Part 16 lihapullan pala

228 13 2
                                    

Oikei hei voidaanko ajatella silleen et kouluu on käyty vaikkapa joku kaks kuukautta ja jätkist on tullu sillee jo läheisii ainaki jotenki:) Oon unohtanu kirjottaa timeskippei joten sovitaan et tää mopoparkki geissi tapahtu vast tän kaks kuukautta koulun alun jälkee. Voit vaikka kuvitela mitä kaikkee siin on tapahtunu mut ei mitää elämää mullistavaa. Hahah hauska sana.
Olli

Ennen kuin aleksi lähti lanssilla sairaalaan, annoin nimeni ja puhelinnumeroni ensihoitajille. Aleksi myös kielsi tiedon levittämisen vanhemmillensa. Ensihoitajat kertoivat minun saavan viestin mikäli aleksi olisi päässyt jo pois. Nyt kun koulu loppui, enkä ole saanut yhtäkään viestiä. Oletan aleksin olevan edelleen sairaalassa.

Saavuin kotarini kanssa sairaalan pihaan ja nyt olen vastaanotto tiskillä. "missä huoneessa aleksi kaunisvesi on" kysyn joltain joitajalta jonka paidassa oli nimilappu jossa luki "riina". Tämä riina tarkisti asian tietokoneelta ja sanoi "hän on nuorten tiloissa kuudennessa kerroksessa huone 348" "selvä kiitos" sanon hänelle ja lähden kohti hissejä.

Avaan aleksin huoneen oven ja näen aleksin nukkuvan sairaalasängyllä. Aleksin oikeassa ranteessa on punainen kipsi. En tiennyt ollenkaan että häntä edes sattui käteen. Hän valitti vain kyljestä. Jos ranne ei paljoa sattunut tai ainakaan niin paljoa, että siitä olisi maininnut. Niin mitä aleksin kyljelle on voinut käydä.

Istun aleksin vasemmalla puolella ja pidän hänel terveestä kädestään kiinni. Tosin siinä kädessä taas oli kanyyli mutta ei se haittaa. Tiedän Aleksin vihaavan sairaaloja enkä tiedä edes miksi, mutta uskon sen vahvasti liittyvän hänen syömisvaikeuksiin. Ainiin vittu. Olin unohtanut täysin että pitäisi vahtia aleksin syövän. Joelilla hän ei syönyt mitään eikä kyllä tänään aamullakaan... voi vittu. Mähän oon epäonnistunut täydellisesti tässä.
Huomaan aleksissa heräämisen piirteitä. Samalla sekunnilla hoitaja astuu sisään huoneeseen. "Täällä aletaankin jo heräillä" "mm" aleksi vastasi hoitajalle "aleksi sä nukahdit kesken magneetti kuvien joten et ole tietoinen näistä asioista, mutta siis sun ranteessa on värttinä luu murtunut ja siinä on nyt neljä viikkoa kipsi. Sitten myös sun yksi kylkiluu on murtunut. Kylkiluu murtumat paranevat vain levolla jonka takia sulla on nytten kaksi kuukautta liikunta kieltoa. Myös tuon ranteen takia ensimmäinen kuukausi pitää ottaa todella rauhallisesti". Sanoo tuo hoitaja. "jäät tänne nyt alustavasti kahdeksi päiväksi sillä ensimmäiset päivät sinun pitää tuon kyljen takia olla sänkypotilaana." "Vittu" kuulen aleksin sanovan. Minua ehkä hieman nauratti aleksin kommentti mutta en antanut itseni nauraa ääneen tai huomattavasti. "Sä nukkit ruokailun yli niin mä tuon sulle nyt lounaan." Hoitaja kertoi "ei tarvii mul ei oo nälkä" aleksi vastasi sujuvasti valehdellen. "Ai no" hoitaja ehti vastata kun keskeytin hänet "tuo se ruoka silti" Hoitaja katsoi minua ja sitten aleksia kunnes poisti huoneesta hakemaan ruokaa. "Olli miks. Ei mulla oo nälkä" aleksi kysyi "ok sulla mut sä et tahdo syödä" korjasin Aleksin sanoja.

Hoitaja saapui tarjottimen kanssa huoneeseen ja laski sen aleksin vierestä vedettävälle pöydälle. "Kiitos" vastasin aleksin puolesta. Lautasella oli kuusi lihapullaa, perunamuusia ja salaattia. Tarjottimella oli omena, leipä, vesi ja mehu lasi. "Täs on ihan saatanasti" aleksi sanoi "syödään vähän kerrallaan" sanoin aleksille. Pilkoin yhden lihapullan neljään osaan ja otin haarukkaan yhden paloista. Nostin sen aleksin suun korkeiudelle mutta aleksi ei avannut suutaan.
"Aleksi sä et voi parantua jos sä et edes yritä" sanoin aleksille ehkä hieman liikaa kireänä. "En mä halua parantua vaan laihtua" aleksi sanoi hiljaa mutisten, mutta kuulin sen. Otin haarukan uudelleen käteeni ja vein sen aleksin eteen. Aleksi käänsi päänsä pois. En mä mitenkään voi auttaa jos ale ei edes yritä. "Pyydän lääkärin kohta syömään sun kaa" silloin aleksi käänsi päänsä ja sanoi "et varmasti pyydä" "jos mun kaa syömisestä ei tuu mitään nii sit sä syöt hoitajien tai lääkäreiden kanssa. Jos niidenkään kaa ei onnistu nii sit se on syömishäiriö osastolle tai letkuruokintaan." Kerroin aleksille selkeästi. "en mä minnekkää osastolle joudu ku ei mul oo ees diagnoosia jostai syömihäiriöst. Ei mul oo mitää sellast oot vaa kuvitellu sen päässäs." Aleksi väitti. "Jos sul ei ois ongelmii syödä nii sä oisit syöny tän lihapullan palan jo kauan sit. Sanoin heilutellen pienesti haarukan päässä olevaa lihapullan palasta aleksin edessä. "No ei ole nälkä" aleksi yrittää vielä "sä et syöny tänää aamulla mitään, etkä eilen Joelilla joten oot syönyt aikasintaa 21 tuntia sitten jos sillonkaan" kerroin aleksille. "Mut ei mulla oo nälkä" aleksi vieläkin yrittää.
"Ale ny on sellane juttu et me joko syödään nyt tai haetaan sulle diagnoosi" aleksi on hetken hiljaa kunnes sanoo. "Ei mulla oo nälkä" nousen ylös tuoliltani ja kävelen ovelle päin aikeissa hakea hoitaja paikalle mutta aleksi huutaa "olli älä tee sitä ei mulla oo mitää vitun syömishäiriötä"
"Annetaan lääkärin tehdä se arvio" En kuitenkaan lähtenyt hakemaan hoitajaa tai lääkäriä vaan odotan ihan että joku tulisi pian hakemaan aleksin tarjotinta pois.

***

Jännää jännää ja huonoja vitsejä.
Miksei dinosaurukset taputa.
—ne ovat kuolleita😭
Niinkuin oli tui vitsikin:)
Joo aika todennäköksesti oot kuullu ton joskus jo:)
117 words

Voiko sirpaleista syntyä rakkautta? (Oleksi) TAUOLLAWhere stories live. Discover now