Part 6 lanssi

258 13 0
                                    

Olli

Istumme pöydän ääressä ykkös kerroksessa. En pysty miettimään mitään muuta kun mitä aleksille kuuluu ja onko kaikki hyvin siinä porukassa.

"Mietitkö sitä aleksias" niko sanoo. "No joo totta vitussa mietin. Maxin porukal on joku opakkomielle kiusaa sitä. Juuri tuon sanottuani portaista kuuluu ryminää ja sitten räkäistä naurua. Juoksen portaille ja niiden alapäässä seinän vieressä makaa tajuton aleksi. (Hahah alapää)
Menen aleksin luo ja kokeilen pulssia joka onneksi tuntuu. Yritän ravistella aleksia hereille tuloksetta. Kuulen portaiden yläpäästä Juliuksen huudon "turhaa herätellä sitä homoo" muut pojat ylhäällä nauraa, minun edelleen yrittäessä epätoivoisesti Aleksia herätellä. Niko, Joonas ja koko muu ryhmäni on tullut seuraamaan tilannetta sivusta. "Ei tää herää, soita niko lanssi!" Huudahdan hätäisesti nikoa ja joonasta kohti.
Niko puhuu hätäkeskuksen kanssa ja minä ja joonas totellaan hätäkeskuksen neuvoja. Lanssin pitäisi olla ihan pian täällä.
Ensihoitajat saapuvat luoksemme ja käskevät meidän siirtyä kauemmas. Katson portaiden yläpäähän, mutta pojat ovat jo ehtineet livistää. Aleksi nostetaan paareille ja lähdetään kuljettamaan uloskäyntiä päin. Lähden heidän perään ja pyydän lupaa tulla mukaan lanssiin. Toinen ensihoitajista ajaa lanssia ja toinen on minun ja Aleksin kanssa takatilassa. Hänkin yrittää herätellä Aleksia tuloksetta. Itken vieläkin, mutta en enää holtittomasti. Hoitaja laittaa Aleksille happinaamarin ja kanyylin. Kanyyliin hän laittaa jotain ainetta.

Saavumme sairaalan pihaan ja poistumme ambulanssista. Aleksia kiidätetään johonkin ja minä koitan epätoivoisesti pysyä perässä. Aleksi viedään jonnekin huoneeseen jonne minä en saanut tulla mukaan. Minut ohjattiin jonnekin vitun odotus aulaan. Saatana tahdon nähdä Aleksin.

Olen ollut tässä odotus aulassa varmaan vartin kun lääkäri kävelee kohti minua. Hän sanoo "Aleksilla ei ole mitään hätää enää. Hän on edelleen tajuttomana mutta hänen pitäisi alkaa heräilemään pian. Tajuttomuuden aiheutti pään kolahdus, mutta sitä pitkitti Aleksin alhainen verenpaine ja verensokeri. Onko sinulla tietoa koska viimeksi aleksi on syönyt?" "Ööm kyl se tänää aamulla jonku vajaa puolikkaan omenan söi" vastaan "Entä kunnon ruokaa" hän jatkaa "öö ei se ainakaa eile mitää tainnu syödä ku koulus se skippas ja sit kotona sil oli pikku ongelma ja se tuli meille" vastaan "okei tämä on hyvä tietää" lääkäri sanoo samalla kirjoittaessaan jotain kansioonsa. "Pääsenkö näkee alluu?" kysyn malttamattomana. (hauska sana:) "tottakai pääset. Huone numero 368, käytävän päässä ja oikealle" hän vastaa "Kiitos" sanon hänelle kiitollisene mutt myös hätäisenä sillä olihan minulla kiire katsomaan aleksia.

***

Muistakaa laittaa⭐️ jos tykkäätte<3
375 words

Voiko sirpaleista syntyä rakkautta? (Oleksi) TAUOLLAWhere stories live. Discover now