cp-39🐏

331 21 11
                                    

"Anak dan ibu, dua-dua sihat." Keterangan yang membuatkan tubuhnya kaku seribu bahasa.

"Ha?!" Suara Aidil dan Fitri bersatu.

Terkelip-kelip mata doktor yang merawat.

Dah kenapa laki bini ni?

"Encik tak tahu puan tengah mengandung?" Aidil geleng kepala.

"Puan pun tak tahu diri sendiri tengah mengandung?" Soal doktor itu kehairanan. Pun sama, Fitri geleng kepala.

Doktor perempuan itu hanya merenung pasangan yang berada di hadapannya.

Kini kepalanya pula yang tergeleng.

Manusia macam ni pun boleh ada ka?

Aidil pandang Fitri, Fitri pandang Aidil.

Sah sekapal!

"Be..berapa bulan doktor?" Aidil kuatkan diri untuk bertanya.

"Dah 5 bulan kalau ikut anggaran kami." Nak terjojol mata mendengar.

5 bulan?

Kami baru berkahwin 4 bulan?

"Oh." Itu yang Fitri ucap. Dia pandang perut sendiri.

"Saya mintak diri dulu, kalau ada apa-apa boleh panggil nurse yang bertugas." Aidil anggukkan kepala. Fitri masih renung perutnya.

Tak nampak bentuk pun?

Perutnya ditepuk-tepuk.

Hello? anak, hang kat dalam ka?

"Ish, jangan tepuk. Kesian dia.." Aidil tahan tangan Fitri yang asyik menepuk perutnya.

Aidil punya gembira tak usah dicakapkan lagi.

"Anak aku kat dalam la. Hai adik.." Penuh teruja suara Aidil, tubuh Fitri dipeluk erat.

Tetapi pelukkan itu tidak berbalas oleh Fitri. Naik hairan Aidil dibuatnya.

"Why, Darin? tak sihat, tak sedap badan. Ada rasa nak makan apa-apa?" Fitri geleng.

"Habis kenapa muka mencuka ni, muram aje. Nanti orang ingat abang marah isteri abang pulak, tak gitu?" Fitri senyum segaris.

"Fitri minta maaf  sebab tak dengar penjelasan abang. Minta maaf sebab dah jadi isteri tak sempurn--"

"No, Darin selalu perfect untuk abang. Seorang. Tak ada yang tidak sempurna, abang jamin."

"Tapi Fitri dah tak--"

Tok! Tok!

Fitri dan Aidil alihkan pandangan pada pintu wad yang dibuka.

"Hai bakal mama." Fitri senyum dengan sergahan Mawar.

"Luka hang dah elok ka, Mawar?"

"Dah. Nasib tak dalam, terima kasih juga dekat kawan awak Aariz sebab dah tolong saya tempoh hari. Dan terima kasih juga dekat awak sebab dah selamatkan kami." Ucap Mawar.

"Tak apa. Saya sepatutnya berterima kasih dekat awak sebab beritahu kat saya mana 'anak syurga' sorang ni pergi. Dan, terima kasih sanggup pertaruh nyawa awak demi lindungi Fitri. Saya terhutang budi dengan awak." Hidung Fitri dikepit dan ditarit perlahan.

"Oo! berkomplot la ni."

"Eh mana ada, abang tanya Mawar. Mawar yang beritahu abang."

"Aku beritahu laki kau, kau tak beritahu pun jangan beritahu dia, tak gitu." Mawar dan Aidil buat wajah tak bersalah.

"Fine.." Fitri mengalah.

"Kau okay Mawar?"

"Okay, berapa kali kau nak tanya."

DARIN's [C]Where stories live. Discover now