Part 3 siellä ei oo turvallista

317 13 0
                                    

Aleksi
Isäni ei ole vielä saanut töitä täältä oulusta joten hänellä on kaikki päivät vapaita. Tänään hän on näköjään käyttänyt vapaapäivänsä tyhjentämällä tölkkejä. Näen myös puoliksi juodun raparperi koskenkorva pullon. Voi ei. Tölkit näen mutta en isää. En ole tottunut tähän, koska vihdissä isällä oli töitä. Äidilläkin oli töitä mutta hän teki niitä pääosin kotona joten totuin hänen seuraansa vaikka hän tykkäsikin käyttää aikaansa näyttäen minulle kuvia, tekstejä ja tietopalstoja laihdutus ja treenaus jutuista. Äiti halusi että olisin lihaksikas mutta jos halusi olla lihaksikas pitäisi syödä dietin mukaisesti. Söin kotona aina rajotetusti. Mä en halunnut olla lihaksikas vaan laiha jonka takia äiti ei minusta tykännytkään.

Kävelen pidemmälle asuntoon ja koitan etsiä katseellani isääni. Alakerta oli tyhjä. Seuraavaksi yläkerta vaikka siellä onkin vain minun huoneeni ja pieni vessa. Yläkertankin oli tyhjä. Menin huoneeseeni ja ajattelin isäni olevan vain kaupassa tai muualla pihalla.

Katson puhelinta kun saan snäpistä ilmoituksen "käyttäjä matelaolli on lisännyt sinut kaveriksi" Hyväksyn ollin kaveripyynnön ja miltei heti ollilta tulee viesti
Olli: Moi
Aleksi: Moi
Olli: Kui et päässy tänää. Mul on iha sairaan tylsää yksi
Aleksi: Piti tulla purkaa pari muuttolaatikkoo
Olli: Okei no mut pääseks videopuheluun ku mä legit kuolen tylsyyteen
Aleksi: Kai mä pääsen:)
Olli: soitan sul pian käyn vessas nopee:)

En mä mitää muuttolaatikoita tullu purkamaan ku tein sen parin ekan päivän aikana. Lähden kävelemään kohti alakerran sohvaa ja jo ennen puoltaväliä olli soittaakin jo.

Aleksi: oho sä olit nopeee
Olli: haha kiva nähä suaki
"Vartti myöhemmin"
Aleksi: "kolinaa ovelta" aleksin isä astuu sisään "hEipPa AlEKsi eI KAi haItTaa JoS Tuon PaRI kaVeRIa kYLään" aleksi piilottaa puhelimen kameran sohvaa vasten. "Mut isä ethän sä tunne täältä ketään" "TuRpakiiNI lÄSki poIKa jA yLöS SiiTÄ. SaIN KaveREiTa ToSTA LäHeisEStä puBistA" joukko kännisiä miehiä tulee sisälle.
joku miehistä "heHeII SullAHaN oN TääLlä tÄlLänen sÖpÖ pIkkU poiKA. pALjoNkS PiTää MAksAa Jos SaAn hUiTasTa tOtA paRI kERtAa pErSeelle Mul on sElLaNe kIVa kAksYt sEnTtiNe" mies puhuu flirttailevasti aleksille.
Aleksin isä "pALjonKs oISIt vALmis MaKsAmAAm" aleksi nappaa puhelimensa mukaan ja lähtee juoksemaan yläkertaan. Aleksi lukitsee oven.

Aleksi nk
Käteni tärisevät hullunlailla ja tuntuu etten saa happea. Koitan etsiä terää katseellani kunnes kuule ollin huudon puhelimen toisessa päässä. "ALEKSI ALEKSI OOKS SIEL VIEL" tajusin ollin saattaneen kuulla koko äsköisen keskuatelun alhaalla. Otan puhelimen tärisevään käteeni ja sanon "joo oon tääl kaikki on hyvin" "aleksi ei ole mä kyllä kuulin ton äskösen" voi vitunvitun vittu "aleksi kerro sun osoite nii tuun hakee sut tänne" "miks voin iha hyvin olla täällä" koitan väittää vastaan "aleksi mä nään miten sun käsi heiluu ku kamerali tärisee" voi vitunvitun vittu "aleksi ihan oikeesti sun ei oo turvallista olla tuoll nyt. Kerro sun osote" "no okei sit se on *********" "okei venaas... mapsin mukaa oon siin viiden minuutin pääst" "okei"  "hei aleksi älä lopeta puhelua" "joo en" joku miehistä hakkaa ovea "Hei SÖpÖ pOiKA AvAa tÄä oVi Nii sAAT nAlLeKaRKkeJa" luuleeko se oikeesto et oisin kiinostunu nallekarkeista. Jätän vastaamatta tälle miehelle. Olli oli laittanut puhelimensa taskuunsa ja oli laittanut toiseen korvaan air podin jotta kuulisi mitä täällä tapahtuu. Ollin saavuttua pihaani hän neuvoi minua miten poistua ikkunasta ja osua oikean paloportaan kohdalle. Olli ojensi minulle kypärän ja lähdimme hänen Kotarilla kohti ollin kotia.

Käteni tärisevät yhä vaikka tulimmekin juuri ollin luo. "Mitä siellä siis tapahtu" olli kysyy "e-en tiiä oikee. Isä oli kai vaa tuonu jotai sen kavereita baarista meille" minua väsyttää todella paljon ja olli kai huomaa sen. "Haluuks mennä nukkumaan" johon tyydyn vain nyökkäämään. Olli saattaa minut sänkyynsä. Istun sängylle ja siirryn peiton alle makaamaan. Ollilla on parisänky mutta tosin vain yksi peitto. Olli tulee viereeni ja siirtää kätensä lantioni yli ja vetää itseänsä päin. Olemme myt lusikassa. "Hyvää yötä" olli sanoo mutta en kuule sitä enää koska olen jo nukahtanut.

***

Nonii tääki luku kirjoitettiin kolmelta yöllä mut mun silmän kaipaa unta joten käyn täl läpi sut aamul ja sit saatte tän luvun mut joo aika söpö temppu ollilta tossa lopussa;)
645 words

Voiko sirpaleista syntyä rakkautta? (Oleksi) TAUOLLAWhere stories live. Discover now