"Abang dah lambat ni, darin jangan keluar tau. Lunch pun tak payah hantar, abang balik makan kat rumah.. muahh." Pipi kanan Fitri dijadikan sasaran bibirnya. Menyeringai malu Fitri dibuatnya.
"Promise?" Fitri tanya jari kelingking.. siap goyang-goyang lagi.
"Abang tak nak jadi munafik, bila janji tak ditepati. But for you, I will try my best to fulfill this promise for my beloved." Hidung Fitri dicuit.
Berkerut-kerut hidung Fitri.
"Apa pandang-pandang."
"Salah ke pandang isteri sendiri?" Aidil jungkitkan kening beberapa kali.
Fitri dah rasa lain macam..
Ada yang MC kejap lagi..
Baru seinchi wajah Aidil mendekat terus telapak tangan kecil itu menahan kedua belah pipinya sehingga memuncung.
"Abang mungkin lupa tapi Fitri tak lupa tau. Pagi ni dah 2 kali kita mandi."
Haihh..
Keluh berat Aidil hembus.
"Nak manja sikit pun tak olehh."
"Bukan tak boleh tapi abang dah lewat. You should be a good leader for your juniors, be a good role model for them." Bahu si suami digosok-gosok.
"Sikit pun tak boleh?"
"Tak bol--" Dengan pantas bibir itu dikucup sekilas.
"Shukran lak zawjati zawjak yuhibuk 'iilaa al'abdu.." Tergelak Fitri melihat tingkah Aidil yang terkocoh-kocoh cari barang lalu disumbang dalam beg silangnya.
"Sama-sama suamiku. Isteri awak pun sayangkan awak selamanya." Balas Fitri dalam hati.
Apa ingat dia tak faham apa yang Aidil cakap?
'Terima kasih isteriku. Suami awak sayang awak selamanya.'
Budak sekolah rendah pun tahu lah!
"Tak faham la tu." Perli Aidil.
Ciss!
"Hmm?" Fitri malas nak layan.
"Jom turun, nanti ada yang pergi kerja pukul 1 tengah hari pula duduk lama-lama dalam bilik." Aidil terus menarik tangan isterinya turun ke tingkat bawah.
Tak boleh lama-lama isteri dia kini makin lama makin comel pulak.
Gebu aje dia tengok pipi tu.
Macam mochi!
"Masak apa ni, sedapnya." Kerusi dimeja makan ditarin perlahan. Sebelum punggungnya dilabuhkan.
"Mee goreng basah."
Tersentak Fitri apabila kerusi yang didudukinya berjalan dengan sendiri menghampiri si suami.
"Dekat la sikit duduk jauh-jauh kenapa?"
"Jauh apanya, angkat sebelah tangan pun sampai kalau nak tampaq orang."
"Sampai hati." Aidil cebek bibir.
"Dah makan nanti lambat. Kena jem ka apa lagi haru biru." Fitri sendukkan mee goreng basah kedalam pinggan milik Aidil.
"Bismillah, aaa.."
Apa lagi la suami aku ni nak.
"Suap." Allahh...
***
"Abang, Fitri nak mintak izin keluaq sat, ada masalah dengan penghantaran barang. Boleh dak?" - Me.
"Sekejap aje kan?" - DARIN's.
YOU ARE READING
DARIN's [C]
Ficção GeralDarling 2nd book's [C] Code Name : SHARK's Start : 1 Nov 2022 End : 16 DEC 2022