Olli
Pari päivää on kulunut ja aleksi pääsisi pois tänään. Aleksin lääkäyi kertoi että aleksin kylkiluu kestää jo hieman liikettäkin. Eli hän pääsee pois itse kävellen.
Tommi ajoi sairaalan pihaan ja minä nousen tommin mauton kyydistä. Emme olisi voineet mennä minun kotarillani sillä en suostunut ottamaan riskiä aleksin kyljen puolesta.
Näen aleksin tulevan sairaalan ovista ulos. Keskustelimme lääkärin kanssa aiemmin ja aleksi on nyt kai saanut syötyä ainakin jotain joka on tosi hyvä juttu. Aleksi menee tommin viereen istumaan ja minä kapuan takaluukkuun.
Tommi: minnes mä teidät heitän
Aleksi: no mun ainaki pitäis käydä himassa. Isä varmaa ihmettelee vähä mis oon ollu.
Tommi: eiks sun äiti sit ihmettele?
Aleksi: ....
Olli: voit heittää mut kans alelle. Ja jos sä ja jätkät ootte menos jonnekki nii laittakaa viestii nii voitais mahdollisesti tulla messii.
Tommi: ookkei.Olen ainoa kenelle aleksi on kertonut vanhempiensa eronneen. Tai siis ainakin sen että alen äiti jäi aleksin kotikaupunkiin eli vihtiin ja hänen isänsä muutti hänen kanssaan tänne ouluun. En uskaltanut jättää aleksia yksin isänsä luo sillä tiedän hänen juovan joten siksi menin mukaan aleksin luo enkä kotiin.
Tommi pysäytti mauton aleksin pihaan ja minä autoin alen ylös mautosta. Ja lähdimme kävelemään ulko-ovelle päin. Aleksi laittoi avaimen lukkoon mutta ei avannut sitä vaan kääntyi minuun päin sanoen "tääl sit saattaa olla vähän sotkusta ku en oo ehtiny käymää tääl hirveen pitkii aikoi. Anteeks" "ei sun tarvii pyydellä anteeks. Ymmärrän että sä et voi vaikuttaa asiaan." Sanon aleksilla rauhoitellen. Aleksi vihdoin käänsi avainta lukossa ja veti oven auki.
Aleksi
Voi vittu. Näen heti isän ja hänen kaverit keittiössä. Näytän ollille että pitää olla hiljaa laittamalla etusormeni suuni eteen. Kuiskaan ollin korvaan "ota kengät pois mut ota ne mukaan mun huoneeseen" en lähtenyt siinä selittelemään miksi sillä en halunnut isäni tai hänen kavereidensa huomaavan meitä.
(Tosi selkee tiiän mut siis kaikki noi viivat on niinku seinii eli ne alen isän kaverit ei nää ollii ja alee koska on toi seinä:)
Otimme kenkämme mukaan ja lähdimme hiipimään portaita kohti. Ei me tosin pitkälle päästy kun kuulin yhdenn niistä isän kavereista sanovan. "hEi kATos SieLlÄ oNki SE SuN sÖPÖ pOiKaS" katsoin ollia ja lähdimme nopeasti ylös. Alakerrassa oli paljon tyhjiä tölkkejä joten huomasi helposti että täällä ollaan juotu parin päivä ajan. Laitamme huoneeni oven kiinni ja lukkoon. Lukko ei silti estä ääniä jota oveni toiselta puolelta huudellaan. "hEi SöPis. Me SoViTtiIn SuN IsÄs KaA eT mAkSan KakS HunTtiI Et SaAn pAnNa sUa peRsEeLle pAri kErTaa jOtEn aLaS tUlLa Jo." Hengitykseni muuttuu raskaaksi ja vajoan maahan vuodattamaan kyyneliä. Ahdistaa. Ahdistaa niin vitusti että oveni takana joku huutelee minulle siitä että isäni on myynyt minua. Tärisen ja itken. Tuntuu etten saa happea ollenkaan. En hahmota asioita ympärilläni enkä kuule puhetta. Kuulen vain piipityksen korvissani. Tunnen kaksi kättä ympärilläni jotka antavat turvaa. erotan muutaman sanan "aleksi hengitä syvään sisään ja ulos" "ihan rauhallisesti"
Olli
Aleksilla on meneillää paniikkikohtaus ilmeisesti aika pahakin sellainen. Hän ei näytä saavan happea ollenkaan vaan hän tärisee ja pidättelee hengitystä pitkillä tauoilla. Tämä näyttää jo vaaralliselta "aleksi ihan rauhallisesti" "ota happea rauhassa" tiedän että jos hän ei saa happea hän tulee pian menettämään tajunsa mutta yritän silti hokea "hengitä sisään ja ulos" Aleksi menee veltoksi. Voi vittu. Nyt siltä oikeesti lähti taju. Ei se saanu happea. Nostan aleksin jalat sänkynsä päälle hänen maatessaan huoneensa matolls lattialla. Nyt toivotan hänen heräilevän pian.***
Joo kertokaa oikeesti tiedän mielipide tästä. Ja joo oleksia tapahtuu ihan pian. Tää oli ny viimene etukätee kirjotettu tai siis tää on tehty edellispäivänä ku julkasin mut ny ku kouluki alko nii näit saattaa tulla vähä harvemmin. Mutta nyt päivän vitsin pariin joka sopii loistavasti tähän koulun alkuun:D
Mikä on maailman ohuin kirja
—herkulliset kouluruoat
609 words
YOU ARE READING
Voiko sirpaleista syntyä rakkautta? (Oleksi) TAUOLLA
FanfictionJos toinen on täysin hajalla, eikä tiedä edes kuka itse on? Voiko toinen ihminen tulla nostamaan pohjalta? Aleksi muuttaa ouluun juuri ennen kasi luokan alkua, koska hänen vanhemmat erosivat. Mitä Aleksille tapahtuu kun isä alkaa juomaan ja käyttäy...