Part 40 umppalumpat

140 14 6
                                    

Osa 40🥳 tää osa on epäselkee ja sisältää harvinaisen paljon sanaa umppalumppa. Anteeksi.
747 words

Olli

Herään kauheaan pääkipuun. Tuntuu kuin päässä olisi tuhat umppalumppaa hakkaamassa aivoja lyttyyn. Umppalumppa-mietiskelyni keskeytti painon tunne käsivarrellani. Käänsin katseeni oikealle ja näin aleksin... Aleksin nukkumassa, pää nojaten käsivarteeni. Aleksi ei ole umppalumppa. Okei mitä vittua olli.

Huonon olon aalto lävistää kehoni. Pakko päästä oksentamaan. Nyt. Nostan Aleksin pään mahdollisimman hellästi pois käsivarteni päältä. Lähden huoneesta vauhdilla ja etsin vessan. Näköjään olen Tommin luona. Mitä eilen tapahtui. Muistan vain sen, että menin Tommin kyydillä sinne Sandran bileisiin. En edes muista menneeni sisälle taloon. Vain sen että istuin Tommin mauton takaosassa.

Tyhjennän vessanpönttöön kaikki eiliset ruoat ja juomat. Hirveä olo vieläkin.
"Siinä herralle vähän helpotusta" Niko sanoo ojentaen särkylääkken ja vettä.
"Thänks. Nää umppalumpat tappaa mut" Sanon kiittäen nikoa.
"Häh?" Niko kysyy.
Nyt vasta tajusin kuinka oudolta lauseeni kuulosti.
"Äh unohda" ehdin sanoa ennen kuin seuraava lasti tyhjentyy pönttöön. Onneksi en vielä syönyt Nikon tuomaa särkylääkettä, sillä se olisi nyt vessanpöntössä.
Niko lähtee vessasta pois ja alan kuulla naurua olohuoneesta. Ainakin Joonaksen naurun tunnistan. Ketkä kaikki täällä on?

Niko

"Siis selittiks se sulle oikeesti jostain tappavista umppalumpista??" Joonas kysyy nauraen lattialla kippurassa.
"No joojoo. Se oli sillee 'kiitti, nää umppalumpat tappaamut' " Selitän itsekin ryhtyen hulvattomaan nauruun. Joelkin nauroi sohvalla, vaikka ilmeisesti aika kiva darra hänelläkin.

Olli astelee pois vessasta, jolloin me kaikki neljä repesimme nauruun. Ensinnäkin umppalumppa jutun takia, mutta myös Ollin upeiden hiusten ansiosta. Jokainen hius sojotti eri suuntaan. Olli katsoi meitä ihmeissään.

"Mites umppalumpat" Joonas sanoi reveten uuteen nauruun.

Olli siirtyi viereeni istumaan ja avasi suunsa.
"No en mä voi niil mitään!" Olli sanoi totisen oloisena. Me kaikki muut vaihdoimme katseita. Kukaan ei tainnut tietää pitäisikö nauraa vai soittaa hätäkeskukseen.

"Olli, onks kaikki hyvi?" Kysyin yrittäen kuulostaa mahdollisimman totiselta, mutta pokkani ei sitä kokonaan kestänyt joten lauseen joukkoon sulautui yksi tirskahdus.

"Mm joo on, hedari vaa?" Olli sanoo ihmetellen käytöstämme.

"Mitä nää umppalumpat on?" Tommi kysyi naurahtaen. Olli on ainoa joka ei naura tai hymyile. Hän ei selkeästi tiedä mitä ajatella. Taitaa olla pihalla koko jätkä.

"Aa nii siis te puhutte siit mitä sanoin sulle vessas?" Olli kysyy. Vihdoinkin tuo jätkä ymmärsi.

"Just siitä" vastasin.

"Nii siis haluisiksä kertoo mitää nää umppalumpat on?" Joonas kysyy ja alkaa taas nauramaan.
Olli muuttuu hieman punertavaksi. Kieltämättä vähän outo tilanne.

"No siis nii... ne niinku... no siis päänsärky" Olli saa sanottua. Tämän jälkeen jokainen alkaa nauramaan ihan huolella.

"päänsärky?" Sanon kysyvästi nauruni välisitä.

"No siis niinku joo... ne sillee litistää aivoja" Olli sanoo. Viimeistään nyt kaikki nauravat. Nauran niin että kylkeäni alkaa pistämään.

"Mitävittua äijä oikeesti!!" Joel nauraa.

"En ymmärrä mikä täs on hauskaa?" Olli sanoo edelleen ihmetellen.

"Sis tarkotaks et sun päässä on päänsärkynä umppalumppia jotka litistää sun aivoja??" Tommi sanoo tiivistäen Ollin sanoja.

"No siis joo. Eiku siis ei. Se oli vertauskuva!" Olli sanoo nopeasi.

Naurumme keskeyttää mustahiuksinen poika, joka juoksee vessaa kohti.

"Jaahas ja sieltä seuraava" Sanon ja lähden keittiöön hakemaan Aleksille särkylääkettä.

Aleksi

Kävelen erittäin huonovointisena poispäin vessasta. Kaikki muut ovat olohuoneessa. Siirryn istumaan sohvan viereen nojaten siihen.

"Tiedäksä mitä nää umppalumpat on?" Joonas kysyy hieman naurahtaen.

"Häh? Mist sä tiiät?" Kysyn joonakselta. Tosiaan olen nähnyt jo yli viikon verran samaa unta. Siinä unessa ensin umppalumpat pyörii käsi kädessä, kunnes yksi irtautuu ringistä ja sitten kyseiselle umppalumpalle käy jotain pahaa. Yksi umppalumppa on jäi auton alle ja kuoli, toinen hyppäsi sillalta ja kuoli, kolmas kidnapattiin ja kuoli, neljäs sairasti syöpää ja kuoli, tätä rataa voisi jatkaa. Joka unessa umppalumppia on yksi vähemmän.

"Mitä vittua täällä tapahtuu" Tommi kysyy.

"Onks aleksillakin päässä umppalumppia?" Joel kysyy naurahtaen. Olen ihan pihalla siitä mistä he tietävät umppalumpista.

"Heiheihei vähä backkii ny. Mistä te tiiätte umppalumpista?" Kysyn tosissani, mutta kuulen muutaman naurahduksen.

"Olli kerto" Joonas sanoo katsoen ollia.

"Mistä Olli tietää???" Jatkan kysymistä

"mite nii mist tiiän?" Olli kysyy ihmeissään.

"No siis Ollihan sano vessas mulle, et jotkut umppalumpat tappaa sen" niko sanoo. Eieiei ei olli voi olla osa unta. Mitä jos olli onkin yksi umppalumpista unessani tai jos uneni umppalumpat tappaa ollin. Eieiei en pysty käsittelemään näitä asioita.

Nousen lattialta ja lähden ulos. Menen jonnekkin missä voin selvittää ajatuksiani. Olli ei saa kuolla, vaikka mikäkin umppalumppa hänet tappaisi.

***

Kuka haluu laskee montako kertaa sana umppalumppa esiintyi tässä osassa. 😍

Tää oli tosi sekane ja tiiän et oli taas viikon tauko mut olkaa ny ylpeit must et sain tehtyy tän🥹

Mut hei tänäö tarviit tän vitsin joka kylläkin on erittäin huono:D
Mikö on cocacolan inhokki musagendre
-pepsijazzi
Nonii ny mä lopetan fr

747 words

Voiko sirpaleista syntyä rakkautta? (Oleksi) TAUOLLAWo Geschichten leben. Entdecke jetzt