Olli
Kello on. 8:23 ja meillä alkaisi koulu yhdeksältä. Meille tulisi kiire kun pitää vielä Aleksin koulu tavarat käydä hakemassa. Herätettyäni Aleksin hän vaikutti hätääntyneeltä. En tiedä johtuiko se eilisen tapahtumista vai siitä että nukuimme kiinni toisissamme. Vaihdoin vaatteet ja heitin Aleksille puhtaan hupparin. Aleksi kääntyi selin minuun ja veti vanhan hupparinsa pois. Hieman pelästyin näkyä sillä Aleksin koko selkäranka paistoi selkeästi läpi. En kuitenkaan halunnut olla epäkunnioittava joten käännyin pois päin aleksista loppuajaksi.
Kävelimme keittiöön joka sijaitsi alakerrassa. "Mitä haluut syödä" kysyin Aleksilta. "E-ei m-mul oo n-nälkä" sain vastaukseksi. Onko Aleksilla jotain ongelmia syömisen kanssa? "Pakko sun ny jotain on syötävä. Käykö omena?" Aleksi otti omenan kädestäni ja meni pöydän ääreen syömään sitä sillä välin kun tein itselleni leipää.
Meillä oli edelleen kiire joten söimme nopeasti. Aleksi tosin söi vain puolet omenastaan.
Kotipihassa aleksi kysyi "miten sul voi olla mopo jos oot kasilla" "jäin viimevuonna luokalle. Ei oikee kiinnostanu" Hyppäsimme Kotarini kyytiin ja lähdimme ajamaan vauhdilla kohti Aleksin asuntoa.En päästänyt aleksia menemään yksin taloonsa joten menin mukaan. Oven avattua ketään ei näkynyt. Ilmassa leijaili vahva alkoholin haju. Sohvalla makasi paljon sammuneita miehiä. Myös lattialla ja keittiöstäkin löytyi muutama ihminen. Onneksi kaikki nukkuivat. Kävimme nopeasti Aleksin huoneessa hakemassa hänen tavarat ja poistuimme talosta.
"Meil on eka tunti ysien kaa sitä mantsan ryhmä projektii" kerroin Aleksille. "Joo missä se luokka on" aleksi kysyi. "Kakkos kerroksen päädys mut sinne on turha mennä viel ku se ope on aina myöhäs" kerroin. "Hei tuol on ne mun kaverit joonas ja niko jotka tapasit eilen ruokalassa. Mennäänkö sinne" "juu käy se"
Saavuttuamme heidän luokseen tervehdimme toisiamme ja pienen hetken keskustelimme kunnes Joonas sanoo pöyristyneenä "heiheihei mitäää miks Aleksil on sun huppari. Toi on viel toi harmaa mitä ees mä en saa lainata" "ööö no Ale oli meil eile ja toi ny vaa oli eka huppari mikä löyty" vastaan ehkä hieman paniikissa "ai ny on jo lempinimii, Ale" niko sanoo naurahtaen. Onneksi tämän tilanteen pelasti kellot jotka alkoivat soimaan juuri täydellisesti. Tosin tunti olisi sama joonaksen ja nikon kanssa.
***
Tää luku ny oli vähä lyhempi mut ei ain jaks kirjottaa 500+ mut joo laittakaa tähti jos tykkäätte täst kirjast<3
361 words
ESTÁS LEYENDO
Voiko sirpaleista syntyä rakkautta? (Oleksi) TAUOLLA
FanficJos toinen on täysin hajalla, eikä tiedä edes kuka itse on? Voiko toinen ihminen tulla nostamaan pohjalta? Aleksi muuttaa ouluun juuri ennen kasi luokan alkua, koska hänen vanhemmat erosivat. Mitä Aleksille tapahtuu kun isä alkaa juomaan ja käyttäy...