Part 8 kuuskymppist vodkaa

250 13 0
                                    

Olli

Olen yrittänyt soittaa aleksille laittoman monta kertaa kuitenkaan saamatta yhtäkään vastausta. Olen todella huolissani hänestä. Jouduin jäämään aleksin lähdön jälkeen selittelemään lääkäreille ja hoitajille kaiken laista. Siinä meni yli kymmenen minuuttia jossa ajassa aleksi oli jo ehtinyt kadota näköetäisyydestä. Pelkään aleksin tehneen itselleen jotain. Jos hän ei kerran vastaa menen käymään hänen luonaan.

Saavuin aleksin pihaan ja hetken kuumottenin soittaisinko ovikelloa vai yrittäisinkö vain olisiko ovi auki. Päädyn jälkimmäiseen vastaukseen ja kokeilen onko ovi auki. Työnnän kahvan alas ja se aukeaa. Astun varovaisesti sisään ja kävelen olohuoneeseen jossa näen hänen sammuneen isänsä. Jatkan matkaani yläkertaan. Avaan aleksin huoneen oven ja näen pojan vodka pullo kädessään istumassa lattialla. Nappaan pullon hänen kädestään ja asetan sen hänen ulottamattomilleen.
Katsahdan takaisin aleksiin ja sanon hieman viahisesti "mitä helvettiä sä ajattelit" "no juoda kännit" aleksi vastasi niinkuin kysymykseni olisi ollut itsestäänselvyys. "Aleksi sä olet 14 vuotta" sanon hänelle koittaen saada hänet tajuamaan tehneensä tyhmästi. "No shit Sherlock" vastasi aleksi. En tiedä paljonko pullossa alunperin oli ollut mutta ei siellä enää montaa tilkkaa ollut. "Anna se takasi en ehtiny ottaa ku joku seittemä höröö" kuulen aleksin sanovan "no en todellakaan anna. Ei sun kuuluis juoda mitään alkoholipitoista. Varsinki tol painol sul nousee alkoholi herkästi päähän" vastaan yrittäen kuulostaa tiukalta. "No en mä tunne et ois mitää päähä noussu" aleksi vastaa kärsimättömän kuuloisena "se nousee sulla iha kohta ku oot nousuhumalassa" vastaan hieman turhautuen "no anna se takas nii nousee nopeemmin. Tai kokeile säkin" aleksi yrittää epätoivoisesti saada vodkansa takaisin "hei kuule aleksi me tehään ny silleen et soitan tompan hakee meidät täältä" "ja Miks me tÄältä lÄhettäIs" aleksi kysyy. Hänen äänestään kuulee että alkoholi alkaa pikkuhiljaa vaikuttamaan "koska sä oot pian iha kännis jos oot seittemä hörppyy tätä kuuskyt pinnast vodkaa vetäny" sanon hieman pelästyen nähdessäni prosentit" "oho Se oLikI kUusKympPisT" aleksi vastaa.

Kaivan puhelimeni taskustani ja soitan tommille. Hän vastaa onneksi nopeasti

Tomppa: moro
Olli: moro. Hei viittisikkö mitenkää auttaa ku kävi pieni äxsidentti ja ny mun edes makaa nousuhumalassa oleva aleksi jolta just otin kuuskymppisen vodka pullon pois.
Tommi: Oho mistä se kuuskymppist on löytäny. Mut joo edin mä auttaa mut miten.
Olli: No jos tulisit hakee meidät täält aleksilt sun mautollas ku alen isäki on tääl sammuneena olkkaris.
Tommi: joo voin hakee teidät. Mikä osote.
Olli: ********* tullaan siihe ulos venaa.
Tommi: joo täält ei kestä kauaa.
Olli: kiitti tommi, nähää pia moro
Tommi: moro

***

Shemmone joo
412 words

Voiko sirpaleista syntyä rakkautta? (Oleksi) TAUOLLAWhere stories live. Discover now