Imiona: Otto Franz Tristan Herbert
Nazwisko: Langer
Płeć: mężczyzna
Orientacja: heteroseksualny
Data urodzenia: 15.02.1898
Pochodzenie: niemieckie, choć niektórzy mają co do tego wątpliwości
Rodzina: Pochodzi ze Szczecina z rodziny mieszczańskiej, zajmującej się handlem przyprawami. Z rodzicami; Albrechtem Langerem; kupcem i właścicielem sklepu z towarami kolonialnymi, i jego żoną Brigitte ma, mieszkającymi w dalej Szczecinie ma bardzo dobry kontakt, jednak jeszcze lepszy ma ze swoją młodszą o 11 lat siostrą; Beatrice. Miał żonę Adelę Langer [z domu Klausener], jednak zmarła ona w połogu zostawiając Otta z bliźniakami - dwoma synami Wilhelmem i Friedhelmem.
Pupile: ma gniadego konia o imieniu Umberto
Wygląd zewnętrzny: Otto to facet średniego wzrostu, liczy sobie maksymalnie 178 centymetrów wzrostu, wiekiem oscylującym w okolicach czterdziestki. Miał oliwkową, ciepłą i dość ciemną karnację i w sumie cały był usiany piegami. Miał prawdziwie atletyczną sylwetkę. Mocne, widocznie umięśnione ramiona, nie co gorzej zbudowana klatka piersiowa, wąskie biodra i równie wąska talia, poza tym długie i wyraźnie mocno umięśnione nogi. Należy przyznać, że ten, mimo wszystko, dojrzały mężczyzna prezentował się bardzo dobrze, a uniform SS z jego wszystkimi odznaczeniami leżał na nim doskonale.
Wyglądał bardzo niemiecko, jednak gdzieś w jego wyglądzie dało się wychwycić pewne elementy słowiańskości. Miał krótkie ciemnobrązowe włosy z lekką, rudawą poświatą, które układają się w naturalne fale, a czasami opadają mu na dość wysokie czoło, przysłaniając je i ciemne, krzaczaste brwi. Pod brwiami iskrzyły się dwa ślepia, będące zdecydowanie najbardziej charakterystyczną cecha jego wyglądu. Niezbyt duże, płytko osadzone, ciemnozielone, pełne głębi oraz niewymuszonej niczym poczciwości. Rysy twarzy miał ostre; kwadratowa twarz, wyraźnie zaznaczona linia szczęki, wyraźne kości policzkowe, prosty nos i nie wielkie, wąskie usta. Prawa część twarzy pokryta drobnymi bliznami, pamiątkami z czasów pierwszej wojny światowej.
[Rysunek poglądowy; Otto Langer na inspekcji w Gdańsku, 15 września 1939]
Charakter: Jest to człowiek o łagodnym usposobieniu, poczciwy, uprzejmy dla wszystkich, bardzo wyrozumiały i opiekuńczy. Jest lekarzem z powołania, o swoich wszystkich pacjentów bardzo się troszczy i stara się zawsze zapewnić im jak najlepsze warunki bytu. Mimo to jest osobą o bardzo silnym charakterze, upartą, za wszelką cenę dążącą do obranego przez siebie celu. Można nazwać go idealistą-realistą, człowiekiem z niesamowitymi ambicjami i o wielkiej pewności siebie. Ma sztywne zasady moralne, od których jego zdaniem nie ma ustępstw nie ważne jakie są okoliczności. Poza tym ma skłonności do hiperfiksacji i bazowania całego swojego światopoglądu na błahostce. Nie wpływa to jednak zbytnio na jego trzeźwość umysłu, czy kodeks moralny.
Opanowane języki: niemiecki, francuski, angielski, chiński
Wykształcenie: Doktor medycyny na uniwersytecie w Monachium
Zawód: oficer SS, kiedyś chirurg
Przynależność do organizacji: Armia cesarstwa niemieckiego, NSDAP od 1931, SS od 1933
Stopnie i awanse:
Armia Cesarska
01.01.1915 - Korporal
15.12.1915 - Sergeant
13.04.1916 - Feldwebel
31.12.1916 - Fahnrich
14.07.1917 - Feldwebelleutnant
13.05.1918 - Leutnant
SS
21.12.1933 - Untersturmfuhrer
01.07.1934 - Obersturmfuhrer
17.08.1936 - Hauptsturmfuhrer
30.09.1939 - Sturmbannfuhrer
Jednostka: Pułk SS "Totenkopf", Regiment Sachsen zvb
Ordery i odznaczenia: czarna odznaka za rany [1916], krzyż wojskowy za odznaczenie się podczas wojny (Meklemburgia) [1916], Pour le merite [1918], Krzyż honorowy dla walczących [1935], krzyż żelazny I klasy [1915] okuciem [1939], krzyż żelazny I klasy [1939], krzyż gdański II klasy [1939]
Poglądy polityczne: ciężkie do zdefiniowania. Każdy z jego otoczenia uważa go za nazistę, ale gdy pozna się go lepiej to wychodzi na jaw, że Otto tak na prawdę jest liberałem.
Wyznanie: jest kalwinistą
Hobby: Wędkarstwo, podróże, żeglarstwo, lingwistyka, historia, antropologia, sport.
Rzeczy, które lubi: swoją poprzednią pracę, pomagać ludziom, swoją szefową, owoce morza i kuchnię włoską, Nowy Orlean i Jazz, oglądać balety, sernik, nie ważne jaki, podróże, Republikę Weimarską, spędzać czas nad wodą, wizyty w operze i teatrze, Chiny i ich kulturę, lingwistykę germańską, polską literaturę, sernik z rodzynkami
Rzeczy, których nie znosi: Austriaków, Czechów oraz Rosjan, Włoskiej armii, Mussoliniego, alkoholu i papierosów, słodkiej herbaty, kapusty kiszonej, ostrych potraw, sernika bez rodzynek, pijaństwa i w ogóle używek, dymu papierosowego
Cytat/powiedzonko: Mój syn nazwał mnie nawet fanatykiem wędkarstwa.
Ciekawostki
Ma cztery imiona, bo jego rodzice nie mogli się zdecydować.
Przez cztery lata mieszkał w stanach Zjednoczonych.
Jest jednym z najmłodszych odznaczonych Pour le Merite
Jest biegły w Chińskim
Kiedyś wygrywał regaty na Bałtyku, na łodzi do 12 stóp.
Przez pewien czas całą swoją osobowość oparł na swoich poglądach politycznych
CZYTASZ
🦖𝑳𝒖𝒅𝒛𝒊𝒆 𝒃𝒆𝒛 𝒕𝒘𝒂𝒓𝒛𝒚 - 𝑂𝐶🦖
RandomWreszcie zebrałam się w sobie i zebrałam wszystkie moje postaci, wykorzystane w Sercu z Żelaza, jak i te, które pojawią się dopiero w następnych częściach i uznałam, że je wszystkie wam jakoś przedstawię i przybliżę. I tak poznacie barmana, który z...