44

671 18 0
                                    

Nama Adrian di skrin telefon aku pandang sepi sebelum perlahan-lahan mendail nombor tersebut. Keputusan telah pun dibuat. Walaupun hati masih berbolak balik. Tapi demi bakal anak kami, aku kuatkan hati cuba untuk menerima dengan redha.

Sampai bila nak menangkan ego? Sampai bila hendak terus menambah marah di hati? Sanggup ke aku pisahkan anak yang bakal lahir nanti daripada ayahnya sendiri? Fikir pun dah sesak kepala, apalagi jadi nyata.

Jadi aku harap aku telah mengambil keputusan yang tepat buat aku dan buat kami.

"Hello." Aku mati kata setelah suara Adrian kedengaran di hujung talian. Nafas panjang ditarik perlahan. Mencari kekuatan yang masih tersisa.

"Ara? Are you there?" Adrian bersuara lagi apabila aku masih diam.

"Adrian."

"Iye saya."

"Awak kat mana?"

"Abang dah otw balik KL. Kenapa tu? Rindu abang ke?" Adrian gelak kecil.

"Ha. Saya nak jumpa awak."

"Abang memang nak jumpa Ara la ni."

"Tak, kita jumpa kat luar." Adrian diam sekejap.

"Kat luar? Ara larat ke nak keluar. Kita jumpa kat rumah je iye sayang?"

"Saya nak jumpa awak sorang. Ada perkara yang saya nak bincang."

"Buat abang suspend je Ara ni." Adrian gelak kecil di talian.

"Jadi boleh tak?"

"Bila tu?"

"Bila awak free. Bila bila boleh. Tapi kalau boleh secepat mungkin."

"Esok petang?"

"Okay boleh."

"Esok abang ambil Ara kat rumah."

"Eh tak apa. Nanti Ara suruh Abang Ash hantar. Awak send location je nanti."

"Hmmm abang bagitau malam ni. Abang dah otw rumah Ummi ni. Mungkin malam sampai."

"Okay. Hati hati."

"Terima kasih sayang." Gulp! Segera aku matikan talian. Makin manis pula aku dengar suara Adrian ni. Halah.

***************************
Mata aku tidak berdalih daripada memandang jam.

'Dah pukul berapa ni. Jauh sangat ke KL dengan tempat yang dia pergi tu? Kenapa tak sampai sampai?' Gumam aku dalam hati.

Telefon aku pandang. Kot lah si Adrian tu ada telefon bagitau lambat sikit ke tak jadi datang ke, tak adalah aku tertunggu tunggu. Tapi hampa. Tiada langsung panggilan atau mesej daripada Adrian.

Aku mengeluh kecil. Entah kenapa aku hampa apabila tidak dapat menerima sebarang khabar daripada Adrian.

"Ara cepat siap!" Sergahan daripada ummi membuatkan aku sedikit terkejut. Aku memandang ummi pelik.

"Kenapa?"

"Kita pergi hospital. Adrian kemalangan."

Aku terkaku. Hampir nak gugur jantung aku dibuatnya. Adrian kemalangan? Ya Allah. Dugaan apa lagi ni? Air mata aku mengalir tanpa segan sebelum dipeluk ummi.

"Insyaallah Adrian tak  apa apa. Ara bersiap iye. Ummi tunggu dalam kereta dengan ayah." Pujuk ummi. Aku hanya mengangguk. Akur dengan ucapan ummi.

Di dalam kereta aku tidak putus doa. Semoga Adrian dilindungi dan diberikan kesihatan, agar kecederaannya tidaklah terlalu teruk. Aku bukan hendak melawan takdir, tetapi aku takut. Aku takut untuk kehilangan Adrian lagi. Kata maaf juga belum sempat aku ucapkan pada Adrian. Dosa aku pada dia, sudah tidak terkira lagi.

My Sweet Husband Where stories live. Discover now