AKU memandang cermin panjang di hadapan. Atas bawah aku telek baju yang diberikan Adrian petang tadi. Aku mengerut muka di hadapan cermin setelah baju itu terletak elok pada badan.
"Serieslah nak aku pakai baju tidur ni?" Bebel aku sendiri. Abaya Dress itu aku pandang sepi. Jenis tak pandai berfesyen macam ni lah. Baju cantik pun dianggap pelik.
Ting ting
Aku mengambil telefon yang berada diatas katil. Tertera nama Adrian di kaca telefon.
'Dah siap? Aku dah ada kat depan rumah kau ni."
Kelam kabut aku mengemas barang yang hendak di bawa setelah membaca pesanan daripada Adrian. 'Awal pula. Kata pukul 830. Ni baru 815 dah sampai. Betul janji UK mamat ni.' bebel aku sendiri.
Setelah aku pastikan semuanya kemas dan elok, aku terus berlari menuruni anak tangga satu persatu dan menuju ke luar rumah.
Kelihatan Adrian sedang bersandar pada keretanya sambil bermain telefon. Aku sedikit terpana dengan keindahan yang terbentang di hadapan mata.
Oh my god! Godaan apakah ini?!
Walaupun nampak simple tapi tetap berjaya buat jantung aku berubah detak.
"Wake up Ara! Ingat semua ni godaan syaitan!" Aku menepuk pipi sendiri. Bagi sedar diri sikit.
"Gila ke? Tampar pipi sendiri?"
"Oh mak kau!" Pertanyaan mengejut daripada Adrian membuatkan aku melompat ke belakang. Entah bila ada kat depan mata pun tak tahu. Tahu-tahu je ada. Mana tak melompat aku.
"Aku punya handsome kat sini pun terkejut macam nampak hantu."
"Dah awak main sergah je, terkejut la saya."
"Dah kau tu gila, tampar pipi sendiri tu kenapa? Tergoda dengan aku ke?" Adrian gelak kecil. Aku juling mata keatas. Iye memang tergoda pun! Tapi cakap dalam hati jelah.
"Cantik baju. Pandai tak aku pilih?" Adrian buat muka bangga. Aku mencebik.
"Cantik macam ni? Dah macam baju tidur je rasa."
"Tu la kau buta fesyen."
"Memang pun!" Aku buat muka menyampah. Adrian bantai gelak daripada tadi. Bahagia nampak.
*************************************
Hilltop Cuisine Kota WarisanAkhirnya tiba juga di tempat yang dituju. Semakin aku mendekati, semakin kuat pula jantung berdetak. Lagi parah sekarang semua mata sedang memandang kearah aku.
Apa aku tak cantik ke malam ni? Ke ada apa apa dekat tudung aku? Baju?
"Bro sampai pun. Aku ingat kau sesat tadi. Oh hai Ara!" Hayrul menyapa aku dengan senyuman. Walaupun baru kali ketiga bersua muka namun Hayrul borak macam dah kenal lama.
YOU ARE READING
My Sweet Husband
Short Story[MY FIRST SHORT STORY - COMPLETE ✅️🌼] Kalau dah jodoh tidak kemana! Kalau dahulu Arahalia Dafisyah yang terkejar-kejarkan Faiq Adrian tetapi kalini Adrian pula yang terkejar-kejarkan Ara. Hati yang sememangnya masih mempunyai perasaan sayang, kemba...