754 words
Jatkuu siitä mihi viime osa loppuAleksi
"Aleksi löikö joonas sua" olli kysyy huolestuneena ja vihaisena.
"mhh" vastaan
"eli löi?" Olli kysyy. En vastaa. Olli lähtee huoneesta nopealla kävelyllä. Ollin kävellessä nopeasti huoneesta ulos huomaan hänen puristavansa kättään nyrkkiin. Tämä ei tiedä hyvää.Lähden ollin perään tajuttuani tilanteen vakavuuden. Olohuoneessa oli alkanut jo huuto.
"Mitä vittua sä oot aleksia menny lyömään!" Ollu huutaa.
"Luulin et se petti sua" joonas vastaa takaisin.
Olli ottaa askeleen lähemmäs joonasta joka seisoo olohuoneen matolla. Hän nostaan nyrkkinsä ilmaan.
Juoksen äkkiä yrittämään pysäyttää ollin aikeet. Juoksen ollin ja joonaksen väliin. Sen sijaan että olisin saanut pysäytettyä ollin aikeet. Ollin nyrkki osuukin minuun. Hän lyö minua ohimoon nyrkkillä. Osuma on kova. Niin kova että kaadun maahan. Tajuussani onneksi pysyn. Sattuu aivan saatanasti. Olli katsahtaa minuun, kun makaan lattialla.
Sen sijaan että hän olisi tullut tarkistamaan onko kaikki hyvin. Hän lähtee eteisen kautta ulos ovesta. Siinäpä hyvä poikaystävä."Ale! Onks kaikki hyvin!?? Mihin sattuu!!?!???" Hätääntynyt joonas kysyy kyykistyen tasolleni.
"Mhh päähän" vastaan hiljaisesti.
"Pitääks lähtee päivystyksee" tommi kysyy.
"ei tarvii, kyl mä pärjään." Vakuuttelin.
"Ooks iha varma?" Tommi jatkaa.
"Joojoo onon" vastaan nousten istumaan.
"tarviiks jotain, vettä?" Niko kysyy
"mhh vettä vois ottaa"—
Istumme viidestään sohvalla katsoen toy storya. Ollista ei ole kuulunut mitään, vaikka viestiä on laitettu. Hieman huolestuttaa, mutta toisaalta ei. Sovimme jätkien kanssa että niko ja tommi lähtisi käymään ollilla leffan loputtua, ellei hän ehdi vastata siihen mennessä. Toisaalta leffaa on jäljellä enää kaksikymmentä minuuttia.
—
Tommi ja niko lähtivät juuri tommin mautolla kohti ollin asuntoa. Joonas ja olli eivät ehtineet sopia väljään joten oli selkeää että joonas ei lähtisi mukaan. Olli myös vaikutti siltä ettei haluaisi nähdä minua lähiaikoina. Joel taas ei ole puhunut mitään. Ei hän yleensä näin vaisu ole.
"Joel onks kaikki hyvin?" Kysyn häneltä huolestuneesti.
En saa vastausta.
"Joel??" Sanon heilauttaen kättäni hänen silmien edessä.
"Ai hä? Mitä?" Hän vastaa. Ei ole hänen tapaistaan olla näin pihalla kaikesta.
"Nii et onks kaikki hyvin?" Toistan.
"Aa joo on" hän vastaa tunteettomasti.
"Varma?" Kysyn.
"joo" hän vastaa.Niko
Saavuimme juuri ollin pihaan. Koputimme oveen, mutta kukaan ei tullut avaamaan. Yllätykseksemme ovi oli auki. Avasimme sen ja menimme sisälle.
Ollin huoneen ovi oli kiinni. Olimme varautuneet jo pahimpaan, mutta onneksi syy miksi olli ei vastannut puhelimeensa oli se, että olli vetelee tällähetkellä sikeitä. Siinä sängyssään phän vain nukkuu. Kävelemme ollin sängylle ja herätämme hänet. Hänestä huomaa että hän on itkenyt itsensä uneen.
"Huomenta" sanon ollille joka hieroo silmiään.
"Mhh" hän vastaa.
"Onks kaikki hyvin?" Kysyn ollilta.
"Ei. Mikään ei oo hyvin." Hän vastaa.
"kerro lisää" pyydän.
"No vittu. Löin just mun poikaystävää!" Olli parahtaa. Hänen silmistään alkaa vuotamaan suolaisia tippoja.
"sun pitää puhuu sille." Kerron rauhallisesti.
"Miten vitussa mun pitäis puhuu sille ku se vittu pelkää mua! Sen silmistä näki miten se toivo etten ois täl maapallol!" Olli sanoo selkeästi katuen tekemiään asioita.
"Ei se sua pelkää." Kerron rauhoittelevasti
"älä puhu paskaa. Kyl säki pelkäisit mua jos oisin just lyöny sua" olli sanoo. Tuohon en enää tiedä mitä vastata. Hiljaisuus valtaa huoneen. Onneksi tommi kuitenkin rikkoo sen.
"Pitäiskö sun pyytää silt ensin anteeks"
"No joo mut en mä osaa puhuu"
"Me autetaan sua kyl mut anteeks pyyntö ois aika helvetin tärkeet."
"no joo, mut ei tollast asiaa noi vaa anneta anteeks. Ale on muutenki kokenu tarpeeks paljon paskaa ja ny viel mä pahennan sen oloo"
"Olli toi ei oo totta! Se oli iha vitun paskas kunnos pari kuukautta sitte. Sä olit se joka autto sitä syömään.
Sä olit se joka kerto sille kui tärkee se on sulle ja meille kaikille.
Sä olit se joka nosti sen pohjalta.
Sä olit se joka ees sai sen pysymään täällä..."
Olli ei vastaa mitään. Taisi tajuta kunka tärkeetä hänen läsnäolo oli aleksille. Aleksi kertoi minulle noin viikko sitten sen ettei uskoisi olevansa täällä enää jos ei olisi tavannut ollia...Hetken hiljaisuuden jälkeen olli sanoi.
"mennään"
"Minne?" Kysyin vaikka se olisi ehkä ollut pääteltävissä.
"No pyytää alelt anteeks"—
Tommi pysäköi mautonsa joelin pihaan. Nousin autosta ja menin avaamaan takaluukun, jotta olli pääsisi pois sieltä.
Astumme joelin taloon sisälle. Hiljaista. Kaikki kolme istuu samoilla paikoilla, kuin lähtiessämme. Ilmeisesti puheen aihetta ei ole ollut.
"Mm aleksi. Tuuks puhuu tonne" olli kysyy aleksilta.
Aleksi ei sano mitään, mutta nyökkää ja nousee sohvalta. He menevät vierashuoneeseen puhumaan.
Pakko sanoa ettei aleksi miltään hehkuvimmalta näytä tällähetkellä. Silmä mustana ja ohimossa kivan kokoinen kuhmu. Toivottavasti he saavat sovittua.***
Taas vähä lyhyempi mut koen et ollin ja alen keskustelu tarvii mahdollisesti oman luvun:D
Mutta nyt te pääsette odottamaan seuraavaa lukua joten heppa rakkaat munanimiäkultsipuppelit<3
754 words
YOU ARE READING
Voiko sirpaleista syntyä rakkautta? (Oleksi) TAUOLLA
FanfictionJos toinen on täysin hajalla, eikä tiedä edes kuka itse on? Voiko toinen ihminen tulla nostamaan pohjalta? Aleksi muuttaa ouluun juuri ennen kasi luokan alkua, koska hänen vanhemmat erosivat. Mitä Aleksille tapahtuu kun isä alkaa juomaan ja käyttäy...