Sometimes I try to find a way to go back
'Cause it's unforgettable time
It's all still in my mindAku bernyanyi perlahan mengikut rentak. Lagu way back ost DrJohn menjadi pilihan hati petang itu. Sambil berjoging menikmati keindahan alam di tasik dan mendengar lagu kesukaan sangat menenangkan hati aku. Terus lupa dengan masalah yang ada.
Disebabkan harini aku cuti, maka aku mengambil keputusan untuk membakar lemak. Asyik menternak lemak je tak boleh juga. Sesekali memang wajib bakar lemak.
Bukkk!
"Adeh!" Aku terduduk diatas simen. Sakit punggung dibuatnya. Siapalah yang tak ada mata main langgar langgar orang macam ni.
'Kalau jatuh peranakan aku nanti, memang aku saman!' gumam aku di dalam hati.
"Sorry, my bad. Are you okay?" Aku terus mengangkat muka apabila mendengar suara tersebut. Kecil besar kecil besar mata memandang kearah figura dihadapan aku. Betul ke apa yang dia nampak sekarang ni? Tak mimpi? Tapi kenapa ada kat sini? Why?!
"Awak! Ara?" Kami berkata serentak. Laju aku bangun daripada terduduk. Walaupun punggung sakit tapi itu sudah tidak penting lagi.
"Kau memang suka cium dada aku ke tiap kali terjumpa?" Adrian senyum meleret.
Muka aku panas membahang apabila mendengar perkataan cium. Gila punya Adrian.
"Awak tu yang langgar saya dulu. Bukan saya langgar awak."
"Pasti? Nak aku recap balik ke siapa salah siapa betul?" Aku buat muka. Sudah pastinya salah itu jatuh pada aku. Tak payah recap pun tak apa sebab aku sedar sendiri.
"Ish awak buat apa kat sini?" Laju aku bertanya. Adrian berdehem kecil sebelum menjawab. Jujur dia juga tak sangka dapat jumpa Ara di sini.
"Jogging lah. Nampak macam aku tengah main masak masak ke?" Jawapan selamba daripada Adrian membuatkan aku juling mata keatas. 'Apa lah yang aku harapkan sangat dengan jawapan Adrian ni. Tak pernah tak sakitkan hati.' gumam aku dalam hati.
"Tau lah jogging. Tapi kenapa awak dekat sini? Kan banyak lagi tempat jogging kat Selangor ni. Kat sini juga awak muncul." Aku jelaskan sebaik mungkin. Biar lelaki dihadapannya ini lebih faham. Walaupun aku tahu Adrian faham sangat dengan soalan yang mula mula tadi. Tapi saja buat buat tak faham.
"Suka hati aku lah nak ada kat mana pun. Malaysia ni kau pegang ke? Nak kena minta izin kau dulu baru boleh singgah mana-mana tempat?" Jawapan Adrian betul betul buat aku menangis. Ya Allah bila dia nak series ni!
"Ish apa apalah. Saya nak sambung jogging. Bye!" Aku menekan semula butang play di telefon. Kali ni lagu blue bird pula berkumandang di telinga. Aku seorang peminat anime juga selain daripada korea.
Apabila sudah membuat sedikit warm up, aku meneruskan larian. Meninggalkan Adrian yang berada di situ. Malas nak layan!
********************************
Setelah selesai tiga pusingan, Aku menghembus dan menarik nafas perlahan lahan. Sumpah penat. Selalu aku buat dua pusingan je. Tapi disebabkan Adrian ada masa selesai pusingan kedua tu, aku terus meneruskan larian. Nasib baik pusingan ketiga dah hilang, kalau tidak risau pengsan masa jogging sebab kurang oksigen dalam badan. Ni pun dah semput tahap tak boleh bincang.
YOU ARE READING
My Sweet Husband
Short Story[MY FIRST SHORT STORY - COMPLETE ✅️🌼] Kalau dah jodoh tidak kemana! Kalau dahulu Arahalia Dafisyah yang terkejar-kejarkan Faiq Adrian tetapi kalini Adrian pula yang terkejar-kejarkan Ara. Hati yang sememangnya masih mempunyai perasaan sayang, kemba...