Imiona: Konrad Makary
Nazwisko: Łęcina
Pseudonim/ksywka: Myszka
Płeć: mężczyzna
Orientacja: heteroseksualny
Data urodzenia: 05.03.1908
Data śmierci: 09.04.1940
Przyczyna/okoliczności śmierci: został zastrzelony strzałem w tył głowy
Choroby/wady wrodzone/alergie: jest uczulony na pyłki traw
Pochodzenie: polskie
Obywatelstwo: polskie
Miejsca zamieszkania: Poznań [1908-1939]
Rodzina: ojciec - Józef Łęcina był robotnikiem wykwalifikowanym związanym z PPSem, jego żona - Joanna, z domu Nowodworska była nauczycielką. Makary ma czwórkę starszego rodzeństwa - dwóch braci Bogusława [1898] i Henryka [1904] i dwie siostry: Amelię Halinę [1905] i Maję [1906]. Wszyscy panowie skończyli w wojsku - Boguś w wojskach inżynieryjno-saperskich, Henryk w artylerii, a Makary w kawalerii. Siostry poszły na studia. Hala na prawo, potem poślubiła poznanego na wakacjach porucznika [później majora] Wehrmachtu, z którym zaangażowała się w działalność antyhitlerowską, a Majeczka została architektem, walczyła w powstaniu warszawskim, po którym wraz z narzeczonym trafili po wielu zawirowaniach do Londynu. Makary bardzo przywiązany jest do swojego najstarszego z braci - Bogusława.
W 1930 poznał Izabelę Jasieńską. Pobrali się trzy lata później, a w 1932 na świat przyszło ich jedyne dziecko - córeczka, którą nazwali Rozalia Antonina, która została archeologiem na uniwersytecie w Cambridge.
Pupile: ma karego konia o imieniu Romuald i myszkę o imieniu Dusia
Wygląd zewnętrzny: Jest niskim facetem, liczy sobie druzgocące 1.65 metra wzrostu. Stara się trenować, żeby jakoś podbudować swoją sylwetkę, ale za dużo to nie daje, bo jest z genów bardzo drobnym facetem, ale zbudowanym proporcjonalnie, o szerokiej klatce piersiowej, zawsze wypiętej dumnie do przodu, długich ramionach i delikatnych, bardzo czujnych dłoniach chirurga, jakby stworzonymi to jakiejś precyzyjnej roboty. Jedyne co zaburza jego prezencję to bardzo wyraźne jak na mężczyznę wcięcie w talii.
Twarz ma długą, kwadratową, o chłopczęcych, a jednak wyraźnych, a miejscami nawet ostrych rysach. Karnację bladą, miejscami zaczerwienioną, bo Boguś miał bardzo wrażliwą skórę i pękające naczynka. Włosy ma w jasnym odcieniu blondu, nieco za długie, na co jego przełożeni non stop zwracają uwagę, a z czym Makary nigdy nic nie robi. Czoło niskie, brwi grube, minimalnie ciemniejsze od włosów, a pod brwiami dwa ogromne, błękitne oczy, wiecznie w wesołym wyrazie marzyciela. Nos prosty, o szerokiej dość nasadzie, nie specjalnie długi, usta zawsze uśmiechnięte, mocno zarysowane, ale dość blade.
Charakter: Makary to człowiek o ogromnej inteligencji emocjonalnej, umie doskonale wyczuwać emocje innych ludzi, jest bardzo empatyczny i współczujący. Przez swoją wiarę, której jest bardzo głęboko oddany, dostrzega piękno we wszystkim i chce pokazać to swojej córeczce i nauczyć ją tego, jest bardzo delikatny, czuły i opiekuńczy. Jednak w tym wszystkim to człowiek niesamowicie mądry, ale co ważniejsze bardzo obowiązkowy, wypełnia wszystkie rozkazy - bardzo często z nawiązką - tego samego oczekuje od swoich podkomendnych. Ponadto oczekuje też od nich nie kwestionowania jego rozkazów, całkowitemu podporządkowaniu się mu, ale nie z chęci posiadania władzy, a ze względu na zaufanie jakim chciał, żeby jego żołnierze go darzyli.
MBTI: INFJ
Języki, którymi się posługuje: polski, rosyjski, angielski, niemiecki i trochę francuskiego
Wykształcenie: średnie, szkoły wojskowe
Zawód: oficer kawalerii WP
Przynależność do organizacji: Wojsko Polskie
Jednostka: XV pułk ułanów
Stopnie i awanse:
12.03.1930 - Podporucznik
17.08.1933 - Porucznik
23.04.1937 - Rotmistrz
Poglądy polityczne: jest centrystą-liberałem
Wyznanie: był katolikiem
Zainteresowania: hippologia, gra na fortepianie i skrzypcach
Rzeczy, które lubi: gorącą czekoladę [ale tylko mleczną], śnieg, buziaczki w czółko, zimę, sałatkę z ziemniaków i kartofli, ziemniaki, smażonego kurczaka, łososia, frytki z majonezem, placki ziemniaczane, jazz, muzykę klasyczną, Szostakowicza, Prusa, cytrynę i rzeczy o smaku cytrynowym, słodycze
Rzeczy, których nie znosi: Rosjan, Niemców, używek, Sienkiewicza, Słowackiego, ciemnej czekolady, gorzkich smaków, tłustych potraw, zwłaszcza mięsnych, brudu, braku kontroli, truskawek i owoców z małymi pestkami, grubych naleśników, omletów, jajek, zwłaszcza z surowym żółtkiem, topionego masła, matematyki, Warszawy, sanacji
Cytat/powiedzonko: Zdaniem niektórych jestem inteligentny.
Theme song: Giant
Ciekawostki/informacje dodatkowe:
Zawsze ma przy sobie krem nivea
Zdecydowanie wolałby służyć w artylerii, ale nie ma głowy do przedmiotów ścisłych
Miał możliwość służenia w I pułku szwoleżerów, ale musiałby się przeprowadzić do Warszawy, a nienawidzi tego miasta
Pytania o OC --->
CZYTASZ
🦖𝑳𝒖𝒅𝒛𝒊𝒆 𝒃𝒆𝒛 𝒕𝒘𝒂𝒓𝒛𝒚 - 𝑂𝐶🦖
RandomWreszcie zebrałam się w sobie i zebrałam wszystkie moje postaci, wykorzystane w Sercu z Żelaza, jak i te, które pojawią się dopiero w następnych częściach i uznałam, że je wszystkie wam jakoś przedstawię i przybliżę. I tak poznacie barmana, który z...