwo Heinricha miał też jego wuj, brat jego ojca - Gereon Dreschner, który był oficerem kawalerii i walczył na froncie w trakcie wielkiej wojny. Na młodym Heinrichu zrobiło to tak ogromne wrażenie, że powiedział sobie, że będzie taki jak jego wuj. Z drugiej strony jednak chciał być tak jak jego tata, którego podziwiał. Dlatego też zdecydował się na połączenie karier i został lekarzem wojskowym.
W 1931 roku wziął ślub ze swoją koleżanką ze studiów - Katherine Boll, która została ginekologiem. Para miała dwóch synów - Maxymiliana [1932] i Gereona [1933], obydwaj zostali lekarzami: Max - laryngologiem, a Gereon - chirurgiem wojskowym.
Pupile: ma gniadego ogiera - Janika i dalmatyńczyka - Nino.
Wygląd zewnętrzny: wysoki, liczy sobie 187 centymetrów wzrostu, bardzo chudy, niemalże wychudzony zdaniem swojej żony. Pracuje jednak bardzo nad swoją sylwetką i za wszelką cenę dąży do perfekcji w swoim wyglądzie, co jest momentami jego obsesją. Sprawiło to, że mimo swojej bardzo małej wagi, jest człowiekiem niesamowicie wysportowanym, o idealnych proporcjach ciała, szerokich ramionach, rozbudowanej klatce piersiowej, mocnym brzuchu, wąskich biodrach i bardzo długich, umięśnionych nogach biegacza lub - a w jego przypadku to raczej i jeźdźca.
Należy do ludzi obiektywnie przystojnych, o wyraźnych, ale nie ostrych rysach twarzy, blond włosach, w ciepłym i ciemnym odcieniu, lekko kręconych, które stara się układać możliwie w naturalny sposób, ładnie sklepionym czole, pokrytym delikatnymi zmarszczkami, grubych brwiach o niskim łuku, a także dużych szarych oczach. Został obdarzony wyjątkowo łagodnym spojrzeniem, każdy mówi, że dobrze mu z oczu patrzy. Ma krótki nos o wąskiej nasadzie z małym garbem i nerwowo poruszającymi się, czujnymi jak u psa myśliwskiego płatkami. Pod nosem wąskie usta, wykrzywione w trochę pogardliwym uśmieszku, zdaniem niektórych wręcz cynicznym.
Charakter: Dał się poznać jako stoik i racjonalista. W połączeniu z jego poglądami, usposobienie miał co najmniej niebezpieczne. Jest bardzo zdyscyplinowany. o ogromnym poczuciu obowiązku i nieco mniejszym honoru. W tym wszystkim zachowuje jednak pogodę ducha, jest bardzo przyjaznym, dobrze nastawionym do świata człowiekiem o ogromnych umiejętnościach, które umie doskonale wykorzystywać w każdej sytuacji. To człowiek o ogromnej znajomości realiów w jakich przyszło mu żyć i funkcjonować. Używa tych zdolności do pomagania innym w odnalezieniu się w rzeczywistości, bo wie, że nie każdy dostał taką możliwość. Jest też życzliwy i bardzo wyrozumiały, choć wcale na takiego nie wygląda i wiele osób dziwi się temu, gdy go bliżej pozna. Ma ogromne poczucie moralności i własnej wartości i nie pozwoli, żeby ktokolwiek jednemu czy drugiemu umniejszał.
MBTI: INTJ
Alignment: lawful-neutral
Wykształcenie: jest doktorem medycyny na uniwersytecie w Hamburgu
Zawód: oficer, lekarz wojskowy
Przynależność do organizacji: Reichswehra, Wehrmacht, Heer
Jednostka: Regiment Sachsen zvb
Stopnie i awanse:
Reichswehra
19.08.1931 - Leutnant [Podporucznik]
Wehrmacht
28.12.1935 - Oberleutnant [Porucznik]
20.09.1940 - Hauptmann
Ordery i odznaczenia: czarna odznaka za rany [1939], medal zasługi wojennej [1939], krzyż zasługi wojennej II klasy [1940], I klasy [1942], krzyż żelazny II klasy [1940]
Poglądy polityczne: jest chadekiem
Wyznanie: jest katolikiem
Hobby: poezja średniowieczna, gra na skrzypcach, fortepianie i saksofonie, anatomia, medycyna sądowa, antropogeneza, fizjologia człowieka
Rzeczy, które lubi: muzykę klasyczną i jazzową, średniowiecze, jako epokę w sztuce i architekturze, bagietki czosnkowe, sztukę w każdej postaci, ciasto pomarańczowe, chodzić po kościołach, czekoladę, czytać książki, świeże pieczywko, serek kremowy, ogórki kiszone i zielone, smażone mięsko, zupy, zwłaszcza zupy krem, makaron orzo, pieprz czarny
Rzeczy, których nie znosi: gdy ktoś zawraca mu głowę bez wyraźnego powodu, dekowników, koszar, narzucania mu swoich poglądów, czytać gazet, polityki, bycia angażowanym i angażowania się w politykę, konserw mięsnych i rybnych
Cytat/powiedzonko: Gdzie w derlichu mi tu do lazaretu, wypad z baru!
Ciekawostki:
Jak był mały to chciał wszystko wiedzieć o swojej rodzinie i jej przeszłości i doszedł aż do ośmiu pokoleń wstecz robiąc drzewo geneaologiczne
Ma strasznie dużo ikon na ścianach w większości pisanych przez jego żonę
Ma wiele zdolności manualnych, ale nie lubi robótek ręcznych więc ich nie wykorzystuje
CZYTASZ
🦖𝑳𝒖𝒅𝒛𝒊𝒆 𝒃𝒆𝒛 𝒕𝒘𝒂𝒓𝒛𝒚 - 𝑂𝐶🦖
RandomWreszcie zebrałam się w sobie i zebrałam wszystkie moje postaci, wykorzystane w Sercu z Żelaza, jak i te, które pojawią się dopiero w następnych częściach i uznałam, że je wszystkie wam jakoś przedstawię i przybliżę. I tak poznacie barmana, który z...